menu

Filmdragers en apparatuur / Titels / John Cassavetes Box

zoeken in:
Ik zag dit bericht staan op dvd.nl:
John Cassavetes Box
Als je niets van de man kent, is deze box dan aan te raden?

Shadows (1959)
Faces (1968)
Woman under the Influence, A (1974)
Killing of a Chinese Bookie, The (1976)
Opening Night (1977)

Ik ken er ook niets van maar de ratings zijn toch over het algemeen vrij hoog dus het lijkt mij wel een aanrader.

Killing of a Chinese Bookie stond geloof ik in de pakketservice...
probleem is dat ik met hoge ratings niet veel heb, maar dat is meestal een reden dat men wel een film gaan kopen... hmmm....

Er is nu in het Filmmuseum in Amsterdam een retrospective van John Cassavetes. En binnenkort ook in Utrecht. Probeer dat eens!

Is de kwaliteit evenwaardig aan de Criterion box?

PS. Hellboy.ray, als ik jou was zou ik eerst eens een film van Cassavetes kijken in plaats van meteen de hele box te kopen. Cassavetes heeft namelijk een erg bijzondere stijl en zijn films zijn niet zo toegankelijk. Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen er weinig aan vinden.

Mr. Eddy schreef:
Er is nu in het Filmmuseum in Amsterdam een retrospective van John Cassavetes. En binnenkort ook in Utrecht. Probeer dat eens!

toevallig zijn alle data in mijn vakantie en het zijn geloof ik de films in die box.
Andere optie is de films lenen of pindakazen.

Tamino Acid schreef:
als ik jou was zou ik eerst eens een film van Cassavetes kijken in plaats van meteen de hele box te kopen. Cassavetes heeft namelijk een erg bijzondere stijl en zijn films zijn niet zo toegankelijk. Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen er weinig aan vinden.

Dat lijkt me ook en sluit ik me helemaal bij aan.

Over ruim een week zijn er een aantal films in Utrecht te zien, dus probeer dat eens. Als je niets kent kun je je gelijk onderdompelen in A Woman Under the Influence" - adn weet je direct waar je aan toe bent.

Ik weet ook (nog) niet of de kwaliteit vergelijkbaar is met Criterion, ik hoop van wel, ook omdat de extra's naar ik meen dezelfde zijn. Groot voordeel (naast het enorme prijsverschil) is de NL-se ondertiteling, die bij Cassavetes bepaald nodig is (ondertiteling in het algemeen dan).

En wellicht moet je de berichten in het Cassavetes topic zelf ook blijven checken ipv een nieuw topic, want er werd al een tijdje over gediscussieerd.

bedankt voor de tip! ga ik in iedergeval A Woman Under The Unfluence even checken en het andere topic ook gelijk even!

Ik heb de box aangeschaft na een bespreking van een 8-tal pag. in het filmmagazine "Filmmagie".

Gast
geplaatst: vandaag om 00:58 uur

geplaatst: vandaag om 00:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.