- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Titels
- Mafia: The Untouchables, season 1 t/m 4
Mafia: The Untouchables, season 1 t/m 4
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
In april op DVD: populaire jaren-60 Mafia tv-serie Eliot Ness vs Al Capone THE UNTOUCHABLES.
Ditmaal geen Mafia film, maar een 118delige tv-serie over 4 seizoe- nen.
quote:
THE UNTOUCHABLES: In documentary style and opening narrations by Walter Winchell.
Plot Outline: Special Agent Eliot Ness and his elite team of incorruptable agents battle organized crime in 1930s Chicago.
Plot Synopsis: Chicago, 1930, time of the prohibition. And it is the great time for the organized crime, the so called Mafia. One of the big bosses is Al Capone. He is the best know but at least, he was only one in a dirty game of sex, crime and corruption. People are willing to pay any price to drink alcohol, and sometimes it is their life they have to pay with. Special agent Eliot Ness and his team are trying to defeat the alcohol Mafia, but in this job, you don't have any friends.
Eliot Ness (Robert Stack)
Mijn vader was aan deze serie verslaafd, ik kan mij nog enkele af- leveringen herinneren. Als ik de naam Robert Stack hoor, moet ik wel altijd aan deze serie denken.
In documentaire-achtige stijl gebracht, wat een zeer professionele indruk maakt. Uit de mafiawereld kregen de scriptschrijvers zelfs scenario's toegestuurd. Later wilden de ge-erfden van Al Capone deze serie laten beëindigen.
Weet niet meer welke omroep THE UNTOUCHABLES uitzond (onder de naam "De Onkreukbaren"). Graag update.
Sowieso nostalgie; 4-DVD met 14 afleveringen en Engelse subs.
Deze promo-shoot is voor de DVD-cover gebruikt:
De reeks is met stijl gemaakt, verwacht dus geen erg lompe en bloederige actiebeelden als in "Scarface'83', maar de semi-automatische Thompsons zijn zeer trefzeker! Aanrader.
* Achtergrondinfo:
1. fansite, 2. info (USA): link, 3. info (Frankrijk) Link.
(Bij Amazon.com staan nog wat recensies.)
...(thumbnail)
Om maar in Mexico te blijven: cover TV-magazine (1971):
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
*Intro The Untouchables (Franse release)
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Update: Vanaf 28 september 1965 t/m 14 juni 1971 zond de VPRO 42 afleveringen van THE UNTOUCHABLES uit.
Bron: "Grepen uit een kwart eeuw tv in Nederland"- Bert v.d. Veer.
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Nou DIT is nog eens een serie!
Misschien ga ik dit wel halen. Lijkt me fantastisch. Zeker ook alleen bij DVDPacific te koop?
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Nou DIT is nog eens een serie!
Misschien ga ik dit wel halen. Lijkt me fantastisch. Zeker ook alleen bij DVDPacific te koop?
Inmiddels 6 van de 16 afleveringen gekeken... nu even gestopt, kan de kruitdamp ff optrekken.
Veel goede en bekende gast-acteurs, w.o. Claire Trevor (o.a. Key Largo; Murder, my Sweet) als ma Barker is geweldig. Tot nu toe prima acteerwerk gezien, zie je niet veel meer in series.
By-the-way, Joi Lansing zit in aflevering 14
The Untouchables, ook voor de fans van jaren 20/30 auto's, de Fedora-hats , Thompson-guns en de drooglegging (goude tijden voor de wapen en ammunitie-industrie).
Uniek is natuurlijk ook de documentaire-achtige vertelstijl (met narrator); en nu weten we, waar Peter R. de Vries e.e.a. van afgekeken heeft.
Aanrader deze serie. (IMDB 8,4/10.)
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
^Maar dus alleen seizoen 1 nog dan? De rest zie ik niet op die site staan.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
^Maar dus alleen seizoen 1 nog dan? De rest zie ik niet op die site staan.
1 seizoen is 2x 14 afleveringen.
Hier staan alle afleveringen: http://www.imdb.com/title/tt0052522/episodes
fuselier
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Nederland staat seizoen 1 vol.1 gepland voor 6 september 2007. Seizoen 1 vol.2 staat gepland voor december 2007. In de VS wordt seizoen 1 vol.2 uitgebracht op 25 september 2007.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
In Nederland staat seizoen 1 vol.1 gepland voor 6 september 2007. Seizoen 1 vol.2 staat gepland voor december 2007. In de VS wordt seizoen 1 vol.2 uitgebracht op 25 september 2007.
Cover-art nu ook bekend:
**Release: 2e of 3e week van september 2007.
Verdere info:
Format: Box set, number of discs: 4
Run Time: 731 minutes
Language: English, Spanish
Black & White
Studio: PARAMOUNT
Prijs € 20,08
Engelse subs!
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
The Untouchables: grote inspiratiebron van Sopranos-bedenker David Chase.
Nog 3 seizoenen te gaan dan (om op DVD te brengen).
Ik zag dat Seizoen 1 er ook in één keer komt (The Complete Season 1):
http://www.dvdpacific.com/item.asp?ID=816677
Helaas alleen regio 1. In maart 2008 pas op NL-Regio 2. Mooie cover-art trouwens. Daarvoor alleen al zou ik ze bijna willen hebben.
Staat in m'n 'wishlist'....................
alfredblaauw
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
ben benieuwd wanneer seizoen 3 op dvd komt. heb 1 en 2 al.
ronnieboy
-
- 111 berichten
- 42 stemmen
Iemand al wat gehoord wanneer seizoen 4 bij ons uikomt ?
Bij seizoen 1 t/m 3 zat er steeds een jaar tussen.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Iemand al wat gehoord wanneer seizoen 4 bij ons uikomt ? Bij seizoen 1 t/m 3 zat er steeds een jaar tussen.
The Untouchables: Season 4 Volume 1
en The Untouchables: Season 4 Volume 2
Update cover-arts:
Sinds 25 aug. 2009:
The Untouchables: Season 3 Volume 1
Sinds 10 nov. 2009:
The Untouchables: Season 3 Volume 2
Sinds 18 maart 2008:
The Untouchables: Season 2, Vol. 1
Sinds 26 aug. 2008:
The Untouchables: Season 2 Volume 2
PS
Verzoek ingediend voor update thread-titel in: 'Mafia: The Untouchables, season 1 t/m 4'
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Voor geinteresseerden heb ik boxset van seizoen 1 te koop.
In DVD regio-2 is deze tv-reeks volgens mij alleen in Duitsland uitgegeven onder Die Unbestechlichen (1e 2 seizoenen).
HIER alle cover-arts.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Nog steeds de beste aflevering uit The Untouchables: Ma Barker.
Met geweldige performance van Claire Trevor als Ma Barker en geweldig camerawerk.
Warren Beatty ala Vincent Mad Dog