- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Leno
-
- 5922 berichten
- 4458 stemmen
(gemiddelde: 2,81, standaarddeviatie: 1,02)
Dit zag ik bij mij staan. Maar wat houd standaarddeviatie in?
Even de aantekeningen statistiek erbij pakken 
Volgens mij is dat de afwijking van het gemiddelde, zowel naar boven als naar beneden, maar wat precies weet ik niet meer.. Ik had slechts een 5.5 voor dat tentamen 
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Wikipedia geeft een heldere uitleg van het verschijnsel. Er is ook een Nederlandstalige, maar die vind ik persoonlijk vrij slecht geschreven.
Hans P
-
- 200 berichten
- 397 stemmen
(gemiddelde: 2,81, standaarddeviatie: 1,02)
Dit zag ik bij mij staan. Maar wat houd standaarddeviatie in?
Standaarddeviatie is een manier om de gemiddelde afwijking van een score weer te geven. Hoe kleiner de standaarddeviatie, hoe meer de stemmers ongeveer op het gemiddelde hebben gestemd. Een grote standaardafwijking duidt op grote verschillen in beoordeling van een film.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Leno
-
- 5922 berichten
- 4458 stemmen
Ik weet wel dat die formules het ingewikkeld maken terwijl het eigenlijk helemaal niks voorstelt..
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Dat tekentje 'naar eerste nieuwe bericht' bij de film-updates gaat bij mij naar de eerste pagina. Overigens alleen bij de eerste film, bij de rest toont hij helemaal geen berichten.
manic
-
- 476 berichten
- 1460 stemmen
Weer leuke dingen om te ontdekken, en om aan te wennen!
Klein dingetje: Ik merkte dat accenten niet goed gecodeerd worden bij de Google functie (kijk maar bij Meglio Gioventù).
Resultaat is een ? voor ù en geen resultaten in Google.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Stemgrafiekjes bij users geven soms foutieve informatie; zie bijvoorbeeld deze user. Heeft wel degelijk halve en hele sterren gegeven, maar verschijnt niet in de stemgrafiek. Zijn (min of meer gelijktijdig gegeven) anderhalven verschijnen wel.
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Maar toch denk ik dat (zelfs op MacOs X) de meeste macgebruikers met IE werken.
Nee joh, waarom zou je Explorer gebruiken als je Safari hebt?
Ik ken in ieder geval niemand die dat doet....
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Zag er uit als een fijne browser, toen ik even op een Mac keek. Sja, op Linux gebaseerd he, dan krijg je dat 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Nou het gaat langzaam richting het spannend uurtje half acht - half negen
benieuwd hoe het zal gaan met de drukte. De site zal bij grote drukte ongetwijfeld nog steeds wel iets trager zijn dan gewenst, maar als het goed is moet dat de komende tijd wel te verhelpen zijn door de boel wat beter te configureren
Locutus
-
- 606 berichten
- 5919 stemmen
De zoekfunctie werkt volgens mij nog niet naar behoren. Als ik zoek op "hotaru" vind ik maar 1 film en als ik zoek op "fireflies", vind ik helemaal niks!
Wolverine
-
- 526 berichten
- 890 stemmen
Ik kan de motorcycle diaries niet meer vinden.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Fijn om te lezen dat het bij de meeste users goed draait.
Over browsers onder OSX: de meeste mensen die ik ken, waaronder ikzelf, gebruiken een moderne browser (Safari of Firefox), puur om de reden dan IE-Mac sterk verouderd is. Er zijn zo ontzettend veel sites die er niet uitzien met IE, of die simpelweg niet werken.
Eén kleine opmerking over de oude updates: eerst had je bij topics waar heel veel nieuwe berichten waren, onderaan nogmaals de link naar het topic zodat je niet helemaal terug naar boven hoefde te scrollen als je wilde reageren. Dat vind ik erg handig.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
Als ik zoek op "Superman" krijg ik ook maar een titel, ipv een lijst met alle Superman films
Anne_Girl
-
- 206 berichten
- 188 stemmen
Ziet er hartsikke mooi uit, de nieuwe site. Mijn complimenten 
Het was natuurlijk al een geweldige site; nu is hij nog mooier!
Ook gelachen om de verschillende plaatjes tijdens de verhuizing!
Vive La Fête
-
- 153 berichten
- 545 stemmen
Ik moet telkens als ik opnieuw op moviemeter kom opnieuw inloggen, terwijl dat eerst niet het geval was. Hebben meer mensen daar last van?
Vind moviemeter er overigens erg mooi uitzien en er zijn een aantal handige functies bijgekomen 
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Als je in de zoekbalk de alternatieve titel f"spirited away" intypt, dan kom niet bij de Miyazaki anime uit, maar bij deze: http://www.moviemeter.nl/film/15148.
Ook als je de alternatieve titel "once upon a time in the west" intypt, dan kom je niet uit bij de sergio leone western.
Hans P
-
- 200 berichten
- 397 stemmen
Ik kan de motorcycle diaries niet meer vinden.
Kijk eens bij:
Diarios de Motocicleta
Alternatieve titels, vertalingen en accenten schijnen nog niet te werken.

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Er zijn zo ontzettend veel sites die er niet uitzien met IE, of die simpelweg niet werken.
ah gelukkig 
Eén kleine opmerking over de oude updates: eerst had je bij topics waar heel veel nieuwe berichten waren, onderaan nogmaals de link naar het topic zodat je niet helemaal terug naar boven hoefde te scrollen als je wilde reageren. Dat vind ik erg handig.
gaat op de lijst
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
voor de overige punten: zie het topic "voor je iets meldt: bekende problemen"
Tarantino
-
- 52 berichten
- 1010 stemmen
Problemen met inloggen hiero (Opera 8.0). Inloggen werkt en vink auto-opslaan aan, kom ik later terug krijg ik dit te zien:
Welkom terug , je laatste bezoek was .
Je hebt geen nieuwe privéberichten
om vervolgens te moeten inloggen weer.
Verder ziet het er wel oké uit, alleen 't balkje bij de topics bovenaan met user/bericht vind ik persoonlijk een beetje lelijk en overbodig en zou imo wegkunnen.
Vive La Fête
-
- 153 berichten
- 545 stemmen
Dat probleem heb ik dus ook. Enige verschil is dat ik Firefox gebruik.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2149 stemmen
Ik moet telkens als ik opnieuw op moviemeter kom opnieuw inloggen, terwijl dat eerst niet het geval was. Hebben meer mensen daar last van?
Jep. Ik heb MM altijd aanstaan (geminimaliseerd als ik er niet ben), maar ook dan moet ik opnieuw inloggen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
zie het topic "voor je iets meldt: bekende problemen"
graag alleen problemen melden als je zelf ook een beetje moeite wilt doen om te kijken of iets al bekend is...
Vive La Fête
-
- 153 berichten
- 545 stemmen
Ow sorry, ik had het niet gezien.
excuus!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Kan men niet meer bij de persoonlijke gegevens van de users komen? Voor "er is er een jarig" kijk deze namelijk altijd na of ze nog actief zijn.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Gewoon door op de naam te klikken toch, speedy?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.