• 17.258 nieuwsartikelen
  • 182.332 films
  • 12.566 series
  • 34.775 seizoenen
  • 656.088 acteurs
  • 200.431 gebruikers
  • 9.464.991 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Is het misschien ook makkelijk om onderaan ( en wellicht ook bovenaan) een pagina een volgende en vorige knop te maken?

Steeds een pagina uit het dropdown-menu kost meer tijd.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Er is vanaf morgen uberhaupt geen pagina-dropdown meer.

U-96

• 11875 berichten
  • 2149 stemmen

Wat is een pagina-dropdown? Dat ding waar nu 321 op staat?

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

U-96 schreef:

Wat is een pagina-dropdown? Dat ding waar nu 321 op staat?

Dat bedoelde ik, ja.

U-96

• 11875 berichten
  • 2149 stemmen

Ik weet niet of het aan FireFox ligt of niet, maar als je op een topic staat en op Back klikt om terug te gaan naar de updateslijst, dan staat de pagina helemaal bovenaan. In Internet Explorer bleef hij gewoon zo staan. Jordy, weet je misschien of dat te verhelpen is?

Don Gertus

• 1543 berichten
  • 0 stemmen

Dat heb ik op iedere website, ligt volgens mij niet aan MM.

Hannibal

• 9408 berichten
  • 3338 stemmen

Ik heb het alleen in Firefox.

Het briljante Opera doet het natuurlijk wel goed

dttom

• 2146 berichten
  • 2156 stemmen

bij toevoegen films staat half april gaan we verhuizen. Is het al gebeurd?

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

T.O.

• 2471 berichten
  • 2858 stemmen

dttom

• 2146 berichten
  • 2156 stemmen

ik ben niet echt op de hoogte

davidov

• 3474 berichten
  • 2222 stemmen

boy oh boy, nou we zijn benieuwd

as

• 3548 berichten
  • 5932 stemmen

Anders ik wel... Tot vrijdag dan maar in een nieuwe huize Moviemeter.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Na een half jaartje programmeren, HTML-en en testen is 'ie er dan: MovieMeter 3.0

Zoals je zult merken is de site nog niet helemaal af. Je zult het even een paar weken moeten doen zonder bijvoorbeeld de Mijn Films-functionaliteiten. Ik ben echter van mening dat de site in de huidige vorm minimaal zo goed en bruikbaar is als de vorige site (waar de uitgebreide zoekmogelijk uitgeschakeld was, die 's avonds traag was, etc).

De functionaliteit is grotendeels gelijk gebleven. Een belangrijke aanpassing in het gebruik van de site zijn de tab-bladen. Volgens mij wordt de site daar een stuk helderder en duidelijker van.

Een aanpassing die ik helaas heb moeten nemen is een logische: met het nog altijd groeiend aantal gebruikers wordt het iets te zwaar om elke keer dat iemand een lijst opvraagt helemaal te berekenen hoe deze er op dat precieze moment uitziet. Het herberekenen van de top-lijsten zal voortaan éénmaal per dag, 's nachts gebeuren. Het leuke gevoel van "wow, mijn stem zorgt voor direct voor een verschuiving" verdwijnt daar helaas mee. Maar goed, aan de andere kant wordt het hierdoor waarschijnlijk minder aantrekkelijk om dingen omlaag te stemmen.

Een andere aanpassing (dit wordt misschien een beetje technisch) is dat er minder vaak gerefresht hoeft te worden. Wanneer je een discussie naar je updates verplaatst, of wanneer je een stemtabel gebruikt, hoef je niet meer na elke verandering op een knop te drukken, om te wachten tot de site alles verwerkt heeft en je een nieuwe pagina voorschotelt.

Zo zijn er nog wel meer dingen een beetje anders, maar ik denk dat het allemaal wel duidelijk wordt na een uurtje. Je kunt natuurlijk altijd vragen stellen, of in de FAQ kijken.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Zoals gezegd, er is erg goed getest, waarvoor dank aan de testers. Toch zullen er ontgetwijfeld pas problemen naar voren komen wanneer er ineens honderden mensen tegelijk met de site gaan werken. Check, voor je een fout meldt, svp EERST het "bekende problemen en todo-lijst"-topic. Staat je probleem daar nog niet tussen, meld dan wat er mis is. Op welke pagina kwam de fout voor? Wat probeerde je te doen? Wat gebeurde er, of wat juist niet?

Kritiek op gewijzigde functionaliteiten? Begrijpelijk, hoe durven we zomaar je vertrouwde site onder handen te nemen, maar wacht daar svp even een weekje mee. De grootste focus ligt de eerste dagen op het technische verhaal. Bugs zo spoedig mogelijk verhelpen, eventuele trage onderdelen van de site opsnellen, enz. Laten we afspreken dat we volgend weekend met z'n allen gaan praten over hoe de wijzigingen bevallen. Op dat moment sta ik met open armen te wachten op opbouwende kritiek. Berichten in de trand van "jezus wat is het allemaal kut" worden niet op prijs gesteld en genegeerd.

De ontbrekende functionaliteiten zal ik, mits er niet teveel technische problemen naar voren komen, in de loop van mei op m'n gemak gaan ontwikkelen.

De site is getest in de laatste versie van de volgende browsers / op de volgende besturingssystemen.

- Firefox (Windows/Linux)

- Mozilla (Linux)

- IE (Windows)

- Konqueror (Linux)

- Safari (Mac)

- Opera (Windows/Linux)

Opera-gebruikers let op: Download de zojuist uitgekomen Opera 8. In oudere Opera versies doen sommige functionaliteiten het niet. Het testen in Explorer was voor mij (als Linux gebruiker) niet erg makkelijk, eventuele problemen in Explorer hoor ik dus graag.

Ik vind het interessant om te horen wanneer de site het in bepaalde oudere browsers niet goed doet, maar het zal geen hoge prioriteit hebben om dat op te lossen. De site houdt zich aan alle moderne XHTML en CSS standaarden, en eventuele problemen met bepaalde browsers liggen aan deze browsers, en niet aan MovieMeter.

davidov

• 3474 berichten
  • 2222 stemmen

wow die nieuwe site ziet er echt bekend uit

Maar wel...uhm...ken alleen zo snel het engelse woord..."slick"... de nieuwe site is erg "slick" in vergelijking met de vorige

Feestje waard zou ik zeggen.

Ik heb alleen meteen al mijn eerste vraag:

Is er een vervanger van de vorige: http://www.moviemeter.nl/?updates=filmseigen ?

Oftewel een link waar ik makkelijk alle films waar ik ooit gepost heb kan volgen?

blabla

• 2070 berichten
  • 5286 stemmen

De links naar IMDB openen niet in een nieuw window (gebeurde voorheen wel), is dat de bedoeling?

Ziet er heel netjes uit verder, I like it , grote verbetering Jordy.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Kun je bij je profiel instellen als je dat graag wilt

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3317 stemmen

Ten eerst alvast van harte gefeliciteerd met de nieuwe site. Ik heb 2 opmerkingen is er een lijst met alle films gerangschikt van a t/m z. Zodat je bijvoorbeeld films als "it" terug kan vinden?

En als je een film wilt toevoegen kwam er voorheen altijd een lijst met dubbele en/of in de wacht. Ik probeerde als test "In Oranje" toe te voegen en toen verscheen er geen lijst. En dat is best makkelijk om dubbele te voorkomen.

Leno

• 5922 berichten
  • 4458 stemmen

Het ziet er mooi uit en volgens mij is het allemaal ook wat overzichtelijker. Toch een opmerking: er worden bij 'updates' de film- en forumtopics niet meer in een nieuw venster geopend, daar waar ik dat wel heb aangegeven in m'n profiel.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

It kun je vinden door op "it" te zoeken

en die lijst is er nog steeds als het goed is

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Er werd gezegd dat de oude updates nog te gebruiken waren voor de users die dat op de oude site ook nog konden maar de link werkt niet meer. Oude updates toch maar uitgeschakeld of is de link iets anders?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

hoe bedoel je "de link werkt niet meer"? als het goed is zie je bij de updates een tabblad "oude updates"

kappeuter (crew films)

• 74740 berichten
  • 5988 stemmen

De url is veranderd. Dus kwestie even opnieuw bookmarken.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

De url was inderdaad veranderd en in FF staat die gezellig in mn bookmarks. Maar ik had wel iets beter mogen kijken, sorry.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Ivm de opmaak van de nieuwe site:

De icoontjes voor 'MovieMeter', 'Films' en 'Mijn MovieMeter' zijn wat groot.

De smilies vallen een stukje 'onder' de tekstregel waar je een smilie achter zet.

Om het geheel consistent te houden lijkt het me mooier als de tabbladen ook in het geel zijn, nu lijkt het net alsof ze er niet bij horen

..misschien is het allemaal heel persoonlijk dit, maar het waren de eerste dingen die opvallen. 't Ziet er verder prima uit!

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

De tv films staan in een rare volgorde. Eerst de films van zaterdag en dan die van vrijdag.

Verder ziet 't geheel er érg strak uit. mooi professioneel, petje af!

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3724 stemmen

Ziet er goed uit, netjes gedaan Jordy.

Leuke nieuwe smileys ook.

sydney

• 2223 berichten
  • 0 stemmen

Het ziet er erg goed uit Jordy. Sommige dingen zullen wel even wennen zijn, zoals die grote iconen. Het springt er nu een beetje uit, maar dat is een kwestie van wennen denk ik. De tabbladen zijn anders erg handig.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

Het ziet er inderdaad erg netjes uit en het loopt ook allemaal lekker snel (buiten het aanklikken van bepaalde links bij films, zoals het stemoverzicht). Erg leuk is ook de google link naar recensies van een bepaalde film. Goed werk!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.