- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Stevo
-
- 499 berichten
- 429 stemmen
Het kunnen uitprinten van filmlijsten. Die van jezelf, maar ook de toplijsten. Is dat mogelijk?
Ik ben er nog niet achter gekomen, dus zal het wel niet kunnen. Tenzij je de tekst selecteert en in Word opent, denk ik
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Het kunnen exporteren van lijsten lijkt me handig, bijvoorbeeld als een csv-bestand.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Die van jezelf, maar ook de toplijsten. Is dat mogelijk?
ctrl+p ?? 
Ik zal straks bij de nieuwe site wel zorgen dat printjes mooi opgemaakt uit de printer komen rollen, maar tot die tijd kun je toch gewoon tegen je browser "print!" zeggen?
csv-export vind ik een erg goed idee, gaat gebouwd worden
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 74742 berichten
- 5988 stemmen
Nooit van gehoord. Een soort van rtf formaat ofzo?
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Comma-separated, bijvoorbeeld:
"Rear Window", "Alfred Hitchcock", 1954, "4,03"
Heel makkelijk te importeren in databases, excel en andere programma's.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Comma-separated, bijvoorbeeld:
"Rear Window", "Alfred Hitchcock", 1954, "4,03"
Heel makkelijk te importeren in databases, excel en andere programma's.
Windows koppelt .CSV zelds automatisch aan Excel. Ik stuur dan dus gewoon een download naar de user toe, waarbij voor de meeste bezoekers "open in Excel" de standaardactie zal zijn.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2151 stemmen
Ik had ook een keer zo'n idee voorgesteld, maar dat werd niks gevonden.
Purmerend
-
- 2775 berichten
- 3317 stemmen
De film Theo Gegen den Rest der Welt (1980) staat 2x op de site!
akkkia
-
- 140 berichten
- 0 stemmen
Is er niet mogelijk om goede recensies in de berichten te merken, zodanig dat er doormiddel van een link de recensies die inhoud hebben op één pagina staan? Het kaf van het koren scheiden.
Zoiets dat je een tekst schrijft welke je met 'review' aanvinkt en dat deze door de moderator's worden gekeurd... Zoiets ?
Een optie zou (ooit) zijn een systeem dat bijvoorbeeld op Slashdot (en ook Tweakers, geloof ik) wordt gebruikt. "Harde kern" users krijgen moderator punten. Ze kunnen bijvoorbeeld een bericht aanmerken als "+1 interessant" of "-1 overbodig".
Klinkt nogal als een pompeuze instelling.
Ik begrijp de hoop op kwaliteit i.p.v. kwantiteit, alleen heb ik ernstige twijfels over hetgeen dan als ‘kwaliteit’ zijnde aangemerkt gaat worden. Ik heb niet zozeer de behoefte om op een aparte pagina ellenlang semi-professioneel gemijmer te lezen. En voel er al helemaal weinig voor om mezelf als mogelijk ‘koren’of ‘kaf’ te laten beoordelen door een select groepje nobody’s (niet zo negatief bedoeld als het mag klinken) d.m.v een puntensysteem notabene!
(Tja, op een bepaalde manier werkt het dan gedeeltelijk misschien toch nog..)
Mag het gepeupel trouwens nog wel zijn stemrecht behouden? Anders is een herziening van de naamswijziging van de site misschien ook wel interessant ?
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
Over voorbarige conclusies trekken gesproken.
akkkia
-
- 140 berichten
- 0 stemmen
Over voorbarige conclusies trekken gesproken.
Welke conclusie? Of bedoel je dat een lakse houding meer gewenst is?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Klinkt nogal als een pompeuze instelling.
Eén die op andere sites z'n kracht heeft bewezen. Maar voorlopig is dit niet aan de orde hoor.
Het is hier geen democratie. Het is hier mijn huiskamer, waar ik bepaalde mensen uitnodig en anderen niet. Iedereen is vrij om het feestje te verlaten, en in zijn of haar huis een ander feestje te organiseren. Bovendien worden in dat hypotetische geval berichten niet verwijderd, er wordt alleen een optionele selectie gemaakt van berichten waarvan anderen aangegeven hebben ze interresant te vinden
Welke naamswijziging?
Stevo
-
- 499 berichten
- 429 stemmen
Ik ben het opzich wel met Akkia eens. Soms worden films compleet ontleed. Het liefst nog met een bult psychologie erdoor. Dan heb ik liever de korte berichten met leuke anekdotes erin. Kijk "leuke film, 4 sterren" daar heeft niemand wat aan. Je mening een beetje onderbouwen is wel het minste, al hoeft dat niet pagina lang. Gewoon kort en bondig.
akkkia
-
- 140 berichten
- 0 stemmen
Eén die op andere sites z'n kracht heeft bewezen. Maar voorlopig is dit niet aan de orde hoor.
Ben benieuwd?
Boodschap is duidelijk.
Hoor jij toch te weten.
akkkia
-
- 140 berichten
- 0 stemmen
Laat maar, de groeten.
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Zo raar dat hele internet. Iedereen kan er opzetten wat ie wil (zonder enige vorm van controle), met als gevolg dat er een hele bende shit en nietszeggende discussies (moet je eens op Chatnu.nl kijken, lachwekkend gewoon) op belanden, met allemaal pubers die hun mening spuwen zonder dat mensen het lezen.
Dan wordt er op ondere andere deze site gepoogd om het een beetje aan banden te leggen en alles wat hier op de site verschijnt interessant te houden. Ik vind dat juist wel goed.
chrissie
-
- 749 berichten
- 5097 stemmen
Dat vind ik nu net zo goed aan MM. Je kan hier tenminste op een "volwassen" manier discussiëren over films, en dat volwassen heeft in dit opzicht niets met leeftijd te maken. De users met interessante ideeën omtrent films ken je al vlug en de rest, eigenlijk kan je daar heel snel overheen kijken als je wil.
Nog een absoluut pluspunt is het volgende:
Niemand dringt je zijn mening of visie op, wat je in een discussie met iemand aan den lijve wel vaak hebt. Met alle gevolgen van dien. (zeker als de ander al een pint teveel op heeft)
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ergens heeft akkkia wel een punt, het hoger plaatsen van bepaalde berichten boven andere zou enkel de pretentieuze dingen kunnen bevorderen. Maar ik ben intussen lang genoeg op deze site om te weten dat juist dat wel zal meevallen. De sfeer hier gaat juist eerder in de richting van bondige, persoonlijke meningen zonder veel moeilijkdoenerij. En daar zit af en toe een lange analyse in van een of ander fenomeen, maar die zijn zo in de minderheid dat ik best wel de moeite wil doen om er even wat tijd aan te besteden. En als het in de foute richting evolueert zoals bij de oersaaie ellenlange discussies bij Passion of the Christ bijvoorbeeld, dan heb ik de indruk dat iedereen hier het daar moeilijk mee heeft. Ik ben niet voor het idee, maar ik denk niet dat het slecht zou evolueren als je het zou doorvoeren.
En dat van die woonkamer, dat vind ik een prachtig beeld dat mijn idee van de sfeer hier perfect samenvat 
Leno
-
- 5922 berichten
- 4461 stemmen
Ik vind het goed dat er nagedacht wordt over de toekomst. Over een tijd kan de site nog veel verder gegroeid zijn waardoor er waarschijnlijk ook een hoop "puin" op komt. Users punten geven vind ik iets wat als een van de laatste redmiddelen moet worden gebruikt, krijg je zo'n klassegedoe wat ook vriendjespolitiek in de hand werkt.
Eerst proberen met gele en rode kaarten ofzo.
Overigens denk ik dat deze site een bepaald soort mensen aantrekt die redelijk "intellectueel" zijn, ik denk niet dat er snel van die msn pubers met identiteitsproblemen hier actief worden. Zulke types die zich hier registreren zullen zich toch niet thuis gaan voelen vanwege toch wel het vrij hoge niveau en de afbakening (films), lijkt me.
Voorlopig vind ik het prima zoals het is. Korte berichten lees ik ook, bijvoorbeeld als ik een algemene indruk van een film wil hebben. Bovendien is het wel grappig als er af en toe van die domme berichtjes geplaatst worden, houdt memorabele uitspraken topic ook levend.. 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
ik denk niet dat er snel van die msn pubers met identiteitsproblemen hier actief worden
De berichten die ik regelmatig lees spreken je tegen.
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
In het begin (halverwege) las ik de berichten bij een film om een redelijke indruk te krijgen van die film. Er stonden veelal redelijk zinnige discussies. Tegenwoordig is er van discussie amper nog sprake. Door bijv. mod-punten toe te kennen, kan ik zin van onzin (belang van onbelangrijk) onderscheiden. En door personen die zich 'bewezen' hebben dit te laten doen, hoeft het totaal geen populariteits contest te worden. en users die maling hebben aan een goede discussie of om een andere zinnige tekst te deponeren, moeten het dit systeem maar slikken of weggaan. Zo simpel ligt het. En het type bericht dat punten zou krijgen hoeft in het geheel niet elitair te zijn, zolang het maar een zinnige bijdrage levert.
Leno
-
- 5922 berichten
- 4461 stemmen
De berichten die ik regelmatig lees spreken je tegen.
Ik ben hier nog niet zo lang actief, jij hebt een beter referentiekader. Dat scheelt denk ik ook, ik weet niet beter..
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Het lijkt me dat er eerder nood is aan een omgekeerd systeem, waarbij ergerlijke berichten worden weggefilterd.
Maar ik geef toe dat ik vroeger alle berichten van bijvoorbeeld Apocalypse Now of zo na elkaar heb gelezen, dat doe ik nu minder.
Ik lees sowieso de laatste tijd minder berichten bij films, omdat de meeste niets bijdragen. Er zijn films in mijn updates-lijstje die ik consequent niet nakijk omdat er toch enkel rotzooi wordt gezet (zoals bij The ring 2 bijvoorbeeld
) (hoewel die intussen genezen lijkt van het 'leuke film ga ik zeker zien wordt super' fenomeen) Dus misschien is er wel nood aan een soort van controlesysteem, maar dat moet Jordy uiteindelijk zelf beslissen denk ik. Het blijft zijn speeltuintje 
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3690 stemmen
Tja, ik moet ook toegeven dat van die zinloze berichten (die ik van mezelf van mijn beginperiode op MM ook veel tegenkom, maar dat terzijde
) langzamerhand steeds meer en meer verschijnen en op den duur begint dit wel te vervelen, inderdaad.
Er zijn dan voor mij ook een bepaalde groep 'bekende' users, waar ik de berichten bij een film altijd echt goed van doorlees (of ze nu een groot bericht of een kleiner bericht plaatsen) en waar ik ook wat aan heb. Zo lees ik bijvoorbeeld bijna altijd bij de oudere films op pagina 1 de berichten van Jordy, die vaak kort, krachtig en zinvol zijn.
De overige berichten lees ik soms vluchtig eventjes door of sla ik gewoon helemaal over. Het is naar nu waarschijnlijk nog iets te vroeg om iets te doen aan al die zinloze teksten, maar op den duur zal er (als het aantal nog zoveel toeneemt) misschien toch iets moeten gebeuren.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Vroeger stond mijn mening zelfs direct onder het plot. Haha, de tijden...
neo
-
- 15440 berichten
- 10074 stemmen
De tijden toen die slechte verwoorde meningen van Jordy nog eens extra opvielen....
Locutus
-
- 606 berichten
- 5921 stemmen
Ik ben ook voor een puntensysteem bij berichten. Het zou helemaal mooi zijn als je dan bij de discussies kon kiezen de berichten te zien met een zelf gekozen minimum. Dan kun je inderdaad makkelijker de handige en/of interessante berichten bekijken. Of misschien wel een maximum haha.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.