- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
ID voor de nieuwe site.
Bij alle fora die ik tegenkom op internet zien discussielijsten er zo uit als op deze site: Op pagina 1 wordt begonnen met de discussie en dan komen er allemaal reacties en na 10 of 20 berichten, komt een berichtje op een nieuwe pagina. Ik betrap mezelf er op dat het nogal "een bariere" is om - als er bijvoorbeeld nog maar twee berichtjes op de nieuwe pagina staan - naar de vorige pagina te klikken om te kijken wat er in voorgaande berichten staat. Hierom denk ik dat berichten die op het eind van een pagina staan minder vaak gelezen worden dan berichten die helemaal bovenaan staan. Ikzelf vind het ook niet leuk om te zien dat een pas geplaatst berichtje na één of twee reacties niet meer "in the picture" staat.
Is het misschien een goed idee om bij alle filmdiscussies en alle forumdiscussies altijd de laatste 20 berichten eerst te tonen en om vervolgens de mogelijkheid te hebben om op de normale manier naar eerdere pagina's te bladeren?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Volgens mij zou dat de duidelijkheid niet ten goede komen.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Het is vaak nogal onhandig dat alles gewoon na elkaar gezet wordt in zo'n topic. Maar ik weet niet direct een alternatief, subtopics of zo wordt nogal onoverzichtelijk denk ik.
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Hoe zit het trouwens met "zoeken"? Wanneer kan die weer in gebruik worden genomen?
chrissie
-
- 749 berichten
- 5097 stemmen
heb net al onze films eindelijk eens onder Mijn films kunnen zetten door telkens één van mijn submappen te gebruiken als inkomende map voor toegevoegde films. Nu wou ik dit systeem aan mijn ventje uitleggen en het verplaatsen en verwijderen van filmen in de mappen tonen. Maar in de hoofdmap Mijn Films kreeg ik geen reactie toen ik een film aanvinkte en vervolgens op selectie verwijderen klikte. Vergeet ik ergens een stap of is er iets mis?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik denk dat je dit keer een oude versie van Internet Explorer gebruikt, daar schijnt de boel nog wel eens niet te reageren.
chrissie
-
- 749 berichten
- 5097 stemmen
Ik denk dat je dit keer een oude versie van Internet Explorer gebruikt, daar schijnt de boel nog wel eens niet te reageren.
Klopt, een paar weken geleden met een probleempje gezeten en nogal veel moeten weggooien en terug opzetten, waaronder een oudere IE. Is er nog iets aan te doen, of kan ik pas zaken verbeteren en verwijderen na aankoop van een nieuwe PC (zomer)?
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Hoe zit het trouwens met "zoeken"? Wanneer kan die weer in gebruik worden genomen?
Hannibal
-
- 9409 berichten
- 3338 stemmen
?
Ik vind het btw. zonde om nog tijd in de oude code te steken, dus nog even 2-3 maandjes geduld tot de nieuwe versie van de site er is (ook wat betreft uitgebreid zoeken).
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Captain Pervert
-
- 4769 berichten
- 2128 stemmen
http://www.moviemeter.nl/?film=28647
Hoe kan het dat die film niet opduikt in de search? Als je zoekt op "into the sun" kom je rechtstreeks uit op een andere film met dezelfde titel, eentje uit 1992.
Treht
-
- 290 berichten
- 343 stemmen
Weet je wat relaxt zou zijn voor de nieuwe site; als je bij bv top25 per land op een film klikt, en vervolgens op Back drukt, is de pagina verlopen. Nog een keer op back en je bent er wel weer. Misschien is een terug knop op de site wel makkelijk? Just a thought.
Niels_G60
-
- 71 berichten
- 4 stemmen
Op de korte tijd dat ik hier pas zit, heb ik het hier naar me zin.
Hier staat een hoop handige info en het is hier wel gezellie.
Top Site!!!
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Mij lijkt het handig als er bij films uit een serie, een link komt naar de prequels en sequels.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Inderdaad een goed voorstel, misschien zelfs ook bij bijv. alle James Bonds.
mikey
-
- 29030 berichten
- 5185 stemmen
Wat bij imdb heel handig is, zijn de sleutelwoorden van de films (genres). Ik kan me voorstellen dat zoiets een helse klus zou zijn om dat bij elke film voor elkaar te krijgen. Maar dat is extreem handige functie. verder is deze site opmerkelijk toegankelijk en geestig itt vele andere nederlandse filmsites.
gotti
-
- 14091 berichten
- 5949 stemmen
Inderdaad een goed voorstel, misschien zelfs ook bij bijv. alle James Bonds.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2151 stemmen
Lijkt mij ook wel een prima idee. Nadeel dat het voor knellingen kan zorgen, remakes e.d.
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
De berichten die ik tegenwoordig bij de films neem ik voor lief. 'Goeie film 4 sterren' heb ik nu wel gezien. Ook de uitgebreide versie hiervan lees ik niet meer (Laatst in de bioscoop gezien.... .... het einde was minder 3 sterren) Is er niet mogelijk om goede recensies in de berichten te merken, zodanig dat er doormiddel van een link de recensies die inhoud hebben op één pagina staan? Het kaf van het koren scheiden.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2151 stemmen
Zoiets dat je een tekst schrijft welke je met 'review' aanvinkt en dat deze door de moderator's worden gekeurd... Zoiets ?
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Ik zat aan een andere manier te denken, maar dit is ook een goede. Waarom niet?
gotti
-
- 14091 berichten
- 5949 stemmen
Lijkt me nogal tijdrovend voor de mods, als dit massal gaat gebeuren...
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Is het ook, maar het kan ook doormiddel van stemmen geven. Bijv. bij tien stemmen naar de recensie-pagina. Jordy zal het waarschijnlijk ook niet leuk vinden om te maken/schrijven.
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Korte nietszeggend berichtjes als die Yekezzez noemt zijn inderdaad heel erg irritant om tegen te komen. ook heb ik de indruk dat de schrijvers van die berichtjes andere berichtjes niet lezen en ze reageren er al helemaal nooit op. Ik snap ook helemaal niet waarom mensen zulke berichtjes plaatsen, dat heeft namelijk geen enkele zin.
Ik zie zo geen echt goeie suggeste er wat aan te doen. Misschien moet er om te beginnen in de "FAQ" en in het eerste persoonlijke bericht wat nieuwe users krijgen er wat meer op gehamerd worden dat dit een discussie site is en dat het de bedoeling is om elkaars berichten te lezen, er op te reageren en zelf wat persoonlijks toe te voegen.
Mag ik vragen wat de moderators zelf van zulke berichtjes op hun site vinden?
kappeuter (crew films)
-
- 74742 berichten
- 5988 stemmen
Knap irritant ja. Nieuwe users krijgen voordat ze het eerste bericht gaan posten een aantal huisregels te lezen waarop ze akoord moeten klikken.
Daarin staat uiteraard iets over spoilers, maar ook iets over onzinnige berichten: 'post alleen een bericht als je écht iets te melden hebt, plaats geen berichten als "Erg goed, 4 sterren".
Users die alleen maar dergelijke berichten plaatsen krijgen een waarschuwing.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Nieuwe users krijgen voordat ze het eerste bericht gaan posten een aantal huisregels te lezen waarop ze akoord moeten klikken.
Als jij een programma installeert, lees jij dan de gehele overeenkomst door of klik je meteen op ik ga akkoord en start vervolgens de installatie?
Maar het blijft inderdaad irritant. Het is toch wel te begrijpen dat niemand op die loze berichten zit te wachten.
kappeuter (crew films)
-
- 74742 berichten
- 5988 stemmen
Het gaat hier om 3 vetgedrukte regeltjes. Niet om pagina's tekst.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Ow ok, dat weet ik niet meer, is allemaal wat te lang geleden. Eigenlijk zou zo'n tekst ook niet nodig moeten zijn natuurlijk.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Een optie zou (ooit) zijn een systeem dat bijvoorbeeld op Slashdot (en ook Tweakers, geloof ik) wordt gebruikt. "Harde kern" users krijgen moderator punten. Ze kunnen bijvoorbeeld een bericht aanmerken als "+1 interessant" of "-1 overbodig".
Standaard zie je bij de film alleen berichten met een minimale score van (zeg) 2. Via een link kun je alle berichten zien. In je profiel kun je een andere "treshold" invoeren, zodat jij standaard alleen berichten ziet met een minimale score van x.
Denk alleen dat dit systeem nog niet werkt op MovieMeter, dat het nog niet druk genoeg is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.