- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik zou dan eerder voor 200x285 gaan. Variabele breedte zou er voor zorgen dat de opmaak bij films erg kunnen afwijken (breedte van de tekst is dan niet meer overal gelijk).
In huidige site een hel om aan te passen inderdaad, dus ik zal het meenemen bij het programmeren van de nieuwe versie van de site.
kappeuter (crew films)
-
- 74745 berichten
- 5988 stemmen
Ik zou dan eerder voor 200x285 gaan. Variabele breedte zou er voor zorgen dat de opmaak bij films erg kunnen afwijken (breedte van de tekst is dan niet meer overal gelijk).
Als je geen vensters naast elkaar bekijkt, valt dat volgens mij nauwelijks op. Lijkt me niet storend in ieder geval.
200x285 is inderdaad een formaat dat ik vaak tegen kom als ik een poster met behoud van aspect ratio verklein. Dat is zeker dezelfde verhouding als Cornelis voorstelt, maar dan een maatje kleiner he.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Dat is zeker dezelfde verhouding als Cornelis voorstelt, maar dan een maatje kleiner he.
200x285,7
200x286 zou het dan dus moeten worden
kappeuter (crew films)
-
- 74745 berichten
- 5988 stemmen
Als je dat formaat nu invoert, gaat alleen het 'stemresultaat-blokje' omhoog (en de discussiethread hooguit een regel omhoog). In de breedte heeft het geen effect.
Heeft geen storende effect voor de lay-out vermoed ik.
kappeuter (crew films)
-
- 74745 berichten
- 5988 stemmen
Ja ik zie het, ik las het verkeerd.
In huidige site een hel om aan te passen inderdaad, dus ik zal het meenemen bij het programmeren van de nieuwe versie van de site.
Dat snap ik niet. Gewoon vanaf de nieuwe toevoegingen alleen 200x286 accepteren. Je past het getalletje aan in de template voor de opmaak van nieuwe pagina's.
Dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn ?
Captain Pervert
-
- 4769 berichten
- 2128 stemmen
Hey, ik merk ineens dat de filmsamenvattingen op www.tvgids.nl dezelfde zijn als op deze site. Ik neem aan dat zij dat van 'ons' lenen, maar weten jullie dat ook?
kappeuter (crew films)
-
- 74745 berichten
- 5988 stemmen
Nogmaals, synopsissen worden meestal vrijgegeven door filmmaatschappijen. Daarom zie je op allerlei sites vaak dezelfde synopsis. Vooral bij recente films is dat het geval. Door de komst van internet kunnen filmmaatschappijen nog gemakkelijker publiciteitsmateriaal verspreiden.
Cinema.nl heeft eigen synopsissen.
Captain Pervert
-
- 4769 berichten
- 2128 stemmen
Ow ok.
Maar als hier een nieuwe film toegevoegd wordt, hoe komt degene die de film toevoegt dan doorgaans aan die synopsis?
(Ikzelf heb 1 film toegevoegd en daarbij heb ik er zelf één geschreven.)
kappeuter (crew films)
-
- 74745 berichten
- 5988 stemmen
Van Amerikaanse films die vroegtijdig op de site geplaatst worden, is de synopsis vaak vertaald uit het Engels door de toevoeger.
En uiteraard zullen er ook toevoegers zijn die zelf hun synopsis schrijven. Uiteindelijk is natuurlijk altijd de keuze aan de toevoeger om te bepalen hoe hij of zij daar aan komt.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
als hier een nieuwe film toegevoegd wordt, hoe komt degene die de film toevoegt dan doorgaans aan die synopsis?
uit mijn eigen ervaring:
- verhaal uit TV-gids
- van cinema.nl
- van filmkeuze.nl
- zelf vertalen van IMDB
- van andere filmsites
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
geregisseerd door Otto Preminger
met James Stewart, James Stewart, Ben Gazzara, Ben Gazzara, Lee Remick en Lee Remick

kos
-
- 46818 berichten
- 8942 stemmen
*mompelt iets over corrigeer-functie*
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Ja, heb ik aan gedacht. Maar toen zag ik daar James Stewart, James Stewart en Ben Gazzara staan.
De volgende keer zal ik wel de corrigeerfunctie gebruiken, maar voor deze keer vertrouwde ik het niet en dacht dat ik misschien meer schade dan goeds zou toebrengen.
't Blijft toch raar in ieder geval.
Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
uit mijn eigen ervaring:
- verhaal uit TV-gids
- van cinema.nl
- van filmkeuze.nl
- zelf vertalen van IMDB
- van andere filmsites

sorry ik ben melig vandaag
Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
Hé, ik heb een idee.
Kan er niet naast je username -of ergens anders-een (profiel)foto bij. Kunnen ze zien wie je bent.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2151 stemmen
Hé, ik heb een idee.
Kan er niet naast je username -of ergens anders-een (profiel)foto bij. Kunnen ze zien wie je bent.
Lijkt mij volkomen onnodig. Op zo'n manier gaat MovieMeter steeds meer richting de kotssite Cu2.nl
Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
Lijkt mij volkomen onnodig. Op zo'n manier gaat MovieMeter steeds meer richting de kotssite Cu2.nl
ZOALS IK AL ZEI, het is maar een idee.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
Maar wat extra informatie over de user zou niet onaardig zijn. Het is altijd wel leuk om te zien wat bijvoorbeeld iemand doet in het 'dagelijks leven'.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Het is altijd wel leuk om te zien wat bijvoorbeeld iemand doet in het 'dagelijks leven'.
Dat lijkt me nogal duidelijk: 10 keer per dag MovieMeter bezoeken. 
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
Dat lijkt me nogal duidelijk: 10 keer per dag MovieMeter bezoeken. 
Buiten dat 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2151 stemmen
Lijkt mij alles behalve interessant. Daar is de chat voor, of persoonlijke websites.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ach, ik heb absoluut geen problemen met dit soort extra informatie als mensen het leuk vinden om hun interesses te delen met anderen. Zolang het maar tot de profiel-pagina's beperkt blijft, zodat iemand bijvoorbeeld op een gebruikersnaam kan klikken om hobby's, foto's, signatures, rondspringende avatars en links naar persoonlijke websites te zien. En het dus niet in lopende gesprekken wordt gegooid.
Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
Lijkt mij alles behalve interessant. Daar is de chat voor, of persoonlijke websites.
Er bestaat al een profiel op ons usernaam, maar bevat weinig info over jezelf en het is toch -voor degene- interessant, als hij zich voor wilt stellen aan iemand anders door middel van een soort "CV" idee te plaatsen. Het ligt volledig in jou handen of je het wel of niet in wilt vullen.
Kyra
-
- 285 berichten
- 93 stemmen
Er zou eigenlijk ook een BookMeter moeten komen.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Is ergens in deze 276 pagina's al eens ter sprake gebracht. We proberen het zelf al een beetje in het forum.
Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.