- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
U-96
-
- 11875 berichten
- 2151 stemmen
Misschien wel een leuk en makkelijk idee voor het nieuwe updatessysteem. Dat als je op een film/topic staat, je met 1 klik op 'Back' of 'Forward' direkt naar het volgende topic gaat wat op de lijst staat. Dit scheelt heel veel tijd, en is makkelijk en handig.
Idee?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik ga me de komende maanden (een uurtje hier, een half uurtje daar) bezighouden met de derde versie van MovieMeter.
Jullie zullen daar dit keer niet zoveel van merken. Het design blijft voorlopig hetzelfde (misschien is het over een jaartje wel weer 's tijd voor een frisse look). Ik zal sommige dingen van de todo-lijst meenemen, maar verder zal de site qua functioneren hetzelfde blijven.
Waarom doe ik het dan? Ik ben niet meer tevreden met hoe het er onder de moterkap allemaal uitziet. Ik zie deze site een beetje als m'n visitekaartje van wat ik kan (het ontwikkelen van dit soort sites/applicaties is ook m'n werk). Ik zou de MovieMeter-code nu niet aan collega's durven te laten zien
Onderhoud aan de site kost veel tijd, performance kan beter... ach eigenlijk komt het er op neer dat ik alles dat ik de afgelopen pakweg anderhalf jaar heb geleerd graag ook in m'n hobby-projectje toepas. Ben blij dat ik me niet meer zo druk hoef te maken over het modereren en de toevoegingen, dus heb ik weer wat meer tijd en zin om te doen wat ik het leukst vind: de techniek.
Technisch verhaal voor de mensen die hier in geïnteresseerd zijn: ik wil gelijk ook van de gelegenheid gebruik maken om de site helemaal "2004" te maken: compleet XHTML-compliant, en content en opmaak compleet scheiden. Opmaak volledig in de stylesheet dus, zodat het straks makkelijk is om de site te porten naar welk mobiel apparaat dan ook, en zodat het makkelijker wordt om het uiterlijk van de site ooit te wijzigen. Ook zal het veel makkelijker worden om eventuele andere *meter sites te bouwen.
En wie weet blijkt over 2 maanden dat ik er eigenlijk helemaal geen tijd en zin in heb, om de nieuwe site verder te programmeren, en dan blijven we het lekker met de huidige site doen. De noodzaak voor een nieuwe versie is niet zo groot als de vorige keer (toen de "oude" site echt op springen stond). Doe het dus echt omdat ik het leuk vind.
"Lekker boeiend allemaal, wat betekent dat nou concreet voor mij als MM-er?" Ik zal de komende tijd alleen bugfixes en kleine aanpassingen doen aan de huidige site. Nieuwe functionaliteiten neem ik mee in de nieuwe site.
kos
-
- 46818 berichten
- 8942 stemmen
Klinkt goed, up-to-date houden kan natuurlijk nooit kwaad.
En vrij logisch als je je kennis in je eigen project wil verwerken, lijkt me.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
ik wil gelijk ook van de gelegenheid gebruik maken om de site helemaal "2004" te maken: compleet XHTML-compliant, en content en opmaak compleet scheiden. Opmaak volledig in de stylesheet dus, zodat het straks makkelijk is om de site te porten naar welk mobiel apparaat dan ook, en zodat het makkelijker wordt om het uiterlijk van de site ooit te wijzigen.
Hail web standards! 
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Bewonderenswaardig hoeveel werk je er blijkbaar blijft in steken, maar je maakt dan ook veel mensen gelukkig 
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Probleempje. misschien kan iemand me uit de brand helpen. ik kan de posters van de films niet meer zien als ik naar een specifieke film ga. Waar normaal gesproken de foto van de film staat is er nu een tekst met: wegens beperkte bandbreedte kan de poster niet geshowed worden (iets in die trand) Sinds ik een nieuw moederboard en windows 2000 heb, doet dit probleem zich voor.
Vervelend? zekers. Oplossingen zou ik graag willen ontvangen. gruutn
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Vervelend, misschien een nieuwe firewall ofzo? Zodat de site niet meer kan detecteren dat jij de posters "vanaf MovieMeter" bekijkt? Maar ja, dan zou dit bij veel meer mensen voor moeten komen.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Heb het ook soms. Even refreshen en het is (bij mij iig) opgelost.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Op dat papiertje met ezelsoortje en twee kringloop-groene pijlen drukken, links van het huisje zonder ramen met gezellig oranje dak. Denk ik toch 
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Op dat papiertje met ezelsoortje en twee kringloop-groene pijlen drukken, links van het huisje zonder ramen met gezellig oranje dak. Denk ik toch 
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
dat wordt dus zelf heel veel tekenen...
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Op F5 drukken As, iets links van het midden op je toetsenbord, helemaal bovenaan.
Zucht, Groningers... 
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
dat wordt dus zelf heel veel tekenen...
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Lukt ook niet jongens. Nog meer ideeen? Ik wil mijn plaatjes terug. 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
ServicePack 2 gedownload ? (Windowsupdate) Of een andere browser...
sydney
-
- 2223 berichten
- 0 stemmen
Als je Opera gebruikt en zet hem toevallig op de auteursmodus dan zie je ook geen plaatjes meer. Oplossing: overschakelen op de gebruikersmodus. Misschien dat Firefox ook zo werkt?
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
ServicePack 2 gedownload ? (Windowsupdate) Of een andere browser...
as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Als je Opera gebruikt en zet hem toevallig op de auteursmodus dan zie je ook geen plaatjes meer. Oplossing: overschakelen op de gebruikersmodus. Misschien dat Firefox ook zo werkt?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Heb service pack 4 al.
toe maar 
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Hulde!
sydney
-
- 2223 berichten
- 0 stemmen
Rechts, naast de google search bar heb je een logo dat lijkt op een foto. als je erop gaat staan dan staat er waarschijnlijk de tekst (in jouw geval) "geen afbeeldingen weergeven" of "alleen opgeslagen afbeeldingen weergeven". Nu gewoon veranderen in "afbeeldingen tonen". Dit alles als je de "dutch language pack" hebt geïnstalleerd. 
Dit kan ook via de taskbar. Beeld-Afbeeldingen-Alle afbeeldingen.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Sydney, zal waarschijnlijk niet gaan lukken met servicepack 4 van Billy. 
sydney
-
- 2223 berichten
- 0 stemmen
Sydney, zal waarschijnlijk niet gaan lukken met servicepack 4 van Billy. 
Kun je een film van maken... "Billie and the adventure of servicepack 2". Ondertitel: "The best way to irritate Windows users". 
cornelis
-
- 4744 berichten
- 682 stemmen
Bij Snowfever bespraken Kappeuter en ik dat de aspect ratio van een standaard filmposter niet overeenkomt met de aspect ratio van de moviemeter plaatjestoevoegeisen.
210x300 zou een slimmere keuze zijn. Zal wel heel lastig implementeren zijn, maar goed....
kappeuter (crew films)
-
- 74745 berichten
- 5988 stemmen
Je zou vanaf nu alle nieuwe toevoegingen op dat formaat kunnen doen.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
't zou een hoop gesnij aan de verticale randen voorkomen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.