- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Purmerend
-
- 2775 berichten
- 3317 stemmen
Misschien voor de snelheid van de site? Of maakt dat niet zo veel uit.
Captain Pervert
-
- 4769 berichten
- 2128 stemmen
http://www.moviemeter.nl/?foru...
Waarom is dat topic dicht? De motivering is nogal vreemd, in een 'Algemeen' forum wordt gezegd dat het over films moeten gaan? Werp eens een blik in dat forum... Leg eens de link tussen "in welke auto rij jij" en films? of tussen sterrenregens en films?
Gek genoeg is er een verhitte discussie gaande omtrent Turkije, die veel raakvlakken heeft met een politieke discussie...
Beetje inconsequent eh 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Er wordt niet gezegd dat het in "algemeen" over films moet gaan, er wordt gezegd dat discussies over politiek niet gewenst zijn op MovieMeter, waar dan ook.
Als die Turkijke discussie naar een links/rechts discussie omslaat gaat ie ook dicht.
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Ik ben vaak nieuwsgierig naar wat voor stem bepaalde users op een bepaalde film gegeven hebben. Hoe kan ik dat het beste doen?
Nu doe ik het als volgt: Ik wou weten wat voor stem bijvoorbeeld Jasson op The blair witch project gaf. Ik klikte op de user naam, vervolgens op het "tab blad"stemmen, en toen ben ik elk getal maar een voor een bij langs gegaan om te kijken of The Blair witch project erbij stond. Maar dit duur vaak lang.
Is er een handigere manier om dit op te zoeken? Zo ja hoe? Zo nee, zal het dan misschien een goed idee zijn om bij de stemmen van een user een optie te maken waar je een film in kunt vullen en waar dan vervolgens zijn stem op die film verschijnt?
neo
-
- 15444 berichten
- 10076 stemmen
Dan kan je beter gewoon bij de film zelf kijken en zoeken naar een bepaalde persoon 
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Dat gaat inderdaad al sneller, maar is nog niet geweldig omdat je elk getal bij langs moet omdat je niet weet wat voor stem diegene gegeven heeft, want dat wil je weten.
[edit]Dat gaat helemaal niet sneller. Nu zo jij zegt weet je de stem niet, maar zoek je nar de user. Zo ik het doe, weet je de stem niet, maar zoek je naar de film. Beide niet geweldig efficient.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik zou niet zo goed weten hoe we dit zouden kunnen oplossen, zal er eens over nadenken
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ik heb ook al lang moeten zoeken naar bepaalde users, de enige oplossing is een soort van zoekfunctie maar dat is (gho hoe ging dat spreekwoord ook weer? iets genre 'bommen op vliegen gooien' maar dan anders) overdreven voor iets dat je maar heel sporadisch nodig hebt. Het feit dat de users alfabetisch staan gerangschikt maakt het zoeken trouwens best te doen, voor mij moet je er niets aan veranderen.
kappeuter (crew films)
-
- 74746 berichten
- 5988 stemmen
Ik heb een ideetje; je kunt ook een stemoverzicht plaatsen gerangschikt op user (alfabet). Er komen toch tabbladen in het stemoverzicht, dus deze extra functionaliteit staat dan niet in de weg.
Ik zou het als een lange lijst presenteren, of een pulldown met letter uit het alfabet.
Daarnaast zou je ook nog een soort 'goeroe' systeem in kunnen stellen. De users die je het meest volgt zou je dan kunnen selecteren in je preferences en de stemmen van die users zouden dan bij elke film in een oogopslag automatisch zichtbaar zijn (ook in een apart tabblad).
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3255 stemmen
Zou inderdaad handig zijn als daar iets opgevonden werd. Ik zoek meestal op de naam van de user bij de film, omdat dat volgens mij sneller gaat dan bij de user zelf kijken. Maar echt geweldig is geen van beide.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Daarnaast zou je ook nog een soort 'goeroe' systeem in kunnen stellen.
Zou ik ook erg handig vinden, ja. Bij films met een paar honderd stemmen 'verdrinken' de stemmen van interessante uses echt; om dat allemaal per letter te moeten gaan nazoeken lijkt me niet zo heel erg tijdsbesparend (zeker als je niet eens weet of de bewuste user de film ueberhaupt gezien heeft).
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3255 stemmen
Kan iemand mij vertellen hoe ik met de gewone search beide X-men films kan vinden?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Niet, daarom staat er ook nog op de todo om exacte matches beter weer te geven in de resultaten
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Even een opmerking, niet omdat het zo dringend is, maar dit topic dient toch om opmerkingen te maken. Het systeem van die 'updates' met dan 'mijn films' is een van de handigste dingen die deze site aanbiedt vind ik, en het is bij mij (en veel andere mensen waarschijnlijk) het populairste onderdeel, of toch in elk geval de start van elk bezoek aan MM. Het probleem is echter dat daar veel films dagelijks inkomen die mij eigenlijk niet interesseren. Het zou handiger zijn mocht je bij een film kunnen aanduiden of je hem bij je updates wilt of niet, en dat zou ineens het 'probleem' wegnemen van films die over een jaar gaan uitkomen en die veel mensen interesseren, zodat iedereen daar een berichtje achterlaat genre 'dit kan wel een goede film worden' of 'hier kijk ik echt naar uit'.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Kweenie, als we dat soort dingen gaan doen mogen we wel een handleiding gaan leveren.
lngrid
-
- 1234 berichten
- 554 stemmen
Ik zou er zeker gebruik van maken! Nu mis ik soms leuke discussies bij een film die me interesseert, omdat ik er zelf nooit iets bij gepost heb.
Het wordt al wel steeds drukker daar onder de filmtitel. Maar 'naar Mijn Updates' kan wel in de plaats voor 'voeg een film toe', vind ik. Dat heb ik daar altijd al raar vinden staan.
'Voeg een film toe' staat al bij de zoekresultaten als er 0 resultaten zijn, dit zou dan veranderd kunnen worden zodat dat regeltje er altijd staat. 'Gewenste film niet gevonden? Voeg zelf een film toe' ofzo.
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3255 stemmen
Ik vind het ook niet zo'n gek idee van Freud eerlijk gezegd.
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Ik heb ook ooit wel berichten bij films geplaatst, waarvan de discussie mij nu geen moer meer interesseert, maar deze films blijven bij mij wel bij updates -> mijn filmdiscussies staan. Zo ook andersom, er bestaat nu ook een kans dat ik leuke discussies mis over films waar ik nog geen berichtje heb geplaatst.
Geen gek idee Freud. Maar ik kan me ook voorstellen dat het een enorm gedoe is om dit te fixen en ik kan me ook voorstellen dat je vindt dat er dan te veel poespas op de tot nu toe nog erg overzichtelijke site komt Jordy.
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3255 stemmen
Niet als je een van die andere links ermee vervangt, zoals Ingrid al aangeeft.
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2433 stemmen
Ik heb ook ooit wel berichten bij films geplaatst, waarvan de discussie mij nu geen moer meer interesseert, maar deze films blijven bij mij wel bij updates -> mijn filmdiscussies staan. Zo ook andersom, er bestaat nu ook een kans dat ik leuke discussies mis over films waar ik nog geen berichtje heb geplaatst.
Precies, ik vind het ook wel goed idee van Freud.
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2433 stemmen
Niet als je een van die andere links ermee vervangt, zoals Ingrid al aangeeft.
Inderdaad, je kan 'voeg films toe' ook onder het kopje Films zetten, onder 'zoeken' of zo.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ja, vind ik nog niet eens zo'n gek idee allemaal. Ik zal er eens naar kijken eerdaags.
Hannibal
-
- 9409 berichten
- 3338 stemmen
Ik vind het ook een goed plan, ik volg namelijk ook veel forums waar ik eigenlijk geen berichten op zet. Nu zet ik al die forums onder mijn favorieten, maar zou heel handig zijn als je zelf kan aangeven waar je de updates van wilt zien.
Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
Weet je wat hier mag komen:
EEN LEEFTIJD-logo. Er wordt hier gevloekt. Wie weet kijken/lezen ook kinderen onder de twaalf jaar ofzo of zelfs jonger.
Weten de ouders tenminste waar hun kinderen naar kijken of lezen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Als ik die optie ga maken om films toe te voegen aan je eigen "mijn updates" pagina, zal ik dat dat in plaats van de huidige "mijn updates" pagina doen? Of moet dit gewoon een nieuw linkje worden bij de updates (wat misschien een beetje druk en verwarrend zal zijn, 3 verschillende updates pagina's)
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Ik zou het gewoon onder Mijn Updates pagina doen.
Hannibal
-
- 9409 berichten
- 3338 stemmen
Kun je misschien een optie maken dat je een film of een discussie kunt aanvinken met "deze film/discussie volgen" (net als bij bijv. Ebay) en dat je dan op een aparte pagina al "jouw" films en discussies kunt zien.
Dit zou voor mij ideaal zijn, alleen weet ik niet of dit mogelijk is.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2151 stemmen
Misschien is dit idee weleens eerder voorgesteld..
Dat je in je profiel kan kiezen dat er bij 'Mijn filmsdiscussies' of alleen films staan waar je een bericht bij hebt geschreven, of dat er films staan waarop je gestemd heb.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.