• 17.330 nieuwsartikelen
  • 182.483 films
  • 12.576 series
  • 34.809 seizoenen
  • 656.541 acteurs
  • 200.487 gebruikers
  • 9.469.587 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ja ik zie het eigenlijk steeds meer zitten, als ik er zo eens over nadenk. Tegenstanders kunnen het uitzetten via hun profiel.

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Ik weet niet waarom, maar zulke fora vind ik dikwijls niet overzichtelijk. Het is te groot, te veel. Vooral voor MM, denk ik.

Van mij hoeft het hier niet te veranderen...

Ander vraagje: je kunt zoeken naar films en in het forum. Maar waarom niet in de berichten bij de films?

Of heeft dat verder niet echt veel nut?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Noem eens een voorbeeld waarbij je naar een bericht bij een film zou willen zoeken?

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Dat heb ik ook wel eens. Vaak om het oordeel van bepaalde MovieMaatjes die iets hoger in mijn aanzien staan (ik zal geen namen noemen, daar is al een ander topic voor) te zoeken maar ook wel eens om mezelf verbaasd te doen staan van mijn grammaticale virtuositeit .

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

Ik ben wel tegen sigs , die tekstjes kunnen zoo makkelijk ontaarden in schreeuwerige en ongelooflijk lange teksten. Het is gewaagd voor mm , dat geef ik toe maar als het een kleine afbeelding is ( de site van onderhond ziet er natuurlijk erg strak uit , maar daar zijn de avaters al te groot vind ik en er zijn sigs ) kan het nog lukken : www.dvdforum.nl ( al geeft de site een minder ordelijke indruk van mm , mede nog door irritante sigs daar) vind ik al een mooi voorbeeld .

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Ik kan niet zo snel op een voorbeeld komen, maar ik weet wel dat ik momenten heb gehad waarop ik wou dat er zo'n zoekfunctie was.

Bijvoorbeeld wanneer je ergens iets interessants leest over (ik noem maar wat) een bepaald filmgenre, kun je je herinneren dat je daarover ooit iets relevants op MM hebt gelezen. Maar je weet niet meer precies bij welke film...

Maar misschien komen zulk soort situaties te sporadisch voor, om er verder op in te gaan...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Anatolia schreef:

Maar misschien komen zulk soort situaties te sporadisch voor, om er verder op in te gaan...

Lijkt mij wel, maar ik kan het natuurlijk mis hebben. Ik zou het iig nooit gebruiken.

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

(afbeelding)

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

lol

wat lelijk

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Oei, dat gaat nog lastig worden om een plaatje van een boordappel te vinden. Moet ik toch zelf eens creatief zijn .

U-96

• 11875 berichten
  • 2151 stemmen

Ik ben al meer dan 1.5 jaar lid, en vanaf het begin vond ik al dat de eenvoudigheid, de orde en de rust van deze forumstijl MovieMeter zo geniaal maakt. Ik ben tegen avatars.

Een foto van een gebruiker die alleen in het profiel van de gebruiker te zien is, is misschien een alternatief ofzo.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

Herkenbaarheid, een discussie wordt veel makkelijker om te volgen aangezien je in een oogopslag (vanuit je ooghoek) ziet wie wat plaatst.

Dan ga je er dus van uit, dat ik onthou wie welke avatar gebruikt. Niet dus. Ik vind het alleen maar verwarrend.

Onderhond

• 87698 berichten
  • 13084 stemmen

Dan ga je er dus van uit, dat ik onthou wie welke avatar gebruikt. Niet dus. Ik vind het alleen maar verwarrend.

Is net hetzelfde dan onthouden welke nick bij welke persoon hoort. En aangezien het visuele aspect meer opvalt, maakt het de dingen alleen maar gemakkelijker.

Maar ik vind de stroeve en wat xenofobe houding van de "ouwe garde" hier best grappig

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

En het wordt zeker nog gemakkelijker als iedereen om de haverklap zijn Avatar gaat vervangen door een nieuwe, omdat ze het gekozen exemplaar niet meer leuk vinden.

Dan maar stroef en oud, maar ik vind die dingen nog steeds hopeloos overbodig.

cornelis

• 4744 berichten
  • 682 stemmen

Dat door Onderhond gelinkte Porduction I.G. forum vind ik qua avatars een goed te pruimen voorbeeld, eerlijk gezegd, al zijn de postings daar ook weer zo lang, dat er niet bijster veel avatars tegelijk op het scherm verschijnen. (Verder wel erg zoals al die fora eruit zien, en niet echt mooi, overigens.)

Animated avatars lijken me echter de hel. Maar goed, als je ze in je prefs uit kan zetten, dan zie ik er sowieso niet zoveel kwaad in.

Ik heb ook met enige regelmaat willen zoeken op inhoud van postings. Geen concreet voorbeeld zo snel, maar het is nu ook heel lastig om op te zoeken wat iemand anders of jij zelf ooit eerder over een film schreef, als die film 24 pagina's met discussie bevat.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Zoals ik eerder al zei: in het gewone verbergt zich het schone...

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Ofwel: Minder is meer

bioscoopzaal

• 2805 berichten
  • 4325 stemmen

Inderdaad. Ik ben ook nog steeds van menig dat de MM-fora zo aantrekkelijk zijn dankzij hun visuele eenvoud.

Bovendien hebben de vaste posters toch echt geen avatars nodig om te onthouden wie wat heeft gepost, lijkt me.

neo

• 15444 berichten
  • 10076 stemmen

En als je wilt in 1 oogopslag wilt zien wie wat heeft gepost moet je je zelf maar trainen op de linkerzijde van het bericht met de naam

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Dustyfan schreef:

Ofwel: Minder is meer

En eenvoud siert...

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Ik vind Jordy wel een punt hebben. Zolang je de mogelijkheid krijgt om het uit te zetten maakt het niet uit of iedereen avatars, signatures, animaties, blink-tags, kleurtjes, verschillende fontgroottes, knipperende links naar hun website en midi-deuntjes kan plaatsen. Krijgen de voorstanders van een avatar het vanzelf wel voor de kiezen.

kappeuter (crew films)

• 74745 berichten
  • 5988 stemmen

Het hoort niet bij deze site, punt.

Zo kun je de site wel vol gooien met allerlei onzinnigs, onder het motto 'je kunt het toch utizetten'.

neo

• 15444 berichten
  • 10076 stemmen

En mensen die hier voor het eerst komen, die zien dus dan wel al die dingen?

kappeuter (crew films)

• 74745 berichten
  • 5988 stemmen

He bah, dat trekt nog meer van die fokforumtypes aan die de site als chat gaan gebruiken (slow chatten).

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

kappeuter schreef:

Vind ik ook, en ik zou ze ook met veel genoegen uitzetten. Het probleem dat ik zie met veel franje per bericht is gewoon dat het op MM snel uit gaat draaien op een onoverzichtelijke bende. Bij zo'n Production IG valt het minder op omdat de hoeveelheid tekst per bericht tamelijk groot is en er het aantal geplaatste berichten per dag gering. Maar om die vele eenregelige responsen op MM stuk voor stuk van een avatar te voorzien?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

kappeuter schreef:

En ik vind van wel. Ook een punt.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Dustyfan schreef:

En het wordt zeker nog gemakkelijker als iedereen om de haverklap zijn Avatar gaat vervangen door een nieuwe, omdat ze het gekozen exemplaar niet meer leuk vinden.

Het gaat er niet per se om dat je weet dat een bepaald persoon bij een bepaald icoon hoort, maar het lezen van een discussie wordt veel visueler (en vind ik fijner), aangezien je vanuit je ooghoek ziet dat dat rode dingetje iets zegt, dat groene dingetje reageert, die rode geeft daar weer antwoord op, dit blauwe komt er even tussendoor, etc. Dat mis ik erg hier, ten opzicht van andere forums. Er is een reden dat alle (!) forums dit hebben, en niet alleen vanuit speeltuin-overwegingen.

Onderhond

• 87698 berichten
  • 13084 stemmen

He bah, dat trekt nog meer van die fokforumtypes aan die de site als chat gaan gebruiken (slow chatten).

Om eerlijk te zijn, het design van MM nu nodigt eerder uit tot chatten. MM houdt visueel een (redelijk uniek) midden tussen forum en guestbook. Dit maakt dat korte berichten niet hinderlijk zijn, en daar ook veel minder commentaar op zal komen.

Het punt dat reeds door enkelen eerder aangehaald werd, is dat de posts gemaakt op MM dikwijls te kort zijn, waardoor avatars op zich plaats zullen gaan innemen. In mijn ondervinding (maar ik kies meestal m'n board nogal zorgvuldig) zorgt die extra ruimte ervoor dat mensen iets lijvigere teksten gaan schrijven, en discussies wat meer vlees krijgen, en dat korte posts, omdat het door anderen als irritant wordt beschouwd, niet vaak voorkomen.

Punt is wel dat MM een eerder publieke en toegankelijke site is, wat je bij die "propere" forums wel verliest. Maar aangezien hier toch een redelijk strikt en actief modteam aanwezig is, moet alles volgens mij best onder controle te houden zijn.

En mensen die hier voor het eerst komen, die zien dus dan wel al die dingen?

Je kan het uiteraard standaard disablen ...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

kappeuter schreef:

Ik wist als ik me liet registreren op MM waaraan ik me mocht verwachten. Als ik moet lichtjes, blinkertjes, toeters en bellen moet hebben, ga ik gewoon naar de foor of een lunapark...

kappeuter (crew films)

• 74745 berichten
  • 5988 stemmen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.