- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Zo kun je ook 'dode accounts' verwijderen (of wordt dat al gedaan?).
Ik stem of reageer bijna nooit op imdb.com, maar vind het fijn om daar altijd ingelogd te zijn. Moeten ze mijn account daar maar gaan verwijderen? Zou ik me erg beledigd door voelen.
Iedereen is hier welkom, ook mensen die maar 2 of 3 keer stemmen.
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Ik stem of reageer bijna nooit op imdb.com, maar vind het fijn om daar altijd ingelogd te zijn. Moeten ze mijn account daar maar gaan verwijderen? Zou ik me erg beledigd door voelen.
Iedereen is hier welkom, ook mensen die maar 2 of 3 keer stemmen.
Ok Jordy. Iedereen is welkom.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Waar ik nu al een paar dagen zit aan te denken is het volgende:
bij het aanmaken van je account wordt er gevraagt of je een MM-nieuwsbrief wil ontvangen. Die heb ik in ruim één jaar nog niet gezien. Niet dat ik er nood aan heb hoor, maar indien er een nieuwsbrief kwam, met een link voor eventuele uitschrijving, zou dat volgens mij al een klein beetje kunnen helpen om de 'dode' accounts te verwijderen. Een nieuwsbrief laat ons zeggen elk kwartaal of zo... 
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Dat zal niet veel helpen omdat inactieve leden
A) de nieuwsbrief toch niet gaan lezen
B) waarschijnlijk zelfs aangekruisd hebben de nieuwsbrief niet willen ontvangen
C) geen enkele reden hebben om de moeite te gaan nemen om uit te schrijven
Bovendien bestaat de functie 'uitschrijven' niet, en heeft Jordy aangegeven dat dat database-technisch gezien lastig is om in te bouwen.
Bijkomend probleem is trouwens dat een nieuwsbrief met alleen een uitschrijf-link een beetje stom staat, dus dan moet je ook weer een inhoud gaan bedenken voor de nieuwsbrief (precies de reden dat de nieuwsbrief er destijds mee ophield). Een leuke nieuwsbrief an sich sta ik positief tegenover overigens, maar ik zou ook niet weten wat erin zou moeten komen.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Een leuke nieuwsbrief an sich sta ik positief tegenover overigens, maar ik zou ook niet weten wat erin zou moeten komen.
Top 5 van de top 250
Top 5 van de tip 100
De info die ook op de home-page staat.
Aankondiging van de nieuwe prijsvraag.
Zomaar wat suggesties, echt nodig is het niet. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik had eerlijk gezegd ook een beetje in die richting gedacht.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
zou dat volgens mij al een klein beetje kunnen helpen om de 'dode' accounts te verwijderen.
Waar komt dat waanidee toch vandaan dat er inactieve gebruikers verwijderd zouden moeten worden? Laat ze lekker staan, ik heb er geen last van.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Men wil blijkbaar graag bij een eliteclub horen ofzo.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Zomaar wat suggesties
Iedereen die graag een nieuwsbrief wil schrijven mag mij proberen te overtuigen door een voorbeeldje naar me te mailen 
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Top 5 van de top 250
De bovenste regionen van de top-250 zijn behoorlijk star, dus daar zullen de meeste lezers weinig in geinteresseerd zijn.
Is al minder star, maar echt de moeite van het rondsturen waard is het nog steeds niet. De meeste lezers zullen er waarschijnlijk vluchtig overheen kijken.
Nieuwe binnenkomers daarentegen zouden wel interessant kunnen zijn, maar zolang die niet automatisch als zodanig gedetecteerd worden, is dat een beetje lastig bij te houden.
Dat kan. Was vroeger ook de (volledige) inhoud van de nieuwsbrief trouwens: een beknopt overzicht van films die deze week in de bios, op video, en op tv komen. Zolang de nieuwsbrief 'nieuwsbrief' blijft heten is dat zeker geschikt als 'kern', denk ik, maar om de nieuwsbrief echt lezenswaardig te maken heb je meer nodig.
Kan ook, maar is niet meer dan een losse vermelding die onder het vorige hoofdje valt te scharen.

En dat is nu net het probleem. Een nieuwsbrief zou ten minste iets interessants moeten bieden dat op de site niet (direct) te lezen valt. Misschien moeten we van dat (saaie) objectieve af en moeten een of meerdere MM'ers wat column-achtige bespiegelingen op de afgelopen week schrijven, of iets dergelijks. Dat zou best wat leuks op kunnen leveren, maar dan moeten er wel mensen bereid zijn om regelmatig dat soort stukjes bij te dragen.
Aan de andere kant is dat natuurlijk ook een beetje tekst genereren; als een MM'er een column-achtig artikel wil schrijven is daar in principe op het forum voldoende plaats voor (neem bijvoorbeeld titans "De Matrixgekte van dichtbij"). Bovendien kunnen dergelijke bijdragen maar in beperkte mate als vulling dienen, omdat een 'nieuwsbrief' per definitie primair nieuws zou moeten bieden; een column-achtig artikel mag slechts als 'extraatje' worden gebracht.
Desalniettemin zou je met home-pagina + column-achtig artikel + incidentele bijdragen wel ergens kan komen (voor een wekelijkse nieuwsbrief dan, voor een maand is het dan weer wat aan de dunne kant), maar de hamvraag wordt dan: zijn er vrijwilligers voor het schrijven van zulke artikelen? Dan kunnen we eens een proefexemplaar in elkaar zetten en kijken tot welke reacties dat leidt.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Je hebt gelijk Queto. Ik denk dan ook, bij nader inzien, dat zo'n nieuwsbrief erg overbodig is.
De MM-verslaafden bezoeken de site al regelmatig en een nieuwsbrief voegt dan niets toe. De minder frequente bezoeker zal een nieuwsbrief eerder irritant dan prettig vinden, en deze ongelezen deleten.
Ga jezelf maar na. Hoeveel nieuwsbrieven ontvang je wel niet omdat je ooit 'ns ergens 'ja' hebt aangevinkt, maar die je ongelezen weg mikt omdat je te lui bent om je voor zo'n nieuwsbrief af te melden.
Bij mij zijn 't er een heleboel 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Die columns zijn denk ik inderdaad alleen leuk voor de diehards die al veel op de site zitten. Het doel van een nieuwsbrief zou moeten zijn om mensen weer 's deze kant op te lokken. Maar of dat met een wekelijks "nieu in de bioscoop!"-overzicht zal lukken...
Wouter
-
- 18722 berichten
- 3085 stemmen
Een nieuwsbrief voegt natuurlijk helemaal niets toe, lijkt me.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2484 stemmen
Het viel me net op dat bij de top 25 per land lang niet alle landen zijn opgenomen in het systeem, ook landen die met een redelijk aantal films op de site zijn vertegenwoordigd ( bijv. Turkije).
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Dan zijn er nog geen films uit die landen die EN meer dan 15 stemmen hebben, EN een gemiddelde van minimaal 3 sterren hebben.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Een nieuwsbrief voegt natuurlijk helemaal niets toe, lijkt me.

jassonn
-
- 5303 berichten
- 3237 stemmen
Het viel me net op dat bij de top 25 per land lang niet alle landen zijn opgenomen in het systeem, ook landen die met een redelijk aantal films op de site zijn vertegenwoordigd ( bijv. Turkije).
Wat mij pas opviel was dat Duitsland en West-Duitsland aparte lijsten zijn.Waarom is dit?Zou dit niet gewoon als éen land gezien moeten worden?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Nee hoor, 't gaat er om hoe het land heette toen de film uitkwam.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Maar vroeger waren er dan toch geen Russische films? Dan was het toch CCCP... 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik ben toch een kieken!!! Dat ik dat nog niet gezien had. Shame on me...

menline
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
vandaag zitten ze er helemaal naast met de zender indeling voor de tv. One Flew Over the Cuckoo's Nest zou op NET5 zijn,terwijl dat RTL5 is en Erin brockovich is op Net5 en niet SBS6. Daar hebben we wat aan.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Volgens mij klopt er iets niet met het zoeksysteem. Als ik alleen bij acteur een naam invoer krijg ik:
Je zoekopdracht moet tenminste één correct ingevoerd criterium bevatten. Invulbare velden moeten een zoekopdracht van minimaal 4 tekens bevatten.
Het maakt dus niet uit wat ik invoer (dus ook namen met meer dan 4 letters), ik krijg iedere keer dat. 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Hmn eerder vanavond iets aan veranderd, blijkbaar niet helemaal goed gegaan...
zal er morgen even naar kijken
lngrid
-
- 1232 berichten
- 553 stemmen
Na een tijd wat heen en weer te hebben gelezen in de discussies bij The Passion of the Christ (41 pagina's!) kreeg ik het volgende idee:
Zou het handig zijn om reacties op posts in één thread te zetten, die je dan met een knop in- en uit kan klappen? Zodat er niet 4 discussies door elkaar heen lopen en je ook een beter overzicht hebt in de posts? Een discussie die je interessant vindt kan je dan uitklappen en helemaal lezen.
Als user zou je evt. in je profiel kunnen aangeven of je de threads als default in- of uitgeklapt wil hebben.
Ik kan me voorstellen dat dit nogal wat werk is om te programmeren (geen idee van hoor, maar bijv. alle posts die al op de site staan moeten in die nieuwe structuur gezet worden).
Maar om deze site op de lange termijn overzichtelijk en aantrekkelijk te houden leek het me wel een aardig idee. Anders gaat MM misschien nog eens aan zijn eigen succes ten onder...?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Yup da's inderdaad de oplossing voor het geval het nog 's HEEL erg druk gaat worden hier, maar dat vind ik nu nog niet zo nodig.
chrissie
-
- 749 berichten
- 5045 stemmen
Als ik via de foutlijst een verbetering wil doorzenden, krijg ik na verzenden steeds een in 2 opgedeeld scherm. Bovenaan staat nog Moviemeter in het geel, verder alleen Foute Toevoegingen en dan twee blanco kolommen naast elkaar.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Volgens mij is dat de fout die optreed als je een te groot plaatje upload (foutmelding wordt niet goed weergegeven)
chrissie
-
- 749 berichten
- 5045 stemmen
Yep, plaatje was nog 28 kb
't is de eerste keer dat ik dit voor had, voordien kreeg ik het scherm met de vermelding op dat mijn plaatje te groot was.
Enfin, probleem opgelost en ik moet in 't vervolg mijn plaatjesgrootte beter nakijken.
Bedankt Jordy.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.