- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Vreemd, dat de minimaal 4 tekens regel niet werkt bij It, maar wel bij Max....
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Die grens zou wel eens op vanaf 3 kunnen liggen, zal nog 's kijken. Blijft lastig.
Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
Kwam trouwens net bij een link terecht van iemand die duidelijk van een of andere site inspiratie heeft opgedaan
link
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Is de naam MovieMeter eigenlijk beschermt Jordy?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Natuurlijk niet, ik heb het ook maar van René Mioch gejat. En imdb-pro heeft ook een "MovieMeter" onderdeel.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Om eerlijk te zijn, ik heb er nog nooit van gehoord van één of andere MM...
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Mioch had het uit een film, toch Jordy ?
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Meen dat jij dat eens had verteld. 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Nope, maar 't is een beetje een begrip in het Engels, hij heeft het ook niet verzonnen. Zoek maar eens op google, er zijn wel meer sites met een "movie meter" hoekje
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
Ik heb er geen last van, maar misschien doe ik er toch wel goed aan om het even te melden:
Bij de updates kloppen de namen van de laatste schrijvers niet altijd. Bijvoorbeeld bij het topic 'Basiskennis films'. Quido heeft het laatste bericht, maar op de updates staat Gotti als laatste afzender. Zo ook bij meerdere topics.
Heeft iemand anders dit ook ?
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Heb ik ook al een paar keer gehad, maar enkel wanneer ik veel te snel terugkeer naar het topic waar ik laatst gepost heb...
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Zal wel komen dat juist iemand een bericht post op het moment dat jij naar dat topic gaat. À la de vele 'ai, net te laat'-berichten bij het link-spelletje.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
Dat heb ik enkele keren meegemaakt Yak. Ik keer vaak terug van topic naar updates, van updates naar topic, en er staan toch soms foutjes in van 'de laatste afzender'.
Treht
-
- 290 berichten
- 343 stemmen
Is het mogelijk,of kan je het mogelijk maken, om op de updates pagina ook films bij "mijn filmdiscussies" te laten zien waar ik op gestemd heb, maar geen bericht bij heb geplaatst? mn excuses als dit al s langs is geweest. (ik vind het wel interessant om discussies te volgen over films die ik gezien heb zonder dat ik er zelf een bericht bij heb geplaatst.)
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik dacht: Updates > Alle filmdiscussies... 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Treht, bij het maken van de nieuwe site ben ik er wel mee bezig geweest, maar het was nogal een zware belastig voor de server om zo'n pagina te creëren. Misschien ga ik er ooit nog eens naar kijken.
Treht
-
- 290 berichten
- 343 stemmen
hmm oke jammer.. ik zal wel een berichtje plaatsen bij de films die ik écht wil volgen 
Nu ik toch bezig ben wil ik nog even een request doen: Bij de Televisie sectie, zou ik het zeer kunnen waarderen als er en gem. cijfer achter de film komt te staan+aantal stemmen. Dit kan evt ook de load uiteindelijk verminderen, omdat menigeen dan niet elke film hoeft aan te klikken om te kijken of het wat is. Slechts de films met een redelijk hoge waardering zouden dan nog aangeklikt worden. Dit levert derhalve ook nog een hogere plezierbeleving op, en is de kans kleiner dat een goede film gemist wordt.
eeflien
-
- 383 berichten
- 261 stemmen
Waarom zit er eigenlijk geen zoekfunctie bij de users? Is dit overbodig of zie ik hem gewoon over het hoofd?
lngrid
-
- 1232 berichten
- 553 stemmen
Ik wil het ook wel eens, om sneller bij de info van een user te kijken. Ben wel eens benieuwd naar iemand, hoe z'n top10 eruit ziet ofzo. Nu zijn ze natuurlijk ook te vinden in de lange userslijst op alfabet, maar dan ben je wat langer aan het zoeken. En vaak klik ik gewoon van een post van iemand door, dat werkt prima.
Het lijkt me dus nog een beetje overbodig, maar de userlijst nog veel langer wordt, wordt het misschien wel eens handig.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik zoek elke dag tussen de users, om de verjaardagen een beetje op te volgen, en het enige wat je een klein beetje moet kunnen is je alfabet. Dan gaat het toch geweldig snel? Als je bijvoorbeeld speedy moet zoeken, dan weet je toch dat je niet moet beginnen bij de SA, maar de SP... 
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Als ik op een bepaalde user klik kan ik heel snel zien op welke films hij het laatst heeft gestemd.
Zou dit ook mogelijk zijn bij het stemgedrag van een film. Zodat ik kan zien welke users de laatste stemmen (en hoeveel) hebben geplaatst?
lngrid
-
- 1232 berichten
- 553 stemmen
Hm, nog even over die populaire zoekresultaten. Hoe werkt dit nu? Ik kreeg net o.a. de volgende resultaten:
- Day of the Jackal; 72 stemmen, 24 berichten, 205ste in top250 staat niet bij de populaire resultaten
- Jade; 25 stemmen, 4 berichten; gem. 2,11 staat wel bij de populaire resultaten
Dit lijkt me nogal vreemd.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Populariteit wordt bepaald door aantal keren dat de bepaalde film in de zoekmachine gezocht is, niet de beoordeling van de film op de site. Misschien een idee om dat ook mee te nemen.
lngrid
-
- 1232 berichten
- 553 stemmen
Hm, dit lijkt me een vreemd criterium. Als een film bij je zoekresultaten staat, betekent dat nog helemaal niet dat je ook naar die film had gezocht. Als je bijv. 'love' intikt krijg je wel 300 films te zien, terwijl je waarschijnlijk maar naar 1 film op zoek was. 299 andere films worden dan tegelijk ook populairder. Dit klopt toch niet.
Aantal stemmen, berichten of sterren lijken me betere criteria.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Dat klopt niet. Je moet op de titel geklikt hebben. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Jordy moet maar zeggen als het niet zo is.
Anders kun je zelfs niet populaire resultaten bepalen, lijkt me.
lngrid
-
- 1232 berichten
- 553 stemmen
Aha, dus elke keer als een film bekeken wordt op de site, wordt hij populairder. Dat lijkt me wel okee.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
De term "populair zoekresultaat" is misschien een klein beetje misleidend. Maar er wordt door te kijken naar
1. heeft de film minimaal x stemmen ontvangen óf
2. heeft de film minimaal x berichten ontvangen
bepaald of het een "populaire" film betreft.
Als je op Jackal zoekt zijn er maar 3 resultaten, het is dan onzinnig om ook nog eens een opsplitsing te maken in wel/niet populair, omdat je 'm toch snel zal kunnen vinden in het lijstje van 3. Alleen bij VEEL zoekresultaten worden de populaire films er uitgelicht, omdat de kans groot (groter) is dat je dáár naar op zoek bent.
Het bijhouden van elke keer dat iemand écht op een film zoekt, of op een film klikt, zou zo zwaar zijn voor het systeem, dat staat totaal niet in verhouding met het voordeel dat je er dan van hebt ("echt" populaire films)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.