- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Vaag...
ik tik "fate" in en krijg i.p.v. een lijst met treffers meteen"Verhängnis" alternatieve titel "Fate" ,
ik zocht eigenlijk "le fate ignoranti"
Misschien dat dit ook gebeurt in andere gevallen? trefwoord "ignoranti" gaf in dit geval alsnog de juiste treffer.
daar kwam ik laatst ook achter.
ff links in den balk op zoeken klikken en dan gewoon de titel intypen, dan geeft ie wel gewoon de lijst met gevonden films.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
De ikoontjes zijn nog steeds kwijt, gezien het gebrek aan reacties op mijn opmerking hierover, alleen bij mij... 
Ik heb inderdaad nergens last van. Weird.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
dat van die icoontjes snap ik idd ook niet Dustyfan. Het zoeken moet inderdaad nog verbeterd worden. het checken op precieze resultaten is positief in het geval dat je "M" of "it" intypt, maar is dus blijkbaar ook erg vaak vervelend. Even op zoek naar een andere oplossing dan maar....
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
dat van die icoontjes snap ik idd ook niet Dustyfan. Het zoeken moet inderdaad nog verbeterd worden. het checken op precieze resultaten is positief in het geval dat je "M" of "it" intypt, maar is dus blijkbaar ook erg vaak vervelend. Even op zoek naar een andere oplossing dan maar....
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Het feit dat je ook maar een maximaal aantal zoekresultaten krijgt is ook niet echt jofel.
stel dat je zoekt op een film waarvan je alleen weet dat ie de term king in de titel heeft...wordt 't lastig.
Er zal wel een goede reden achter zitten denk ik?
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
En daarnaast worden alleen mijn eerste drie zoekcriteria meegenomen in de zoekopdracht. Een vierde criterium wordt genegeerd. Dus als ik bijvoorbeeld op Duitse drama's uit 'maximaal' 1989 met nul stemmen zoek (deed ik net nog om na te gaan of nog ergens ten onrechte Duitsland i.p.v. West-Duitsland stond), krijg ik ook resultaten te zien die wel stemmen hebben ontvangen. En in combinatie met de twintig-resultatenbeperking kan ik dan dus niet alle films onder die voorwaarden zien, omdat ik niet verder uit kan splitsen.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
gaat op de lijst, bedankt
het beperken van zoekresultaten heb ik gedaan omdat een lijst van alle films met een e in de titel niet gewenst is. Maar ja, er moet natuurlijk wel een lijst van alle films met "king" in de titel te zien zijn...
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
gaat op de lijst, bedankt
het beperken van zoekresultaten heb ik gedaan omdat een lijst van alle films met een e in de titel niet gewenst is. Maar ja, er moet natuurlijk wel een lijst van alle films met "king" in de titel te zien zijn...
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Correctie op mijn vorige bericht: het probleem is niet dat er geen vierde criterium wordt meegenomen; het probleem is dat 'aantal stemmen = [exact] 0' geen beperking oplevert, maar alle films omvat.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
problem solved 
maar wel een beetje omslachtig. Mischien moet je een minimum aan het aantal letters wat het zoekwoord telt stellen? vier lijkt me een mooi getal.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Ik ook niet, en nu krijg ik ook m'n laatste bezoek-datum en -tijd niet meer te zien. Dus nu moet ik zelf onthouden wanneer en hoe laat ik MM bezocht heb en dan de topics uitzoeken sinds dat tijdstip. Ik zal hier iemand bij moeten halen, want hoewel geen digibeet, ben ik beslist geen expert op PC-gebied.
Edit: Het enige wat ik sinds de vorige keer (toen er nog niks aan de hand was) heb gedaan is ad-aware installeren.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Is het trouwens geen idee om bij elke film een link op te nemen naar elcheapo (of een betere soortgelijke site)?
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
+ vergelijk.nl
Ik gebruik ze naast elkaar omdat wat de ene niet vindt, de ander wel vindt, en andersom.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Waar eindig je dan? Kun je straks ook wel directe links naar de sites van Amazon, Play, FRS en VanLeest gaan plaatsen, of naar recensiesites als RottenTomatoes, etc.
De huidige IMDb-link is zinvol omdat je dan meteen meer informatie over de film hebt, wat bij allerlei soorten films van pas komt. Links naar prijzenvergelijkingen heb je alleen wat aan als je de film wil kopen, en dat wil - naar ik mag veronderstellen - niet een aantal keer per dag (en IMDb-links gebruik ik nog heel wat vaker dan dat). De keren dat je de prijzen van een dvd wil weten kun je de titel ook wel zo even intikken bij dat soort sites; lijkt me een kleine moeite. Anders heb je hier straks een heel bos aan links.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Welnee, kan in een regel met de imdb link. Dus links: imdb; elcheapo; vergelijk
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
elcheapo en vergelijk.nl vind ik niet betrouwbaar.
Leiden erg vaak naar Amazon (in veel gevallen de duurste) en vergeten aanbiedingen. Bovendien veel irritante foutmeldingen als ze films dus niet hebben.
Om een goede dvd te vinden is toch vaak een persoonlijke zoektocht nodig en heb je meer aan de tips die sommige bij films plaatsen en in het forum.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Is het trouwens geen idee om bij elke film een link op te nemen naar elcheapo (of een betere soortgelijke site)?
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Jongens, sie DVD-shop-sites kunnen we toch zeker zelf wel vinden? IMBd natuurlijk ook wel, maar dat is een info-site en daarom op een andere manier erg nuttig. Heb de link zelf nog nooit gebruikt, maar dat ligt aan mij.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Het gaat dus om objectieve vergelijk-sites, niet om rechtstreekse links naar winkels. Ik krijg regelmatig te horen dat mensen zich afvragen "waar kan ik deze film goedkoop krijgen". Als er een goede, onafhankelijke site zou zijn die alle shops op een rij zet, is dat denk ik een nuttige aanvulling.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Als er een goede, onafhankelijke site zou zijn die alle shops op een rij zet, is dat denk ik een nuttige aanvulling.
Mee eens,
Is het misschien een goed idee er een link naar een zoekmachine neer te zetten die automatisch zoekt op de tekst "DVD + NAAM FILM" ?
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
dat van die icoontjes snap ik idd ook niet Dustyfan. (....)
Gevonden
De cookies stonden te streng afgesteld!
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Is het misschien een goed idee er een link naar een zoekmachine neer te zetten die automatisch zoekt op de tekst "DVD + NAAM FILM" ?
Daar zie ik het nut niet van in. Daar schiet je toch helemaal niks mee op, wel ?
Jordy, plaats nou gewoon die twee links naar elcheapo en vergelijk. Ik zal ze iig wel gaan gebruiken. Sowieso schaadt het niet.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Het gaat dus om objectieve vergelijk-sites, niet om rechtstreekse links naar winkels. (...) Als er een goede, onafhankelijke site zou zijn die alle shops op een rij zet, is dat denk ik een nuttige aanvulling.
Dan wel, ja.
Maar vergelijk en elcheapo zijn alles behalve onafhankelijk en ook nog onvolledig. En daarmee overbodig.
Ik ben nog nergens een onafhankelijke site tegengekomen. Als die er wel is, prima. Anders, laat maar.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Sowieso schaadt het niet.
Ben ik niet met je eens. Als het een een slechte en/of bevooroordeelde site betreft heb ik er liever geen link naar toe.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Slecht en bevooroordeeld vind ik ze in de verste verte niet.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Maar ze zijn niet onafhankelijk..en MM is tot op heden nog steeds commercie vrij geweest (eigenlijk een unicum) en dat is wel iets om trots op te zijn.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Ok, maar dan zou je ook niet naar imdb moeten linken, die zijn ook niet onafhankelijk (Amazon).
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
dan moeten die ook maar weg 
maar serieus, er wordt naar IMDB gelinkt voor de informatie en niet de amazon links. Als er een link komt naar el-cheapo dan is de primaire functie van die link het verkopen van dvd's. MM spoort dat in principe mensen aan om via el-cheapo dvd's te kopen die daar weer geld aan verdienen.
En MM is er neem ik aan niet om andere sites aan geld te helpen? Als el-cheapo nu geld aan MM geeft...dan wordt het wat anders (hoewel ik dat in principe ook niet blij mee zou zijn, maar ik zou het minder irritant vinden dan een banner).
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Knap dat jullie nu al weten welke films er op 31 november op tv zijn
(zie televisie-overzicht). Ik neem aan dat het 31 oktober moet zijn?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
Ik zie op www.Filmsoptv.com een hele handige functie voor spoilers. De codes werken hetzelfde. Als je dan een tekst ziet, en er staat een zwart vakje in met SPOILER, en dan met je cursor daarop gaat staan, dan verschijnt de tekst in beeld.
Zou dat iets zijn voor MovieMeter?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.