• 15.769 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.028 gebruikers
  • 9.373.188 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Ik ben niet oud genoeg om die films die jij noemt ooit als 'recente films' ervaren te hebben, dus die vergelijking gaat niet op.

Tuurlijk wel. Je kent Ben Hur toch (moet wel want je hebt 5 sterren gegeven).

Nou dat is een film die je best kan vergelijken met Gladiator.

En Ben Hur kennen aardig wat mensen nu nog steeds.

En staat hoog in de top 250 op IMDB.

En die is nu al ouder dan 10 jaar.

Wel wil ik opmerken dat E.T. wat mij betreft allang vergeten had moeten worden

Ja hallo wat jouw betreft je zegt over matrix en Gladiator dat ze over 10 jaar vergeten zijn en bij ET is dat niet het geval.

En dan is jouw argument wat mij betreft had ET allang vergeten moeten zijn.

Dat is wel een argument van nix.

En of het nou komt dat deel V en VI beter zijn dan deel IV gaat het mij niet om.

Het gaat er mij om dat die delen al erg oud zijn en nog steeds niet vergeten.

En jij zegt dat de Matrix en Gladiator vergeten zullen zijn over 10 jaar. Maar als jouw theorie zou kloppen dan zouden Star wars en Ben Hur ook al vergeten zijn, en dat is niet zo dus jou theorie klopt niet.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Ik vind het goed zoals het is, ik zou hooguit willen pleiten voor de eerder genoemde tipparade. Dan kan de grens van het minimale aantal stemmen naar 20 oid. Films met 10 tot 19 stemmen met een hoge beoordeling gaan dan in de tipparade top 50 oid.
Hier ben ik het wel mee eens. Minimaal 20 stemmen voor de top 100! Dan valt een uitschieter in het stemgedrag ook minder op.

En dan eventueel een tip 50 voor de films waar minder op is gestemd.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

(reactie op bericht van Macmanus)

Ik zei niet dat ik Ben-Hur niet gezien had, ik zei dat hem nooit als 'recente film' heb ervaren, wat simpelweg komt doordat ik in 1959 nog niet leefde. Mijn punt was van dat *veel* films die nu hoog gewaardeerd worden, op termijn vergeten zullen worden. Elk jaar komen er honderden potentiele klassiekers uit, die in het jaar daarna allemaal hoog gewaardeerd worden, maar slechts enkelen zullen over tien of twintig jaar nog herinnerd worden. Ben-Hur, Star Wars en E.T. scharen zich onder die enkelen. Ik weet niet welke films dat worden voor de afgelopen jaren, maar ik verwacht dat Gladiator, The Matrix en The Lord of the Rings dat niet zullen zijn. Die theorie impliceert geenszins dat alle films vergeten zullen worden, alleen de meesten.

Maar het was helemaal niet het punt van mijn bericht dat per se die films in de vergetelheid zouden geraken, het waren maar drie voorbeeldjes, die eigenlijk in grote mate op mijn persoonlijke mening zijn gebaseerd. Als je daar verder over wil discussieren, stel ik voor dat je dat bij de betreffende films doet, want het is in deze discussie eigenlijk off-topic.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Als je de wat oudere (en vaak onbekendere) films meer kans wil geven, is het dan niet mogelijk een systeem toe te passen waarbij een film die bijv. tussen 1920 en 1950 gemaakt is maar 5 stemmen nodig heeft om de top 100 binnen te komen?

En zo verder... Dus '50-'70 10 stemmen, '70-'90 15 stemmen en '90+ 20 stemmen.

Ik noem maar wat...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

waarom zou je oudere films voortrekken? als het publiek hier jong is, en (dus) recentere films beter vind, hoort de top 100 overwegend uit recente films te staan

de top100 moet een weerspiegeling zijn van de mening van de bezoekers, niet een weerspiegeling van een "objectieve" lijst van de 100 beste films

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Verschillende criteria voor verschillende films hanteren lijkt mij geen goed idee, oude films moeten m.i. wel gerespecteerd, maar niet voorgetrokken worden. Dan zie ik toch meer in kappeuter's idee van een tipparade, mits de tipparade uitsluitend bestaat uit films die door een te laag aantal stemmen niet in de top komen, daarom pleit ik voor een tipparade met een lagere drempel, bv. van 5 stemmen (de top 100 kan dan omhoog naar 20 stemmen).

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Zullen we dat dan maar doen Jordy ?

(na jouw sabbatical)

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Dan zie ik toch meer in kappeuter's idee van een tipparade, mits de tipparade uitsluitend bestaat uit films die door een te laag aantal stemmen niet in de top komen, daarom pleit ik voor een tipparade met een lagere drempel, bv. van 5 stemmen (de top 100 kan dan omhoog naar 20 stemmen).

Helemaal mee eens; De film verdwijnt uit de tipparade na 20 stemmen. en films van 5 tot 19 stemmen worden zo zichtbaar ( de goeie dan )

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

Waarom zet je niet achter de waardering op hoeveel stemmen de waardering is gebaseerd. Heb je al dat gecorigeer en bereken niet nodig. Iedereen snapt dat een film die 4,8 met 2 stemmen minder gewaardeerd is dan een film met 4,78 en 347 stemmen.

Persoonlijk maakt een top 100 mij helemaal niet uit. Zoals al geconstateerd is, de top 100 bestaat voornamelijk uit nieuwe films en klassiekers, dus niets waar ik nog nooit van gehoord heb.

Ik ben veel nieuwgieriger naar die obscure titel die ik niet mag missen of die onverwacht goeie film.

narva77 (crew films)

• 12726 berichten
  • 6540 stemmen

Oh, je bedoelt dus Baise-Moi?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Waarom zet je niet achter de waardering op hoeveel stemmen de waardering is gebaseerd.

Wat dacht je dat er achter de beoordeling tussen haakjes stond ?

narva77 (crew films)

• 12726 berichten
  • 6540 stemmen

Ik wou het ook net zeggen, maar durfde het niet. Dacht dat het misschien een strikvraag betrof

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Ok laatste over 10 jaar zul u zien dat mensen nog steeds The Matrix Galdiator en Lord of the Rings kennen en goed vinden.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Zullen we dat dan maar doen Jordy ?

(na jouw sabbatical)

zal het op de lijst zetten (sorry mensen maar heb momenteel weinig zin om aan MM te werken, komt wel weer)

narva77 (crew films)

• 12726 berichten
  • 6540 stemmen

Okee laatste...Dacht het niet. Zo kan het dus gebeuren dat opeens De Avonden kan concurreren met Amelie, Lord of the Rings, Memento, Blade Runner Star Wars enz. Op zich wel een leuk gezicht

Aan de andere kant is het zo dat de top100 idd zoals al eerder is gezegd f*cking fragiel is...

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

Ach opletten was nooit mijn sterkste kant.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Een top 100 die nooit verandert is niet interessant.

Flexje

• 317 berichten
  • 1083 stemmen

bij genre mis ik eigenlijk nog manga en speelfilm.

Flexje

• 317 berichten
  • 1083 stemmen

leuk idee die tipparade

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Bijna alle films op de site zijn speelfilms

en manga is een animatie-vorm

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Waarom kun je bij je persoonlijke berichten alleen de onvangen berichten en niet de verzonden berichten verwijderen?

narva77 (crew films)

• 12726 berichten
  • 6540 stemmen

Misschien bedoelt Flexje "TV-film".

WHAA Emdee heb ik ook last van de laatste tijd. Hoe zou dat toch komen

Flexje

• 317 berichten
  • 1083 stemmen

hmm een speelfilm heeft vind ik wel typische kenmerken en is zeker niet overal als label op te plakken.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Waarom kun je bij je persoonlijke berichten alleen de onvangen berichten en niet de verzonden berichten verwijderen?

hmn ja zit wat in (zet het op de lijst)

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

hmm een speelfilm heeft vind ik wel typische kenmerken en is zeker niet overal als label op te plakken.

´speel·film (de ~ (m.))

1 film waarin acteurs optreden

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Jordy ik ben trots op je.

Flexje

• 317 berichten
  • 1083 stemmen

grr

kijk dat is dus een verschil van opvatting. de term speelfilm word bijv. op video.nl ook gebruikt, vaak bij films met 1 van de volgende kenmerken;

van alles wat hebben, niet in een hokje zijn te plaatsen / vaak een levensverhaal volgen / lange speeltijd.

ik heb un ange toegevoegd en die kreeg op video.nl dus het labeltje speelfilm, en terecht. een echte aktie film, wat ik er dus nu van heb gemaakt kun je het niet noemen, en drama gaat ook weer te ver.

maar als ik je niet kan overtuigen dan is dit geen probleem, zal me er verder niet (meer) druk om maken.

*edit imdb=video.nl *

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Huh ?? Hebben we het over dezelfde imdb ?? Bij Un Ange staat helemaal geen genre aanduiding vermeld. En bovendien gebruiken wij precies dezelfde genre-indeling als imdb.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ik wou net zeggen, heeft imdb het soms over een "playmovie" ofzo

Flexje

• 317 berichten
  • 1083 stemmen

dit heb aardig vaak, ik kijk savonds een film op tv, de volgende dag denk ik hè..nog niet gestemd maar vaak weet ik de precieze naam van de film niet (meer) omdat ik er toevallig inzap, en bij films op tv kun je alleen zien wat er nog komt en niet wat er is geweest. Het zou dus wel handig zijn als "gisteren" telkens 1 dagje langer blijft staan. Maar alleen kunt inzien als je op "meer" klikt.

(oke nu heb ik trouwens wel weer genoegd gezeurd voor de komende dagen )

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.