• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.246 gebruikers
  • 9.388.579 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Bij mij niet hoor.

(Dat zou pas een mooie verbetering zijn )

NERD

• 1722 berichten
  • 1434 stemmen

Ik mis het geel aan de zijkanten

Zal wel wennen zijn, maar zo op het eerste gezicht is moviemeter zijn eigen "smoel" kwijt, beetje saaie layout.

Ander ding dat mij opvalt is dat er behalve de naam niets op de site verwijst naar films (plaatje of logo ofzo).

Maar een 10 voor de moeite Jordy (en Kap?)

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

bedankta allemaal, de opmerkingen zijn weer genoteerd, ?todo is geupdate...

El Ninjo

• 329 berichten
  • 2321 stemmen

Jordy,

mijn aantal stemmen liep na het overzetten ineens niet meer synchroon met de IMDB...bleek dat er 2 stemmen verdwenen waren (choses secrets en rocco e i suoi fratelli) welke ik inmiddels heb toegevoegd...maar misschien dat dit probleem bij meer mensen het geval is.

en vanochtend is er een film van mij toegevoegd maar ik zag dat mijn aantal toevoegingen niet is geupdate.

Gr. El Ninjo

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Ja, de toevoegingen teller word niet ge-update. Bij mij ook het geval.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

El Ninjo schreef:

mijn aantal stemmen liep na het overzetten ineens niet meer synchroon met de IMDB...bleek dat er 2 stemmen verdwenen waren

Dat gebeurde in de "oude" moviemeter regelmatig. Dus hoeft niet door de overgang naar "nieuw" gebeurd te zijn.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Oei, een te lang woord of (meestal) URL verpest de opmaak nu wel héél grondig. Zie hier. Ik hoop dat daar iets op gevonden wordt, of dat iedereen gewoon de 'URL='-tag gaat gebruiken. Die is er niet voor niets.

blabla

• 2070 berichten
  • 5247 stemmen

Yak schreef:

Oei, een te lang woord of (meestal) URL verpest de opmaak nu wel héél grondig. Zie hier.

Dat ligt aan Mozilla, in Opera en IE gaat het gewoon goed.

FeZ

• 460 berichten
  • 3179 stemmen

Goed en slecht nieuws:

Het slechte is: als ik een film intype bij zoeken, bijvoorbeeld "godfather" krijg ik een lijstje films, klik op eentje, druk backspace, geeft ie aan 100 zoekresultaten te hebben gevonden, allemaal met "titel" "()"

En het goede nieuws: mooie lay-out, kleurgebruik vind ik mooier en er zijn wat handige dingetjes bij gekomen (zoals bij berichtjes schrijven, onderaan die lijst met "vet, cursief" etc).

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

blabla schreef:

Dat ligt aan Mozilla, in Opera en IE gaat het gewoon goed.

U hep gelijk. Shame on Mozilla.

Ik heb een bug ontdekt: het 'breadcrumb' pad werkt niet goed. Als ik bijvoorbeeld in DVD en Video > Koop en ruil > het online shop topic zit, en ik klik op Koop en ruil, dan kom ik terecht bij Films > Spoilers.

tijmengozer

• 124 berichten
  • 3277 stemmen

Jordy, onderaan op deze pagina gaat iets best wel mis met het quoten:

http://moviemeter.nl/?film=851

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

kappeuter schreef:

Ik denk niet dat Queto maar lukraak alternatieve titels invoert. Wel met beleid, niet Queto ?

Uiteraard; alles met beleid

Maar ik had het niet specifiek over Nederlandse alternatieve titels, maar over alternatieve titels in het algemeen. Naar het Nederlands vertaalde titels komen amper nog voor tegenwoordig, dus dat is niet zo'n probleem (even afgezien van kinderfilms, vertaalt alleen moskwood nog steeds de meeste titels naar het Nederlands, denk ik). Het gaat mij meer om Engelstalige titels bij niet-Engelstalige films. Er was destijds, met name bij Franse en Duitse films, wat ophef over, omdat men ze op tv inmiddels meestal onder de oorspronkelijke titels komen (maar dat geldt voor films uit veel meer landen), maar voor video/dvd worden de Engelse titels nog steeds gebruikt. Het beleid was op de oude site nooit goed vastgelegd trouwens, zo kreeg bijvoorbeeld Les Quate Cents Coups wel z'n Engelse titel mee, maar bijvoorbeeld Le Mépris dan weer niet. Daarom bepleit ik een beleid waarbij zo'n Engelstalige variant er - uitsluitend indien hier in gebruik natuurlijk - gewoon bijgezet wordt.

Wat betreft die films van Louis de Funes en Bud Spencer; het is wat lastig na te gaan welke titels daarvan gebruikt werden (ik kon de NL'se titels van de meeste zo gauw niet vinden iig). Tegenwoordig zijn de De Funes films onder de Franse titels bekend hier, de Spencer films onder verschillende Engelse titels, die nu nogal door elkaar heen gebruikt worden. Mochten die in de toekomst hier onder een Nederlandse titel alsnog op vhs of dvd uitkomen, dan zou ik daar alsnog vermelding van bepleiten. Tot die tijd lijkt het mij niet zo zinvol; zo hoeft Het Gebeurde in het Westen ook niet als aparte titel vermeld te worden, omdat we die film nu onder de Engelse titel kennen hier (maar de oorspronkelijke titel volgens imdb moet primair blijven natuurlijk).

killercoach

• 48 berichten
  • 590 stemmen

Meer dan drie acteurs invoeren bij toevoegen films?

stinissen (crew films & series)

• 23492 berichten
  • 77006 stemmen

killercoach schreef:

Meer dan drie acteurs invoeren bij toevoegen films?

3 is het maximum.

Da Jando

• 1383 berichten
  • 1067 stemmen

Phooze schreef:

aaah, kijk alsjeblieft nog even naar de spoilers die zichtbaar zijn in mozilla....

Ik heb vandaag opera(7.11) er weer op gezet en daar heb ik het ook...

killercoach

• 48 berichten
  • 590 stemmen

stinissen schreef:

(quote)
3 is het maximum.

Dat zie ik ook, maar in sommige films spelen meer acteurs die je zou kunnen noemen, ik denk alleen al aan Pulp Fiction...

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Phooze schreef:

aaah, kijk alsjeblieft nog even naar de spoilers die zichtbaar zijn in mozilla....

Inderdaad onhandig, ik heb zojuist het einde van Naked gelezen.

Maar om niet gelijk alle druk weer op Jordy te gaan leggen, kunnen we misschien afspreken om even geen spoilers te gebruiken totdat het is opgelost.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Yak schreef:

Inderdaad onhandig, ik heb zojuist het einde van Naked gelezen.

Ik had het ook bijna gelezen, gelukkig zag ik op tijd dat er een spoiler in stond.

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Yak schreef:

ik heb zojuist het einde van Naked gelezen.

Gelukkig maar dat Naked niet zo'n film is die het moet hebben van een spannend of allesonthullend slot.. (vermelde scène is trouwens niet eens het slot) Nee hoor, dit was m.i. totaal geen spoiler, sowieso voor mij over het algemeen een veel te snel gebruikte term.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Daarom had ik 'einde' ook tussen haakjes gezet.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Yak schreef:

Oei, een te lang woord of (meestal) URL verpest de opmaak nu wel héél grondig.

mooi, hopelijk leert men het hierdoor

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Phooze schreef:

Ja, de toevoegingen teller word niet ge-update. Bij mij ook het geval.

gaat op de lijst

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

alles staat weer op de lijst, laat straks even weten wat er gedaan is

spoilers zal ik als eerste doen

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

dat van die rare opmaak van dat ene bericht kwam blijkbaar door een foutje bij het importeren vanuit de oude database, als je het nog ergens ziet svp melden aan mij of kapp, dan kunnen we het bericht bewerken

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

spoilerprobleem = opgelost

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

sterren zijn terug, met dan aan cr_ix ben er blij mee thanks

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

nou niet zo'n zin vandaag, de rest komt later

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Jordy schreef:

Thanks, nu kan die 4,5 voor the Usual Suspects ook weer terug

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Jordy schreef:

Spoilers zijn in elk geval niet meer onbedoeld zichtbaar, nee, maar in mijn updatespagina zijn nu alle spoilers onzichtbaar geworden, ook bij films die ik wel gezien heb. Als ik vervolgens de pagina van de film zelf open, werken de spoilers echter wel weer goed.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

tsk Queto, wel de todo-list lezen voor je bugs meldt he

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.