- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Jerome-B
-
- 467 berichten
- 589 stemmen
ik ben rustig, maar d8 dat je het misschien vergeten was 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
je kunt hierboven eenHELE lijst vinden met dingen die nog veranderd kunnen/gaan worden, maar voorlopig heb ik daar geen zin in / tijd voor
zo belangrijk vind ik het allemaal niet, want de site werkt nu prima, er zijn een paar dingetjes die wel verbeterd kunnen worden.. nou ik zal wel eens naar het lijstje kijken als ik me weer eens verveel
Jerome-B
-
- 467 berichten
- 589 stemmen
Gelijk heb je! Het werkt allemaal en dat is het belangrijkste, alleen sommige dingen kunnen gewoon nog mooier, beter, sneller, overzichtelijker... maar goed dat hou je altijd natuurlijk.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Nee, maar het zou misschien handig zijn als (zoals volgens mij ook al eerder is gezegd) er bij een extreem lange updatelijst je kan kiezen uit bijv. pagina's van 100 berichten ofzo... Dat scheelt in ieder geval veel laadtijd op die manier. 
Maar ach... zo heel erg nodig is het nou ook weer niet. Zo vaak zal het denk (hoop) ik niet meer voorkomen dat ik zoveel moet lezen... 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ik zal het onthouden, er zijn wat dingetjes met een hogere prioriteit
NERD
-
- 1719 berichten
- 1431 stemmen
bij De Site > Algemeen > minimum aantal stemmen voor een top100 notering?:
Wel jammer dat het voor films met veel stemmen steeds moeilijker wordt om op een hoge plaats in de top 100 te komen en dat films met 10 stemmen op nummer 1 staan....
narva77 (crew films)
-
- 12725 berichten
- 6540 stemmen
Ik snap wat je bedoelt, is wel wat voor te zeggen ja.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ik vind persoonlijk dat als een film 10 stemmen heeft er een goede indruk van een film is of ie ECHT wel goed is. Als je het minimum op 20 zet kunnen onbekendere films NOOIT in de top 100 komen...
narva77 (crew films)
-
- 12725 berichten
- 6540 stemmen
Klopt ook weer ja, maar je kan je ook weer afvragen waarom films als Lord of the Rings of Shawshank Redemption veel lager in de top 100 staan, vergeleken met (ik noem maar een dwarsstraat) de top 250 van de IMDB...
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Wellicht moet je eens kijken naar de stemmers.
Voorbeeld:
Q_B.Nigga
Replicant (0.50)
100 Girls (5.00)
Ali G Indahouse (5.00)
Network (5.00)
Als deze persoon na 3 maanden geen enkele stem meer uitbrengt, moet je je wellicht afvragen of je de persoon plus zijn stemmen niet moet verwijderen.
aburefan
-
- 430 berichten
- 952 stemmen
waarom zou je zijn stemmen verwijderen?
zijn stemmen zijn toch gewoon (neem ik aan) op waarheid berust en geeft toch gewoon weer wat hij ervan vind?
waarom moet je em dan verwijderen?
Obiwannes
-
- 758 berichten
- 898 stemmen
Ja, ik geef aburefan toch wel gelijk. Hij geeft zijn mening gewoon mee. Hoewel die voor jouw (en de meesten) zeer dom lijken.
Van die stemmen. 10 stemmen is toch wel goed voorlopig. Als je als maatstaf IMDB neemt. Hoeveel leden zou die niet hebben...en toch ook 'maar' 1250 (denk ik).
Maar ik begrijp Jordy wel. Toch een charme van de site, dat de kleine films ook een kans krijgen 
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Als iemand maar 4 stemmen uitbrengt en daarna een aantal maanden niets meer van zich laat horen, kun je je afvragen of de stemmen wel zo echt zijn.
Als je alleen de stemmen neemt van mensen die minimaal 1 keer per maand op deze site komen, dan zou de top 100 er wel iets anders uit zien.
NERD
-
- 1719 berichten
- 1431 stemmen
Ik vind het goed dat de kleine films hier ook een kans krijgen ja, het gaat mij eigenlijk meer om dat de grote films minder kans krijgen om hoog te staan dan de kleine.
jackie
-
- 3084 berichten
- 10434 stemmen
Maak dan 2 top 10' s een voor grote films en een voor kleine.
Maar hechten de mensen hier dan zoveel waarde aan een top 10 ?
narva77 (crew films)
-
- 12725 berichten
- 6540 stemmen
Twee top 100's. Aha eerste stap richting segregatie, oftewel de kleine onafhankelijke produkties mogen niet meedoen met de grote Hollywood-produkties, maar moeten in hun eigen lijst ondergebracht worden...
Geen goed idee lijkt me.
Jerome-B
-
- 467 berichten
- 589 stemmen
Ik denk dat je zo weinig mogelijk moet veranderen aan het systeem, en dat de 'goeie' films vanzelf wel hoger komen als ze daadwerkelijk zou goed gevonden worden door de stemmers, want daar gaat het toch om
Het enige wat je misschien in overweging zou kunnen nemen is dat films minimaal 10-20 stemmen moeten hebben voordat ze in aanmerking komen voor de top-100!
tom
-
- 308 berichten
- 1053 stemmen
Ik weet niet of zo'n alternatieve top 10/20 zo'n slecht idee is, lijkt me toch best handig.
Ik stel me dat dan zo voor: je kijkt in de top 100 en denkt,ik wil wel es wat anders. Dan kijk je in de alternatieve top 25. Je gaat dus dan daar maar eens een film van kijken. En je gaat stemmen.
En wanneer een film dan echt goed is krijgt ie vanzelf meer stemmen, en komt ie vanzelf in de top 100. Dan wordt de alternatieve lijst ook een soort van tipparade zeg maar.
Je kunt dan ook de drempel voor de top 100 naar 20 stemmen verhogen.
Obiwannes
-
- 758 berichten
- 898 stemmen
Tja, ik ben er misschien wel voor om het aantal minimumstemmen een klein beetje omhoog te doen. Tot 15 of zo.
Maar als je zegt, ik wil wel eens wat anders. Dan moet je bij het inschrijven een eigen top 25 maken. Dan heb je er geen problemen mee dat een ander andere meningen heeft. Of ga gewoon een kijkje nemen bij je eigen 5 sterren gewaardeerde films.
Maar als je dan toch over een alternatieve top hebt. Een top 100 met films +15 stemmen. en de andere top films -15 stemmen. (maar wel +5 anders wordt het wat bont)
tom
-
- 308 berichten
- 1053 stemmen
Dat is het absoluut niet, maar ik moet toegeven dat ik niet geweldig op de hoogte ben van de wat mindere films en wanneer er dan zo'n lijst is kun je die films ook eens zien
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
Misschien is het uit ruimte oogpunt handig om oude forum berichten te verwijderen. Nemen alleen ruimte in, en reageren heeft toch geen zin meer op een dode discussie.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
oude discussies kunnen altijd weer een nieuwe impuls krijgen lijkt me, gebeurt regelmatig. Oude topic verdwijnen automatisch naar onderliggende pagina's waar je normaal gesproken geen "last" hebt
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Ik erger mij de laatste tijd steeds meer aan vervormde plaatjes bij films. Door 'keep aspect ratio' uit te zetten (wat de FAQ adviseert) krijg je soms wel hele vreemde plaatjes. Bijvoorbeeld:
- The Sea Wolf (1941)
- Red Dust (1932)
- The Hunger (1983)
... en zo zijn er nog wel meer te vinden.
Is het niet beter om dan een klein stukje van het plaatje af te knippen, of bij een egaal vlak er een randje bij te maken? Dat levert een veel natuurlijkere afbeelding op.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ja ben ik een voorstander van, doe ik zelf ook altijd (vooral oude VHS-voorkanten hebben een verkeerde verhouding). Je moet daarna sowieso nog "keep aspect ratio" uitzetten om het resultaat (na het knippen) nog precies op 200x300 te zetten...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ook helemaal mee eens. De top 100 ga ik sowieso regelmatig na, om te kijken of de plaatjes op en top zijn. Gisteren bijvoorbeeld nog het plaatje van Rashomon vernieuwd.
teaser
-
- 210 berichten
- 511 stemmen
Ik doe iets fout, ik log netjes in, wil ik bij een film iets schrijven gaat dat niet en wordt er verteld dat ik niet ingelogd ben...
Toch kan ik hier wel weer wat schrijven....?
WHEELP!!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
erg vaag... probeer eens je cookies te verwijderen, of met een andere browser in te loggen. Cookies verwijderen kun je in Explorer doen bij extra -> internet opties
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Is het idee om je persoonlijke profiel uit te kunnen breiden met wat meer eh.. onzin? Ik zou het bijvoorbeeld wel leuk vinden om bijvoorbeeld de echte naam, woonplaats, leeftijd, muzikale voorkeur, film top-5, persoonlijke visie op het leven, favoriete biermerk, e.d. te kunnen zien van andere mm'ers (mits ze die info willen afstaan, natuurlijk).
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
erg, erg, ERRUG weinig mensen vullen die gegevens in
misschien is het leuker om (zoals nu eigenlijk al gebeurt) de vaste bezoekers in forum-topics om deze info te vragen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.