• 15.761 nieuwsartikelen
  • 178.096 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.145 acteurs
  • 199.025 gebruikers
  • 9.373.066 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Ik heb ook nog wel een ideetje, lijkt misschien een beetje op wat mrmojorisin123.

Maar bij de Zoekoptie een extra vakje maken met ''username'' lijkt me wel wat. Dus dan kan je een genre invoeren, minimaal jaartal etc. en alleen de stemmen van een bepaalde username. Zo wil ik wel eens de stemmen van bepaalde users bekijken alleen van mijn favo genre maar dat kan geloof ik niet.

Of bij user profiel --> stemmen kun je alleen selecteren op cijfer of letter. Lijkt me handig als het ook op genre kan.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8280 stemmen

Ik herhaal deze nog maar eens:

Ik weet niet of het tecnisch mogelijk en wenselijk is, maar zou het mogelijk kunnen worden om alternatieve namen voor regisseurs in te kunnen voeren (net zoals bij de filmtitels)?

Nu staan veel regisseurs dubbel op de site (zonder dat we het weten) en zijn sommige met de snelle zoekfuncie niet te vinden en met de gewone moeilijk te vinden. Bovendien gebruiken veel regisseurs (bekendere) pseudoniemen (Sabu) of 'Westerse' namen. Hierdoor krijgen we ook als crew veel dubbele toevoegingen binnen.

Voorbeelden waar het vaak fout gaat:

- (Hongkong) Chinese namen: Chi Leung 'Jacob' Cheung ook bekend als: Chi Leung Cheung | Jacob C.L. Cheung | Zhiliang Zhang.

- Koreaanse/Japanse namen: Koreaanse films verschijnen pas laat op IMDB. Toevoegers halen de info dan van Koreaanse sites, waar men op talloze manieren de namen romaniseert. Voorbeeld: Chan-wook Park kan dan worden: Chan-uk Park | Chan-wuk Park. En dan ook nog eens Park Chan-wook etcetera.

- Namen met rare tekens: Věra Plívová - Šimková, Oldřich Lipský, Þorsteinn Jónsson, Jørgen Vestergaard, Çağan Irmak, Semih Kaplanoğlu, Şerif Gören, etcetera.

- Vrouwelijke regisseurs. (is het Drahomíra Králová of Drahomíra Reňáková - Králová? Hopen dat ze niet gaat scheiden en hertrouwen!)

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Knisper schreef:

Dat is er ooit eens geweest, maar dat was toen geen succes.

Wie weet is het dat nu wel. Ik weet niet wanneer het geweest is en of de site toen ook al zo actief was als dat ie nu is, maar ik zou er zeker gebruik van maken.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Of bij user profiel --> stemmen kun je alleen selecteren op cijfer of letter. Lijkt me handig als het ook op genre kan.
Briljant. Lijkt me wel wat!

Ook leuk om dan dus meteen voor jezelf te kunnen zien hoeveel je van een bepaald genre hebt gezien.

Locutus

• 606 berichten
  • 5883 stemmen

Jordy schreef:

Dat vind ik ook vreemd, heb het ook een keer gezien. Bij het stemmen checkt de site of MovieMeter voor de ingelogde persoon toegang heeft tot zijn of haar wall, zo niet dan laat de site het inloggen/toestemming schermpje zien. Maar soms is het inderdaad niet nodig om daar uberhaupt iets te doen, en kan het bericht geplaatst worden zonder toestemming te geven. Ben er nog niet helemaal uit hoe dit kan.

Dit heb ik ook steeds. Hierdoor lukt het posten op facebook vanuit de mobiele site ook niet (toch bedankt voor het toevoegen btw!).

Edit: ik moest nu zelfs weer helemaal inloggen op fb en twitter. Misschien dat dit het opgelost heeft, I'll let you know!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

De site/community(vaste users) is natuurlijk wel groeiende en een experiment uit 2006 o.i.d. zou ik anno 2011 niet meer zoveel waarde aan hechten.

Er zijn wat bestaande algoritmes om dit soort dingen uit te rekenen, maar die geven helaas geen nuttige info. Je krijgt dan bv. dat bij Shawshank Redemption aangeraden wordt om Godfather 2 te kijken, want die wordt ook hoog gewaardeerd door mensen die Shawshank Redemption goed vonden. Terwijl je juist aanraders op thema, type humor of andere aspecten zou willen krijgen.

DVD verhuurder Netflix heeft hier een paar jaar geleden een keer een miljoen dollar tegen aan gegooid, een prijsvraag met als doel om dit soort mechanismes te verbeteren, maar dat had ook niet zo veel goeds tot gevolg.

*edit* dit ging over aanraders bij een film ("als je deze leuk vindt...") maar voor het aanraden van gebruikers met vergelijkbare smaak geldt het zelfde

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Baggerman schreef:

Ik herhaal deze nog maar eens:

Ik weet niet of het tecnisch mogelijk en wenselijk is, maar zou het mogelijk kunnen worden om alternatieve namen voor regisseurs in te kunnen voeren (net zoals bij de filmtitels)?

Ik vind dit probleem te klein in vergelijking met de grote hoeveelheid werk die dit zou kosten, sorry. Ik kan het wel op de ideeenlijst zetten, maar denk niet dat dit er snel komt.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

FillumGek schreef:

Ik heb ook nog wel een ideetje, lijkt misschien een beetje op wat mrmojorisin123.

Maar bij de Zoekoptie een extra vakje maken met ''username'' lijkt me wel wat. Dus dan kan je een genre invoeren, minimaal jaartal etc. en alleen de stemmen van een bepaalde username. Zo wil ik wel eens de stemmen van bepaalde users bekijken alleen van mijn favo genre maar dat kan geloof ik niet.

Dat laatste zal ik op de ideeenlijst zetten, om stemmen van een bepaalde gebruikers beter doorzoekbaar te maken.

mrmojorisin123

• 1869 berichten
  • 1808 stemmen

Ik vind dit ook wel een leuk plan van je Fillumgek!

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

Lijkt mij ook erg handig!

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2243 stemmen

Is er wel is nagedacht over het plaatsen van muziek dvd's / films? Dan bedoel ik voornamelijk concert registraties. De documentaires staan er natuurlijk al op.

Ik begrijp dat het wat schommelt tussen music en movie meter, maar ik mis het stiekem toch wel een beetje.

kos

• 46691 berichten
  • 8849 stemmen

Ja, dat heeft niks met film te maken.

Filmpje1

• 1291 berichten
  • 1029 stemmen

idd, die kun je dan waarschijnlijk beter op MusicMeter plaatsen

Filmpje1

• 1291 berichten
  • 1029 stemmen

misschien een klein ideetje trouwens.

klinkt misschien stom maar ik zit wel eens zonder toetsenbord en als ik dan een film wil zoeken kan ik niet in het home scherm zoeken want als ik daar een titel heen kopieer dan moet ik op enter drukken (en heb geen toetsenbord). als ik dan naar zoeken ga en daar de titel heen kopieer kan ik op de zoek knop drukken en dan vind ik de titel. (geen probleem dus)

misschien zou het handig zijn als je in de startpagina (home) bij een film zoeken ook een knop hebt waar je op kunt klikken om de film te zoeken.

klinkt misschien wat ingewikkeld maar het is soms wel makkelijk.

B.v.d

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Is inderdaad geen slecht idee, gewoon zo'n vergrootglas ernaast (zie de search op twitter als voorbeeld) met dus als functie ''submit search''.

Filmpje1

• 1291 berichten
  • 1029 stemmen

juist die bedoel ik

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

Inderdaad, zou wel fijn zijn aangezien ik op mijn mobiel dat pop up venstertje niet kan krijgen met filmtitels erin. Dat zou bovenin zoeken toch makkelijker maken met zo'n knop.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ik zet het op de ideeenlijst, tot die tijd kun je natuurlijk ook uitgebreid zoeken gebruiken

riesma

• 3706 berichten
  • 3082 stemmen

Een titel kopiëren en in het zoekveld plakken werkt nu ook niet, je moet een letter backspacen en weer typen om de snelzoekfunctie in te schakelen. Misschien is het een idee om twee verschillende 'knoppen' te maken: één vergrootglasicoon om de snelzoek te activeren, ook voor de mobiele apparaten handig, en één 'geavanceerd zoeken' link, à la Google voor de zoekresultatenpagina. Of iets dergelijks.

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2243 stemmen

Als ik bij mijn toevoegingen klik op 'toevoegen aan Mijn Updates' pakt hij dan alle films onder de letter waar ik op dat moment kijk of pakt hij de gehele lijst?

En mocht het eerste geval van toepassing zijn, hoe zit dit dan bij een eventuele later toevoeging onder de zelfde letter? Pakt hij deze dan automatisch mee?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

alleen wat op dat moment op je scherm staat wordt toegevoegd aan je updates

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2243 stemmen

Duidelijk! Bedankt.

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Is het een idee om in de gebruikersstatestieken het aantal meningen te koppelen aan het aantal stemmen dat je hebt uitgebracht i.p.v. aan het aantal berichten?

Aantal stemmen: 1925 (waarvan 107 onderbouwd met een mening)

Dat 107 van mijn 12921 berichten meningen zijn vind ik niet zo interessant. Maar misschien spam ik de filmgames gewoon te vol. Dat 107 van mijn 1925 films beoordeeld zijn met een mening vind ik interessanter.

Natuurlijk valt het op de huidige manier ook af te lezen, maar toch. Een klein nuanceverschil.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Op zich leuk idee, maar er zijn natuurlijk ook mensen die niet stemmen maar wel meningen schrijven.

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Dat is ook zo. Maar dat hoeft op zich geen onoverkomelijk probleem te zijn.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Misschien een idee om bij de statistiekenpagina een gemiddelde neer te zetten per geslacht? Zo viel het me laatst bijvoorbeeld op dat Red Riding Hood en De Eetclub door vrouwen steevast met minimaal vier sterren werden beoordeeld terwijl ze door mannen slecht werden beoordeeld. En dan heb ik het nog geeneens over al die romcoms enzo.

Zo weten wij mannen welke films we moeten vermijden, of juist moeten kijken om pluspunten te scoren bij je vriendin.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3086 stemmen

Lefgozer schreef:

of juist moeten kijken om pluspunten te scoren bij je vriendin.

riesma

• 3706 berichten
  • 3082 stemmen

Als je een vriendin hebt, ben je die fase toch al voorbij?

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Verkeerd geplaatste recensie verwijderd, staat inmiddels bij de juiste film.

Fortune

• 4315 berichten
  • 2772 stemmen

Hoe verwijder je mappen die je bij mijn films hebt staan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.