- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik heb alvast een paar dingetjes verbeterd. Het stemmen op de juiste film zou nu goed moeten gaan, en er wordt pas een zoekresultaat opgehaald als je op "done" of "enter" typt bij het zoeken. Dit maakt de boel volgens mij allemaal wat stabieler. Andere dingetjes ga ik nog naar kijken.
Locutus
-
- 606 berichten
- 5883 stemmen
Top! Bedankt voor je snelle aanpassingen!
sweinsteiger
-
- 2278 berichten
- 0 stemmen
Trailers staan bij veel films er al bij. In het kopje achter " links".
ah, sorry, ik had het nog niet gezien..
narva77 (crew films)
-
- 12726 berichten
- 6540 stemmen
Ik heb alvast een paar dingetjes verbeterd. Het stemmen op de juiste film zou nu goed moeten gaan, en er wordt pas een zoekresultaat opgehaald als je op "done" of "enter" typt bij het zoeken. Dit maakt de boel volgens mij allemaal wat stabieler. Andere dingetjes ga ik nog naar kijken.
Thanks, het zoeken via "meer resultaten" werkt nu weer!
Slam_Duck
-
- 115 berichten
- 113 stemmen
In De Site > Algemeen > Bekeken topic's:
Heb geen idee of dit werkelijk hier moet staan maar had een vraagje/voorstel als dit nog niet aanwezig was.
Door het groot aantal gebruikers komen er heel wat topic's/ berichten bij per dag. Ben je één dag niet aanwezig geweest op het forum is elk onderdeel beige gekleurd. Nu dit is totaal geen probleem omdat dit wijst op een zeer hoog en actief aantal gebruikers maar er zijn heel wat topic's waar ik totaal geen interesse in heb en dat ik graag als gelezen zou willen aanduiden zonder elk topic te openen.
Ter verduidelijking een voorbeeld:
Bij Film>>Toplijsten en favorieten wil ik graag op de hoogte blijven van "Toplijsten(centraal topic)" maar ben niet geïntereseerd in de rest. Ik zou dan dit topic kunnen lezen en de rest aanduiden als gelezen, hierdoor zie ik in het vervolg als er iets is bijgeschreven
Dus is mijn vraag is er een toets dat er voor zorgt dat alle berichten in een bepaald onderdeel gemerkt kan worden als bekeken zonder elk topic te openen?
Zoniet, is dit geen optie die eventueel een meerwaarde aan het forum kan bieden?
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Je kunt toch elk topic wat je wil lezen apart aan Mijn Updates toevoegen?
Slam_Duck
-
- 115 berichten
- 113 stemmen
Ik heb ook nu pas gemerkt dat bij het uitloggen alle topics als gelezen worden beschouwd.
Ik was iets te snel en had me nog te weining in-en uitgelogd., mijn excusses!
riesma
-
- 3706 berichten
- 3082 stemmen
Klopt het dat het stemmen plaatsen op Twitter niet meer werkt? Ik moet steeds blijven inloggen en dan krijg ik de foutmelding "Er is een onbekende fout opgetreden bij het plaatsen van je stem op Twitter".
(Het kan ook aan Twitter liggen, de Facebookpagina van de Twitterapp werkt ook niet en tweets komen niet op mijn Facebookpagina terecht.)
riesma
-
- 3706 berichten
- 3082 stemmen
Effe tjekken!
Edit: nope, foutmelding blijft. Op Mac met Firefox, Safari, Chrome, Opera en Windows Mobile Opera 10 getest. Alle cookies verwijderd, uitgelogd op Twitter en MovieMeter etc, overal krijg ik die foutmelding en moet ik steeds opnieuw authoriseren.
Edit2: Het gebeurt bij Goyôkiba (1972), waarschijnlijk is de (charset van de) ô niet toegestaan of niet correct? Op mijn Facebook geeft hij namelijk ook het <?>-logo. Andere films doen het prima, 'vreemde tekens' en accenten dus niet.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
misschien heeft het daar mee te maken inderdaad, bedankt
zal eens uitzoeken of Twitter en Facebook posts goed gaan met speciale tekens
riesma
-
- 3706 berichten
- 3082 stemmen
Ik heb zojuist bij Woodstock een stem geplaatst, die komt bij Facebook en Twitter beide goed terecht.
Is het mogelijk om bij het Twitterbericht te linken naar de permalink van je mening, zoals die ook bij Facebook er bij komt te staan, in plaats van alleen naar de filmpagina?
En als lichte taalpurist dat ik ben, kan "stem van 4,0 sterren geplaatst voor" misschien met een hoofdletter beginnen? 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
volgens mij moet het nu goed gaan met de twitter en facebook berichten?
riesma
-
- 3706 berichten
- 3082 stemmen
Yep, getest met Daibosatsu Tôge (1960), weer zo'n ô, en het werkt prima! Geen <?> meer bij Facebook. En de link naar je mening op Twitter doet-et ook, top!
Al blijft er de eerste keer wel een pop-up met "Facebook login" komen, alsof er een time-out aan die login hangt? Gisteren had ik dat ook. Klikken op de login button is voldoende, ik hoef niet meer mijn gegevens in te voeren om in te loggen. (Ik ben bij MM en FB beide altijd ingelogd.)
Wedge21
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Waar ik me aan stoor is dat als een film "3D" in de naam heeft staan, deze niet goed bij de zoekresultaten komt te staan.
Bijv. de film Hidden. Als ik zoek op deze film met gewoon het zoekwoord "Hidden" (geen 3D er achter) krijg ik 'm niet bij de directe resultaten.
Wel ergens bij de lijst daar onder, maar omdat er zoveel films zijn waar "Hidden" in staat is dat niet echt handig.
Bij Saw is het nog veel erger, als ik zoek op "Saw" , en ik bedoel eigenlijk "Saw 3D" - dan staat Saw 3D niet eens bij de overige resultaten, terwijl "Saw IV" en andere toevoegingen als I, II, V enz enz wel bij de hoofdresultaten komen te staan.
Kunnen jullie "3D" ook als "toevoeging" laten beschouwen, en niet als hoofddeel van de filmnaam? Dit maakt het zoeken een stuk minder frustrerend
Groeten,
Luuk
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Waar ik me aan stoor is dat als een film "3D" in de naam heeft staan, deze niet goed bij de zoekresultaten komt te staan.
Bijv. de film Hidden. Als ik zoek op deze film met gewoon het zoekwoord "Hidden" (geen 3D er achter) krijg ik 'm niet bij de directe resultaten.
Klopt ik kreeg ook geen Hidden bij de zoek resultaten.
Erg vervelend.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4894 stemmen
Als '3D' in de officiële titel hoort, zoals deze op IMDb staat aangegeven, wijken wij daar niet van af.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
het zou opgelost kunnen worden door Hidden als alternatieve titel in te voeren, al weet ik niet of dat in dit soort gevallen correct is
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Al blijft er de eerste keer wel een pop-up met "Facebook login" komen, alsof er een time-out aan die login hangt? Gisteren had ik dat ook. Klikken op de login button is voldoende, ik hoef niet meer mijn gegevens in te voeren om in te loggen. (Ik ben bij MM en FB beide altijd ingelogd.)
Dat vind ik ook vreemd, heb het ook een keer gezien. Bij het stemmen checkt de site of MovieMeter voor de ingelogde persoon toegang heeft tot zijn of haar wall, zo niet dan laat de site het inloggen/toestemming schermpje zien. Maar soms is het inderdaad niet nodig om daar uberhaupt iets te doen, en kan het bericht geplaatst worden zonder toestemming te geven. Ben er nog niet helemaal uit hoe dit kan.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
het zou opgelost kunnen worden door Hidden als alternatieve titel in te voeren, al weet ik niet of dat in dit soort gevallen correct is
dat zou fijn zijn, want hidden komt er echt niet in voor als je volledig hidden invoert.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4894 stemmen
Mja, 'Hidden' zonder de '3D' is geen officiële (alternatieve) titel, dus plaatsen we die niet. Althans, nog niet. Of er moet wat gewijzigd worden op dit punt. Zelfde geval bij een 'Drive Angry 3D' bijvoorbeeld.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Mja, 'Hidden' zonder de '3D' is geen officiële titel, dus plaatsen we die niet. Althans, nog niet. Of er moet wat gewijzigd worden op dit punt. Zelfde geval bij een 'Drive Angry 3D' bijvoorbeeld.
Drive Angry komt gewoon in de resultaten te staan, zelfs als je alleen maar Drive al hebt staan.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4894 stemmen
Er zijn wel meer puntjes om zoekresultaten op verschillende manieren gunstiger te maken, maar dan moeten we op veel punten afwijken van de regels (wiki), zoals we die op dit moment aanhouden en dat is iets wat je niet moet willen, want dan blijf je bezig.
Wedge21
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Als '3D' in de officiële titel hoort, zoals deze op IMDb staat aangegeven, wijken wij daar niet van af.
Waarom krijg ik dan wel netjes alle resultaten als ik bijv. Saw intyp? Alle Saw's incl. toevoegingen die ook in de officiële titels horen zoals ze op IMDb aangegeven staan krijg ik te zien (I, II, III, IV, V), behalve Saw 3D - terwijl dit ook gewoon een toevoeging is.
Saw 3D staat niet eens in de lijst van titels als ik een zoekopdracht uitvoer op "Saw"
Ik snap dat als ik zoek op Hidden of Saw, Hidden 3D en Saw 3D niet bij de "exact matches" results horen te staan, dat is logisch, maar het zou wel handig zijn om ze gewoon bij de overige resultaten te zetten.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4894 stemmen
Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven. Geen idee hoe dat zit.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10971 berichten
- 2790 stemmen
Als ik "Saw" intyp in de zoekbalk staat SAW 3D er gewoon bij hoor in het dropdownmenu.
"Hidden" geeft teveel resultaten, dus die staat dan niet tussen het dropdownmenu, maar als je op enter drukt staat die er wel tussen.
Wedge21
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Als ik "Saw" intyp in de zoekbalk staat SAW 3D er gewoon bij hoor in het dropdownmenu.
"Hidden" geeft teveel resultaten, dus die staat dan niet tussen het dropdownmenu, maar als je op enter drukt staat die er wel tussen.
Klopt, bij Saw komt Saw 3D wél in het dropdown menu staan, maar niet bij de zoekresultaten als ik op enter druk.
Bij Hidden is het net andersom; hier komt Hidden 3D níet in het dropdown menu te staan maar valt wel weer te vinden in de uitgebreide zoekresultaten als je goed kijkt. Ik vind het overigens raar dat het niet in het dropdown menu komt te staan, ik vind "Hidden 3D" veel meer overeenkomen met de titels die ik nu zie staan (ook de alternatieve namen).
Het is dus allemaal een beetje random, er zit niet echt een systeem in.
Grappig is om te zien dat als je Drive Angry intypt, de database wel gewoon goed werkt, en automatisch doorgaat naar Drive Angry 3D - is er misschien toch gewoon iets fout in de database?
kos
-
- 46691 berichten
- 8849 stemmen
Ik zie bij de filmlijsten bij diverse films een enorme rij staan met 'naamloos ()' bugje denk ik.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Nee die zijn er altijd al geweest, het was een tijd lang mogelijk om naamloze mappen aan te maken. Het valt nu denk ik meer om omdat dit overzicht sinds kort is opgedeeld in pagina's. Tenzij ik iets mis.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.