• 15.772 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.029 gebruikers
  • 9.373.198 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Hallo Jordy,

Ik las net dat je nog amper feedback hebt gehad op de mobiele site, dus zal de puntjes die mij opvielen even melden.

Allereerst: Fijn dat je aandacht besteed aan de weergave van je website op smartphones. Ik denk dat je aardige start gemaakt hebt. Tevens maakt een goed uitgewerkte versie van deze mobiele site een app overbodig.

Ik gebruik zelf een iPhone 3GS met firmware 4.0.

- Wanneer ik de "slide" beweging wil maken om menu items zichtbaar te maken die niet direct in beeld zijn, word direct een pagina geladen. Dit zorgt voor haperingen.

- Ik mis de updates enorm, dé reden om op het moment de mobiele site links te laten liggen en naar de oude site te switchen.

- Ik mis de mogelijkheid om je profiel te bekijken / te bewerken. Ook is het jammer dat je de profielen van gebruikers niet kan bekijken.

- Ik mis de toplijsten.

Het is eigenlijk een algemene opmerkingen: veel (belangrijke) functionaliteiten van de gewone site ontbreken in de mobiele site.

Verder als vormgever uiteraard wat over de vormgeving te klagen. :

Ik snap niet helemaal waarom je het oranje weggelaten hebt. De mobiele site heeft in de huidige staat vormgeef technisch totaal geen connectie met de gewone website. Ik zou gewoon het kleurenpalet van de site handhaven.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Bedankt voor de feedback, dat puntje over het swipen gaat op de lijst. Treedt alleen op als je in portretmodus naar Mijn Films wil volgens mij.

De keuze voor een beperkte mobiele versie is een bewuste. Als je de updates of je profiel wilt zien, kun je gewoon naar de volledige website. Ik zie niet veel geen reden om die met veel moeite in een klein scherm te proppen, het resultaat daarvan zou m.i. niet veel beter zijn dan gewoon de normale website bezoeken

Over de grafische aspecten: ik zou nog eens naar een kleurtje kunnen kijken inderdaad, maar de reden voor het "standaard" uiterlijk is dat ik gebruik heb gemaakt van een standaard bibliotheek aan functionaliteiten voor het bouwen van de mobiele site. Op deze manier kon ik redelijk snel een mobiele site maken. Veel voordelen, maar wel als nadeel dat het was lastiger is om de boel op maat te maken qua uiterlijk. Dit geldt ook voor dat vinkje van Locutus

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

In de app werken de smileys bij de geschreven meningen niet, (net als bij meningen die op Facebook geplaatst worden) het is niet heel belangrijk, maar is dat lastig aan te pakken? Het lijkt me iets netter. Verder doet de app en de site het prima op mijn Galaxy s.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

In de mobiele site kan ik dat inderdaad nog fixen, gaat op de lijst. Bij Facebook gaat dat niet lukken.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Ok bedankt!

M.Goodkat

• 1290 berichten
  • 1463 stemmen

Beste,

Ik weet niet of het hier ooit al eens vernomen is maar de 'search' functie werkt bij mij. Ook de functie als ik bij zoeken rechts doe werkt het niet.

Misschien ligt het aan mij en moet ik iets doen of ligt het aan de site,hopelijk kunnen jullie mij helpen?

Dank u

zxstyle

• 274 berichten
  • 499 stemmen

Ik zou graag in plaats van het 5 sterren systeem, een preciezer cijfer willen geven.

waarom, in de top 250 zijn veel films die te dicht bij elkaar liggen, terwijl toch een groot kwaliteitsverschil aanwezig is. Wat vervolgens gebeurt, is dat alleen grote aantallen stemmen een film hoger in de lijst kunnen zetten met een verschil van 4 honderdste, enkel en alleen omdat het genre populairder is of de cover en slicker uitziet.

Dat is krom en daarom pleit ik voor een fijner puntensysteem.

zxstyle

• 274 berichten
  • 499 stemmen

M.Goodkat schreef:

Beste,

Ik weet niet of het hier ooit al eens vernomen is maar de 'search' functie werkt bij mij. Ook de functie als ik bij zoeken rechts doe werkt het niet.

Misschien ligt het aan mij en moet ik iets doen of ligt het aan de site,hopelijk kunnen jullie mij helpen?

Dank u

welke browser gebruik je, hier op opera werkt hij prima en op IE8 doet de zoekfunctie het ook altijd goed. zo niet is het een tijdelijke error van de server.

Locutus

• 606 berichten
  • 5884 stemmen

In De Site > Algemeen > Waarom geen top 500 of 1000?:

Is het vloeken als ik vraag om een `Share on facebook/twitter` functie bij het stemmen?

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

Via Instellingen in je profiel kun je dat in-/uitschakelen.

Locutus

• 606 berichten
  • 5884 stemmen

Ah ok, dat is nieuw voor mij. Bedankt!!

sweinsteiger

• 2278 berichten
  • 0 stemmen

Ik weet iets, we kunnen net als IMDB met de films trailer zetten.

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2243 stemmen

Hoe linkt moviemeter je stemmen met je twitter account? Aangezien je er verder geen gegevens voor ljkt te hoeven in voeren!?!

jarno1975 (moderator series)

• 10971 berichten
  • 2790 stemmen

sweinsteiger schreef:

Trailers staan bij veel films er al bij. In het kopje achter " links".

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

SnakeDoc schreef:

Hoe linkt moviemeter je stemmen met je twitter account? Aangezien je er verder geen gegevens voor ljkt te hoeven in voeren!?!

Hoe het technisch precies tot in detail gaat kun je lezen in de Twitter documentatie, maar je moet wel even toestemming geven. MovieMeter krijgt dan een soort sleutel van Twitter, en door die sleutel elke keer mee te sturen is er toestemming om berichten te plaatsen. Deze toestemming kun je ergens op Twitter bij de instellingen ook weer intrekken.

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2243 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

Hoe het technisch precies tot in detail gaat kun je lezen in de Twitter documentatie, maar je moet wel even toestemming geven. MovieMeter krijgt dan een soort sleutel van Twitter, en door die sleutel elke keer mee te sturen is er toestemming om berichten te plaatsen. Deze toestemming kun je ergens op Twitter bij de instellingen ook weer intrekken.

Oke vaag, ik heb die toestemming nog nergens hoeven geven. Ook nergens bericht van gehad.

Gewoon de boel aangevinkt, maar zie verder niks bijzonders op m n twitter account ofzo. Of ik kijk er langs heen, kan ook!

jarno1975 (moderator series)

• 10971 berichten
  • 2790 stemmen

SnakeDoc schreef:

(quote)

Oke vaag, ik heb die toestemming nog nergens hoeven geven. Ook nergens bericht van gehad.

Gewoon de boel aangevinkt, maar zie verder niks bijzonders op m n twitter account ofzo. Of ik kijk er langs heen, kan ook!

Kijk hier eens: http://twitter.com/settings/applications

Daar moet dan MM ook tussen staan.

Locutus

• 606 berichten
  • 5884 stemmen

Stemmen die ik op de mobiele site plaats, komen niet op facebook/twitter . Is daar iets aan te doen?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

sweinsteiger schreef:

Dat gebeurt al een tijdje bij nieuwe films.

Hier vind je een overzicht van de trailer updates:

http://www.moviemeter.nl/updates/trailers/

Locutus

• 606 berichten
  • 5884 stemmen

Ik moet mijn oorspronkelijke mening over de mobiele site helaas toch weer herhalen: ik kan er niks mee. Ik zocht bijvoorbeeld op "Battle", vervolgens krijg ik een lijst, waar ik niks in kan selecteren. Na een refresh werkt het wel, maar met moeite. Ik selecteer per ongeluk de verkeerde film en sluit deze weer. Vervolgens klik ik de goeie (weer met moeite) en ga stemmen. Mijn stem komt vervolgens bij de eerst geselecteerde film. Crap. Het gebeurt heel vaak bij de mobiele site dat er ik niks kan invoeren of dat er niks gebeurt bij zoeken of dat ik geen film kan selecteren.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

De bug bij het stemmen op de verkeerde film gaat op de lijst, bedankt voor het melden. Facebook/Twitter ondersteuning gaat op de ideeenlijst, zou leuk zijn als dat daar ook zou werken inderdaad.

De problemen dat je niets kunt selecteren, niets kunt invoeren of dat er niets gebeurt kan ik helaas niet nabootsen (iPhone 4, OS 4.3.3, geen jailbreak)

Locutus

• 606 berichten
  • 5884 stemmen

Als je op de mobiele site het zoekveld leeg maakt met X, dan kun je daarna niks meer invoeren.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Klopt inderdaad, dat is een bekende bug. Dat er niets gebeurt bij zoeken, of dat je geen zoekresultaat kunt selecteren heb ik nog niet nagebootst gekregen. Misschien dat een iets duidelijkere "geen resultaten" of "bezig met zoeken..." tekstjes nog iets zouden helpen.

Locutus

• 606 berichten
  • 5884 stemmen

Mobiele site: als je een zoekopdracht hebt gedaan verschijnen er resultaten. Op de achtergrond laadt hij echter nog meer resultaten in (of iets anders, maar hij geeft iig nog wel netwerkactiviteit). Tot die tijd kun je niks selecteren. Heel verwarrend.

Als je de browser na een uurtje ofzo (sessie verlopen?) weer opent en een nieuwe zoekopdracht doet (zoekscherm stond nog open), dan kun je ook niks selecteren. Hij doet de zoekopdracht dus wel, maar daarna kun je niks selecteren :-/

Locutus

• 606 berichten
  • 5884 stemmen

Jordy schreef:

Facebook/Twitter ondersteuning gaat op de ideeenlijst, zou leuk zijn als dat daar ook zou werken inderdaad.

Waarom kun je je facebook en twitter account niet gewoon koppelen in je profiel? Dat zou toch logischer zijn? Dan werkt het misschien ook bij stemmen vanuit de mobiele site?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Locutus schreef:

Mobiele site: als je een zoekopdracht hebt gedaan verschijnen er resultaten. Op de achtergrond laadt hij echter nog meer resultaten in (of iets anders, maar hij geeft iig nog wel netwerkactiviteit). Tot die tijd kun je niks selecteren. Heel verwarrend.

Als je de browser na een uurtje ofzo (sessie verlopen?) weer opent en een nieuwe zoekopdracht doet (zoekscherm stond nog open), dan kun je ook niks selecteren. Hij doet de zoekopdracht dus wel, maar daarna kun je niks selecteren :-/

Bedankt voor het uitzoeken, hier heb ik veel meer aan dan berichten als "het is allemaal crap" enzo. Ik zet het op de lijst en zal er binnenkort weer 's naar kijken.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Locutus schreef:

(quote)

Waarom kun je je facebook en twitter account niet gewoon koppelen in je profiel? Dat zou toch logischer zijn? Dan werkt het misschien ook bij stemmen vanuit de mobiele site?

Nee zo werkt het niet helemaal. Wat lastig zal worden om op de mobiele website toch de inlog/toestemming schermen te tonen van Facebook en Twitter, maar goed daar is wel iets op te verzinnen.

narva77 (crew films)

• 12726 berichten
  • 6540 stemmen

Jordy, de zoekfunctie doet het bij mij al een paar dagen niet. Als ik een titel invoer of gedeelte daarvan, en ik druk op "meer restultaten weergeven", dat geeft ie aan: "undefined" ?!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

bedankt, gaat op de lijst

Locutus

• 606 berichten
  • 5884 stemmen

Jordy schreef:

Nee zo werkt het niet helemaal. Wat lastig zal worden om op de mobiele website toch de inlog/toestemming schermen te tonen van Facebook en Twitter, maar goed daar is wel iets op te verzinnen.

Ah ok. De apps die ik heb (bijv Miso, erg leuke app, kun je inchecken (en ook raten) bij films, en foursquare) werken wel zo. maar misschien is dit bij webapps anders?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.