- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Forumvervuiling
Forumvervuiling

Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Dat slaat ook nergens op. Maar ik heb zoiets ook wel eens geschreven .. zoiets als: 'besteld
' Ook zoiets
Dat is wel iets anders. Ik plaats bijv. ook wel eens iets bij een nieuwe film....maar wat heeft iemand eraan als je zegt: ''Deze ga ik vanavond kijken''
Echt veel zinlozer kan een opmerking niet, als users dat dan constant doen...valt dat (negatief) op
Ik ben je tekst nu aan het lezen
Lol. Kwartje viel een beetje laat, moet ik toegeven .

mikey
-
- 28030 berichten
- 4792 stemmen
Hmm wel als je zegt: ik heb hem besteld en ik gooi hem in de pakketservice!

chevy93
-
- 12655 berichten
- 1211 stemmen
Dat is wel iets anders. Ik plaats bijv. ook wel eens iets bij een nieuwe film....maar wat heeft iemand eraan als je zegt: ''Deze ga ik vanavond kijken''

Brimmi
-
- 344 berichten
- 1362 stemmen
Als je er maar iets nuttigs bij zegt ofzo. Bijvoorbeeld: Ik ga deze film vanavond kijken, *want* ik heb alle andere films van deze regisseur gezien en ik hoop dat deze net zo goed is.
Anders krijg je inderdaad nutteloos gespam.

chevy93
-
- 12655 berichten
- 1211 stemmen
Komt nog steeds op hetzelfde neer. Als het men niks kan schelen dat iemand een film vanavond gaat kijken, waarom zou het dan wel uitmaken WAAROM die persoon de film gaat kijken?

Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Het is leuk om de reden te weten, misschien dat de film iets speciaals bevat voor diegene, wellicht dat de regisseur iets bijzonders heeft gemaakt en daarom z'n andere werk interessant voor hem/haar is. Dan heeft de post tenminste inhoud(!), iets wat het andere voorbeeld nou juist niet heeft.

chevy93
-
- 12655 berichten
- 1211 stemmen
Dus een bericht in de trand van Ik ga Reservoir Dogs vanavond kijken. Pulp FIction vond ik erg goed! vind je opeens wel met inhoud en interessant?
Het wordt er voor mij echt 0,0 boeiender op. Het enige wat zo is, is dat ik een halve seconde extra verspil van mijn o zo kostbare tijd.

Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ah daar heb je 't al Mijn tijd is namelijk verwaarloosbaar, dus ik zit er niet zo mee.
Trouwens, het wordt niet meteen inhoudelijk en interessant, wel met meer inhoud en interessanter .

Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Dus een bericht in de trand van Ik ga Reservoir Dogs vanavond kijken. Pulp FIction vond ik erg goed! vind je opeens wel met inhoud en interessant?
Neen, maar een bericht als: "Ik ga vanavond .... kijken omdat het vandaag ....... jaar geleden is dat ......", kan wel interessant zijn.
Al vind ik dan nog steeds dat het weinig zin heeft om zomaar op voorhand te vermelden. Zoiets neem ik liever in een bericht op dat ik als mening markeer.

Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Elientje, kom op, jij bent the Queen of slowchat.
Maar voor de rest..dit topic. Fighting for peace is like f@cking for virginity, denkt ge daar maar eens goed over na.

chevy93
-
- 12655 berichten
- 1211 stemmen
Al vind ik dan nog steeds dat het weinig zin heeft om zomaar op voorhand te vermelden. Zoiets neem ik liever in een bericht op dat ik als mening markeer.
Trouwens, het wordt niet meteen inhoudelijk en interessant, wel met meer inhoud en interessanter .

Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Precies. Begin je met het was alweer een aantal jaar geleden dat ik deze film had gezien...
Ik bedoelde meer dit:

rokkenjager
-
- 2856 berichten
- 1612 stemmen
Maar voor de rest..dit topic.
Slow-chat in optima forma, daar kun jij je moeiteloos en schaamteloos schuldig aan maken. Logisch dat je dit topic dat ook niet ziet staan.

chevy93
-
- 12655 berichten
- 1211 stemmen
@Nomak Ja ok, maar dat kan niet altijd. Er is niet altijd wat leuks te melden. Het zal mij inderdaad een worst zijn of jij deze film 5 of 6 jaar geleden een keer heb gekeken, maar het is niet iets waar ik me aan kan storen. Het is "het ene oor in, het andere oor uit"-informatie.
Iets wat niet zo is als iemand zegt ik ga deze film vanavond kijken. Dan denk ik: Ok, dus? Wat kan mij dat schelen? Leuk voor je.

Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen

Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Slow-chat in optima forma, daar kun jij je moeiteloos en schaamteloos schuldig aan maken.
Maar slowchat vooral verder, ik zal je niet meer storen.

Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3357 stemmen
Iets wat niet zo is als iemand zegt ik ga deze film vanavond kijken. Dan denk ik: Ok, dus? Wat kan mij dat schelen? Leuk voor je.
De leukste berichten in die categorie zijn toch wel de "Ik ben deze op dit moment aan het kijken" berichten. Toch goed om te weten.

mikey
-
- 28030 berichten
- 4792 stemmen
Of: Stomme film, maar mijn vriendin vond hem gelukkig wel leuk

soom
-
- 24807 berichten
- 2661 stemmen
Ik maak me zeker weten wel (een beetje) schuldig aan forumvervuiling. Soms kom ik een film tegen, waarvan ik denk: Die wil ik graag zien, en dan post ik dat bij de betreffende film. Of ik post iets over de acteurs die in die film spelen, zo van, oooohh, deze moet ik zien, vanwege deze en die acteur/actrice.
Ook kan ik heerlijke onzin berichten posten met vragen, voordat ik zelf iets ga uitzoeken. (beetje gemakzuchtig, zit in m'n karakter..)

Thomas83
-
- 3587 berichten
- 3252 stemmen
Dat vind ik ook geen forumvervuiling. Vragen stellen over films moet kunnen, het gaat in elk geval over de film, ook al ben je zelf misschien lui. Vind zelfs berichten in de trant van "die ga ik vanavond eens kijken" wel wat toevoegen in principe. Je krijgt zo toch een beetje mee hoe iemand naar een film uitkijkt, wel leuk om te lezen soms en kan je enthousiast maken voor een film. Ook aardig als vergelijking met iemands mening nadat deze de film heeft gekeken. Kan vaak nog wel wat over een film zeggen of over deze is aangeprezen in de media.
In forumtopics kom ik zelden trouwens, en ik erger me in de filmtopics eigenlijk nooit. Er staan voldoende mindere berichten tussen, maar daar staan vele inhoudelijke tegenover, waardoor ik het meer zie als een onschuldige afspiegeling van wie er naar films kijken. De ene uit zich wat beter of met meer enthousiasme dan de ander. De berichten van extreem laag niveau blijven nooit lang staan volgens mij, vallen al snel uit de toon hier, en berichten van laag niveau sneeuwen ook een beetje onder in de grote massa die wel prima is. Die recensiefilter-optie hebt ook flink.

chevy93
-
- 12655 berichten
- 1211 stemmen
Toch wel interessant om deze discussie terug te lezen. Ben benieuwd hoe de users van nu (die dus al een aantal jaar meegaan) er nu tegenaan kijken.
Zelf onthou ik me steeds vaker van de filmpagina's. Dit heeft te maken met het feit dat mijn updates vol staan met films waar ik ooit een bericht geplaatst heb of films die me gewoon niet meer boeien. Het zoveelste berichtje bij The Shawshank Redemption of The Godfather boeit me gewoon niet meer. Dit is meer mijn eigen schuld. Ik heb ooit mijn updates opgeschoond, maar eigenlijk zou ik hem een keertje helemaal op moeten schonen.
Afijn, ik merk wel als ik kijk naar de pittigheid van de discussie (met name de berichten uit 2009) dat er een stuk vriendelijker met elkaar omgegaan wordt. Ten minste dat gevoel heb ik.
Ik denk dat dit komt, doordat er minder hautaine ouderen zing mengen die met veel dedain verkondigen dat die andere user het verkeerd gezien heeft. Een oorzaak hiervan zou de wildgroei aan jongeren kunnen zijn. Jongeren die vermoedelijk beter om kunnen gaan met de internetperikelen en derhalve (beter) in staat zijn een discussie links te laten liggen.
Tegelijkertijd vraag ik me af of de inhoudelijke kwaliteit daarmee niet verslechterd is. Het aantal goede inhoudelijk discussies die ik nog zie op de filmpagina's is wel drastisch afgenomen. Niet in het minst, omdat er steeds vaker users tussenkomen, zodat een discussie vaak in het niet valt. Als ik kijk naar een film als Gravity (2013). Ik zie vooral een opsomming van verschillende meningen. Meningen die overigens niet zelden niet verder komen dan een opsomming te zijn van "acteerwerk was goed, film had mooie special effects, beter dan ik verwacht had, scène X was grappig en het einde was aardig, 3,5*".
Ben benieuwd of er meer mensen iets zinnigs te zeggen hebben.

Dk2008
-
- 10112 berichten
- 813 stemmen
Ik heb nu de afgelopen dagen, diverse topics doorgelopen. Niet alle natuurlijk, alleen die met cast en crew en genres en landen en toplijsten en favorieten. Ik kwam toen inderdaad.
Ieder zijn plezier natuurlijk, maar ik merk bij mezelf dat ik tegenwoordig nogal snel het forum links laat liggen wegens een overload aan onzinnige/overbodige topics..
Waarop mijn reactie.
Ik heb er geen problemen mee. Als het een topic is dat mij niet aanstaat, kijk ik er gewoon over. Simpel als bonjour.
De ene keer vond ik het nuttig. Bijvoorbeeld iemand vraagt in 2005 wat men ervan vindt, dan heb ik daar nu antwoord op gegeven. Want of het nou toen of nu wordt gevraagd maakt niet zoveel uit. Hoogstens zou nu iemand anders die vraag stellen. Vaak kan het ook enige tijd, zelfs jaren duren voordat je er een goed antwoord op kan geven.
Maar kwam ook een hoop onzin tegen. Vraagstelling, als die er al is, is totaal niet meer relevant. Of er viel helemaal niet meer op te reageren omdat het een discussie van toen was die is afgesloten en daar sloot eigenlijk geen enkel bericht meer op aan.
Waar ik ook veel problemen heb, is wat de bedoeling is van het topic. Als dat nu gebeurt kan ik daar eventueel nog op reageren door vragen te stellen, hoewel doe ik ook weinig, rare reacties soms. Maar iets van tijden terug...dat heeft niet zo veel zin, vaak zijn die users ook niet eens meer actief.