- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Hoe voeg ik een plaatje in een forum?
Hoe voeg ik een plaatje in een forum?

Tara
-
- 682 berichten
- 355 stemmen
Ik had al bij de FAQ gekeken maar ik begrijp helaas nog steeds niet hoe ik een plaatje kan invoegen.
Kan iemand mij uitleg geven?
Thnx!

Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3524 stemmen
De link van het plaatje (zoals bijvoorbeeld http://www.moviemeter.nl/cover... moet je intypen in het tekstvlak.
Dan zet je er [ i m g ] voor en [ / i m g ] achter, op deze manier :
[i m g] http://www.moviemeter.nl/cover... [/ i m g]
Dan heb je je plaatje ....
Geen spaties tussen de letters img gebruiken, trouwens ...

Tara
-
- 682 berichten
- 355 stemmen
En als ik het plaatje in "mijn documenten"heb staan?

Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3524 stemmen
Dan moet je hem eerst op het internet zetten. Dit kun je doen via een pictureserver, zoals deze :
http://picserver.student.utwen...
Hier kun je je aanmelden en dan een foto 'uploaden' naar het internet. En dan kun je het adres van de foto gebruiken om dit plaatje hier op het forum te plaatsen ...

Tara
-
- 682 berichten
- 355 stemmen
Ok, allemaal duidelijk. Het maakt zeker ook uit wat voor afmeting het heeft? Kan ik een plaatje hier invoegen dat 1024 x 768 is?

Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Even groot als je beeldscherm.... Wat denk je zelf?

Tara
-
- 682 berichten
- 355 stemmen
nee dacht ik ook al niet......maar bedankt het is al gelukt!

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Kan ik een plaatje hier invoegen dat 1024 x 768 is?
Ja hoor, hij wordt hier automatisch verkleind.

Tara
-
- 682 berichten
- 355 stemmen
o dat is handig dan!
Bedankt voor alle info

EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Dan moet je hem eerst op het internet zetten. Dit kun je doen via een pictureserver, zoals deze :
http://picserver.student.utwen...
Hier kun je je aanmelden en dan een foto 'uploaden' naar het internet. En dan kun je het adres van de foto gebruiken om dit plaatje hier op het forum te plaatsen ...
Bij ImageShack kun je zonder verdere verplichting je plaatje uploaden.

arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
[img}www.xingze888.com/.../Bin-jip/placard/2.jpg[/img]
test^

arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen

arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
ik krijg nu een x (afbeelding) maar geen plaatje;

arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
lol ok uitgeprobeerd alleen dat x (afbeelding) begrijp ik nog niet

maxcomthrilla
-
- 15570 berichten
- 2791 stemmen
Ik heb nog nooit een foto van mijn pc naar deze site geplaatst. Al veel berichten gelezen over hoe het zou moeten, maar veel verder dan een plaatje op imageshack krijgen lukt mij niet.
Ik heb dan ook vrij weinig met computers. Maar het leek me wel leuk om een keertje een fotootje te plaatsen bij User Pics. Hoe moet ik dit concreet doen?

kos
-
- 46509 berichten
- 8701 stemmen
Als hij al op imageshack staat:
De lokatie van het plaatje (rechtermuisknop op plaatje --> copy image location bijvoorbeeld)-->
die url tussen de img tags zetten.

maxcomthrilla
-
- 15570 berichten
- 2791 stemmen
Bedankt! Zometeen maar eens proberen.

maxcomthrilla
-
- 15570 berichten
- 2791 stemmen
Ik wil hem kopiëren naar een tekstvlak, het plaatje staat nu onder Quick post en Start a Slideshow. Ik wil hem in een tekstvlak krijgen maar krijg telkens een demo. Moet je eerst aanmelden of zo?

kos
-
- 46509 berichten
- 8701 stemmen
Oke, klik op het plaatje tot je de grote versie krijgt. Kopieer dan de image location tussen de img tags op dit forum.

maxcomthrilla
-
- 15570 berichten
- 2791 stemmen
Het is al wel gelukt om nu een link te maken, als je erop klikt dan kom je bij het juiste plaatje uit.
Alleen hoe krijg je het plaatje op de site? Nu had ik [img] ....[img] gedaan. Moet er tussen deze tags soms url staan?

maxcomthrilla
-
- 15570 berichten
- 2791 stemmen
Bedankt Kos! Voor de uitleg. Ik hoop dat het voortaan beter gaat. Ik heb nog een 3de plaatje geplaatst alleen hij doet het niet en dat terwijl ik dezelfde dingen deed als jij bij de 1ste 2 plaatjes hebt gedaan.

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Het is al wel gelukt om nu een link te maken, als je erop klikt dan kom je bij het juiste plaatje uit. Alleen hoe krijg je het plaatje op de site? Nu had ik [img] ....[img] gedaan. Moet er tussen deze tags soms url staan?

maxcomthrilla
-
- 15570 berichten
- 2791 stemmen
Ik zie het ja. Handige manier! Alleen raar, dat het laatste plaatje het bij mij nu nog niet doet. Heeft dezelfde opbouw.