• 17.143 nieuwsartikelen
  • 181.956 films
  • 12.552 series
  • 34.706 seizoenen
  • 655.004 acteurs
  • 200.330 gebruikers
  • 9.457.450 stemmen

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

zoeken in:

Baggerman

• 10843 berichten
  • 8313 stemmen

Nog even een tip en verzoek: gebruik de informatie op IMDB!!

Stel je hebt alleen het volgende karige plot (zeker met nieuwe film heb je soms maar drie regels):

"Een gezin trekt in een nieuw huis. Er ligt een lijk in de kelder. De politie gaat het onderzoeken."

Als dan op IMDB bij de acteursliijst het volgende staat:

Johnny Depp - Jan Klaassen

Jessica Alba - Klaziena Klaassen

Tutje Kindsterretje - Klaasje Klaassen

Johnny de Mol - Inspector Qwerty

Met een beetje creativiteit kun je ook gewoon zoiets als volgende plot ervan maken:

"Jan Klaassen (Johnny Depp) trekt met zijn vrouw Klaziena (Jessica Alba) en dochtertje Klaasje (Tutje Kindsterretje) in hun nieuwe huis. Tot hun grote afschuw vinden ze in hun kelder een lijk. Inspecteur Qwerty (Johnny de Mol) moet proberen te achterhalen wie de dode is en hoe die in de kelder van de Klaassens is belandt."

Met zo'n plot heb je minder kans dat die linea recta naar je wordt teruggekaatst met het verwijt: 'het plot is te karig!' En wat je er meer van maakt is logisch, zeker gezien de info van IMDB.

Wel een waarschuwing: wordt nu ook niet tè creatief! Dus geen dingen gaan verzinnen, die onlogish lijken en/of niet te controleren zijn, s.v.p.! Dat we zoiets krijgen:

"Jan Klaassen (Johnny Depp) trekt met zijn oerlelijke vrouw Klaziena (Jessica Alba) en zijn tweede vrouw Klaasje (Tutje Kindsterretje) in hun nieuwe villa in de bossen. Ze struikelen in hun kelder over het lijk van een vrouw met rood haar. Inspecteur Qwerty (Johnny de Mol) schakelt CSI Lutjebroek in om te helpen achterhalen wie de dode vrouw is en hoe die in de kelder van de Klaassens is belandt."

En nogmaals: stuur links mee. Als de info allemaal van IMDB komt, zet dat er dan ook even bij!

Dank u bij voorbaat!

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Haha, grappig stukje Baggerman Maar ik kan je wel volgen. Goeie tip!

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3941 stemmen

Lijkt me wel een goeie film, waneer kom tie uit?

606

• 23884 berichten
  • 12357 stemmen

Wie kan deze vertalen in goed plot

Archie is a "brain" at a small town high school who works part-time at his uncle's mortuary and is harassed by a few of the popular kids because of it. His harassers die in an automobile accident, and the bodies are taken to his uncle's mortuary. Archie is pulling a late night at the mortuary when he sees a storm brewing. Lighting strikes! They're alive! The preppie bullies continue to torment him - as zombies.

Baggerman

• 10843 berichten
  • 8313 stemmen

Archie is een studiepik (eventueel 'nerd') op een middelbare school in een klein stadje. Hij heeft een deeltijdbaantje in het mortuarium van zijn oom en wordt hierom gepest door de populaire tieners op zijn school. Zijn pestkoppen komen om door een auto-ongeluk en hun lijken worden verscheept naar het mortuarium van Archie's oom. Als Archie 's-avonds overwerkt slaat de bliksem in en komen de pestkoppen weer tot leven: om hem te kwellen als zombies.

606

• 23884 berichten
  • 12357 stemmen

Bedankt Baggerman

stephan73

• 6269 berichten
  • 14568 stemmen

Baggerman schreef:

Nog even een tip en verzoek: gebruik de informatie op IMDB!!

Naast deze tip is het ook mogelijk om via IMDB naar andere links te gaan. Links aan elke pagina op IMDB staan diverse opties die (mits gekleurd) aangeclickd kunnen worden. Zo kan je via de optie miscellaneous vaak direct verwezen worden naar filmsites, waar vaak een uitgebreider plot te vinden is. Ook staat er vaak een link naar de officiële website van de film, waar ook (vaak) een beter plot te vinden is!

narva77 (crew films)

• 12773 berichten
  • 6565 stemmen

Baggerman schreef:

Stel je hebt alleen het volgende karige plot (zeker met nieuwe film heb je soms maar drie regels):

"Een gezin trekt in een nieuw huis. Er ligt een lijk in de kelder. De politie gaat het onderzoeken."

Als dan op IMDB bij de acteursliijst het volgende staat:

Johnny Depp - Jan Klaassen

Jessica Alba - Klaziena Klaassen

Tutje Kindsterretje - Klaasje Klaassen

Johnny de Mol - Inspector Qwerty

Met een beetje creativiteit kun je ook gewoon zoiets als volgende plot ervan maken:

"Jan Klaassen (Johnny Depp) trekt met zijn vrouw Klaziena (Jessica Alba) en dochtertje Klaasje (Tutje Kindsterretje) in hun nieuwe huis. Tot hun grote afschuw vinden ze in hun kelder een lijk. Inspecteur Qwerty (Johnny de Mol) moet proberen te achterhalen wie de dode is en hoe die in de kelder van de Klaassens is belandt."

Met zo'n plot heb je minder kans dat die linea recta naar je wordt teruggekaatst met het verwijt: 'het plot is te karig!' En wat je er meer van maakt is logisch, zeker gezien de info van IMDB.

Maar dit kan dus eigenlijk al niet! Want zelfs dit is al te suggestief vind ik.

Want: "Tot hun grote afschuw"?

Hoe wéét je dat het "tot hun grote afschuw" is? Misschien vinden ze het juist wel heel erg leuk en interessant dat er een lijk in hun kelder ligt! Of misschien is het wel een familie grafdelvers. Hebben ze gelijk weer wat werk te doen.

Ik weet het, dit is heel vergezocht en onwaarschijnlijk, maar het kán wél.

Ik snap je punt wel hoor, maar zélfs dit bovenstaande is in mijn beleving al te suggestief....

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

Dat ben ik wel met je eens hoor, narva. Als je een heel beperkt plot hebt dat toch net voldoende informatie geeft (zoals dat van Baggerman), is het inderdaad gewenst dat je de namen van de personages erbij haalt (acteursnamen hoeft wat mij betreft niet zo, maar dat is een persoonlijke voorkeur).

Maar als je een plot hebt dat te beperkt is, is het dus niet de bedoeling dat je door namen van de personages erbij te halen, acteursnamen te vermelden, aannames te maken etc. van een drol een gebakje maakt.

Baggerman

• 10843 berichten
  • 8313 stemmen

narva77 schreef:

Want: "Tot hun grote afschuw"?

Hoe wéét je dat het "tot hun grote afschuw" is? Misschien vinden ze het juist wel heel erg leuk en interessant dat er een lijk in hun kelder ligt! Of misschien is het wel een familie grafdelvers. Hebben ze gelijk weer wat werk te doen.

Ik weet het, dit is heel vergezocht en onwaarschijnlijk, maar het kán wél.

Je hebt wel gelijk, maar het hangt natuurlijk van de omstandigheden af en wij zijn er natuurlijk ook nog om te controleren. Als de film "The Gravedigging Family' zou heten, krijg je van de crew natuurlijk meteen de vraag of die regel wel klopt.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Hoe zit het met de volgende titel: The greatest...? Er staat op Imdb namelijk bij 'Movie connections': ''Features 'Hearts of the world' ''(en die staat al op MM). Zijn dit nu toch nog twee verschillende titels?

stephan73

• 6269 berichten
  • 14568 stemmen

Daar wordt denk ik mee bedoeld dat de film Hearts of the World connecties heeft met deze film. Wat logisch is, want het is van dezelfde regisseur.

Ik denk dat dat hele movie connections gedeelte niet belangrijk is voor het toevoegen van een film.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Okay, bedankt!

narva77 (crew films)

• 12773 berichten
  • 6565 stemmen

Wél als er bv. staat:

"Edited into..."

Want dan is het een gemonteerde versie, en dat mag dan weer niet op MM. Toch???

stephan73

• 6269 berichten
  • 14568 stemmen

Ligt eraan. Als het gaat om een serie waarvan afleveringen hergemonteerd zijn om in bioscopen te worden vertoond, dan mag dat (voorbeelden daarvan zijn alle Men from U.N.C.L.E. films). Dan heeft een vertoning in bioscopen weer voorrang!

Maar edited into zal denk ik niet zo snel bij de movie conncections staan!

EDIT: Maar gewone afleveringen, zoals binnenkort die Goede Tijden aflevering, mogen dan weer niet worden toegevoegd, ook niet als die in bioscopen worden vertoond!

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Nou ja, ik heb hem al ingestuurd, ik wacht het wel af...

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Lijkt te verwateren, maar filmposters zijn ook HIER en HIER te vinden...

(Plots: naast IMDB ook allmovie.com.)

jarno1975 (moderator series)

• 10989 berichten
  • 2803 stemmen

Ligt het aan mij of is het momenteel erg druk met toevoegingen beoordelen? Films die ik 16 en 17 febr. heb ingestuurd zijn namelijk nog niet beoordeeld

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

De wachttijd is op dit moment inderdaad 7 tot 8 dagen.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

(afbeelding)

Ik krijg het niet voor elkaar om deze op het juiste formaat te krijgen zonder de kwaliteit te verprutsen, wellicht heeft iemand anders tijd/zin om dit te fixen? Ben echt een leek op gebied van dat soort programma's

stephan73

• 6269 berichten
  • 14568 stemmen

Heb je ook een versie zonder die sticker met NC 16 erop? Kan namelijk met die sticker niet worden toegevoegd!

• 10989 berichten
  • 2803 stemmen

www.resizer.nl

NC 16 is een leeftijdsindicatie en betekend Not for Children onder de 16. Ik dacht eigenlijk dat dit wel was toegestaan?

narva77 (crew films)

• 12773 berichten
  • 6565 stemmen

jarno1975 schreef:

www.resizer.nl

NC 16 is een leeftijdsindicatie en betekend Not for Children onder de 16. Ik dacht eigenlijk dat dit wel was toegestaan?

Is inderdaad een leeftijdsindicatie, en volgens mij is dat gewoon toegestaan hoor...Toch?

Je kan ook deze poster gebruiken:

Poster

Alsjeblieft!

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Bedankt.

606

• 23884 berichten
  • 12357 stemmen

Wie kan deze poster goed maken voor toevoeging.

(afbeelding)

stephan73

• 6269 berichten
  • 14568 stemmen

narva77 schreef:

(quote)

Is inderdaad een leeftijdsindicatie, en volgens mij is dat gewoon toegestaan hoor...Toch?

Als dit een Japanse poster is, dan moet het wel een sticker zijn, want die hebben geen leeftijdsaanduiding zo groot op een poster staan. Ook zie je dat hij over de L heen geplakt is!

narva77 (crew films)

• 12773 berichten
  • 6565 stemmen

Nou ja, dan kan jeroentjuhhhhh i.i.g. mijn poster ook gebruiken!

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

@606:

(afbeelding)

• 10989 berichten
  • 2803 stemmen

(afbeelding)

EDIT: grrrr

Maar bij jou zit er nog een zwart randje aan de linkerkant

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

narva77 schreef:

Nou ja, dan kan jeroentjuhhhhh i.i.g. mijn poster ook gebruiken!

En dat heb ik dan ook maar gedaan ! Hopen dat hij nu wel goed genoeg is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.