• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.986 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.251 gebruikers
  • 9.388.788 stemmen

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

zoeken in:

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Het ging mij om 200 pixels hoog. Dan krijg je inderdaad meer naar links. Maar blijkbaar is het niet mogelijk met twee verschillende soorten opmaak te werken.

Maar foto's van 200 breed zijn soms toch ook maar 140 pixels hoog? Worden die quads zoveel lager dan?

stephan73

• 6269 berichten
  • 14459 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

Qua formaat is het te doen, maar je verliest zoveel informatie (namen en taglines). Maakt het er ook niet mooier op!

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Nou ik vind dit een weinig overtuigend voorbeeld jongens!

@kappeuter: geen gezicht vind ik geen sterk argument, dat is zo persoonlijk. Maar goed jullie zijn de baas (maar wij de klant )

@stephan73. Ik gebruik eerlijk gezegd de poster op MM nooit om er informatie van te krijgen als het gaat om de letters, taglines en credits. Meer voor het beeld dat het oproept. Wat mij betreft ook geen sterk argument dus. Ik vind het voorbeeld dat je geeft beide een prima optie. Al voegt de quad hier nauwelijks iets toe en kies je uiteraard voor de staande.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Met deze poster valt het nog wat mee. Het is maar net hoe druk de poster is (hoeveelheid informatie en figuren op poster)

Je zou met quads met thumbnail en uitvergrotingen kunnen werken.

Dat er net als bij de trailer een sluitbaar venster over het scherm heen schuift.

Dat zou een chique oplossing zijn.

Dan wordt het voor de toevoegers wel wat ingewikkelder, hoewel een thumbnail wel automatisch gegenereerd kan worden.

Maar de vraag is of het waarschijnlijk vele werk om dit te maken dit allemaal waard is.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

kappeuter schreef:

Met deze poster valt het nog wat mee.

Je zou met quads met thumbnail en uitvergrotingen kunnen werken.

Dat er net als bij de trailer een sluitbaar venster over het scherm heen schuift.

Dat zou een chique oplossing zijn.

Sjiek ja (en ik ben nog net zo technisch dat ik de thumbnail wel ken ).

Zou geen top priorieit hebben, maar zou een fijne optie zijn wat mij betreft!

stephan73

• 6269 berichten
  • 14459 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

Er zijn volgens mij genoeg die wel een poster gebruiken om info vanaf te halen, dus een ander voorbeeld dan.

Een quad wordt gewoon teveel verkleint waardoor het er priegelig wordt!

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

@kappeuter: geen gezicht vind ik geen sterk argument, dat is zo persoonlijk.

NB blijkbaar heb je je bericht ge-edit, want ik kon de quote niet terugvinden.

Ikzelf schreef eerder:

Mochizuki Rokuro schreef:

Dat vind ik ook geen gezicht.

Je ziet, aan mij heb je ook niks!

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

stephan73 schreef:

Er zijn volgens mij genoeg die wel een poster gebruiken om info vanaf te halen, dus een ander voorbeeld dan.

Een quad wordt gewoon teveel verkleint waardoor het er priegelig wordt!

OK, maar net als net gebruik je een voorbeeld waar de quad qua lay-out etc niet veel afwijkt van een staande versie. Zoals ik al schreef kan ik me goed vinden dat je dan de voorkeur geeft aan de staande. Zoals ook in dit voorbeeld.

Maar het gaat de toevoegers er ook vooral om dat als er niks voorhanden is of alleen een still er ook geen quad geaccepteerd wordt, toch? Of begrijp ik dat verkeerd?

stephan73

• 6269 berichten
  • 14459 stemmen

Er zijn niet al te veel quads die als alternatief zouden kunnen dienen voor een still.. Want zoals ik al zei zijn er meestal wel onesheets te vinden als er ook quads zijn. Meestal gaat de crew wel op zoek naar een onesheet poster om die dan te plaatsen en anders een DVD hoes!

Hannibal

• 9360 berichten
  • 3284 stemmen

Mug schreef:

....is een mogelijke oplossing om een quadposter te plaatsen. Komt weer het persoonlijke 'lelijkheid-aspect' de hoek om kijken.

Nee, bij mij is het meer het ¨Dat- kun- je- toch- niet- sereus- overwegen- om- op- een- site- als- MovieMeter- een- plaatje- een- kwartslag- te- draaien- omdat- het- anders- niet- past- aspect¨

Ik vind het ook lelijk, daar niet om. MovieMeter is een filmsite, geen persoonlijke blog.

Bedoel je dat je van MovieMeter kwaliteit verwacht in tegenstelling tot een persoonlijke blog? Juist op een filmsite verwacht ik geen plaatjes waarbij ik mijn hoofd scheef moet houden om ze te kunnen bekijken.

Oplossingen zijn voor handen mijns inziens. Correctheid qua filmhistorie etc. dient voorrang te verkrijgen voor persoonlijke smaakkwesties.

Wat is er filmhistorisch niet correct aan een still? Dat jij ¨halfbakken stills¨ niet mooi vindt is m. i. ook een persoonlijke smaakkwestie. Dat het vaak promofoto´s zijn is onzin. En mocht er een keer per ongeluk eentje doorheen glippen is ie binnen de kortste keren vervangen door een echte filmposter.

Quads zijn mooier, geef ik toe, zolang ze maar gewoon recht staan en als het maar geen miezerig klein plaatje is. Een quad die boven de 150 pixels in hoogte zou uitkomen kan nog wel, mooi is het niet, maar acceptabel, sommige stills op de site zijn ook maar 150 pixels hoog. Veel quads zijn langer (breder) en smal en als je die verkleint tot 200 pixels breed wordt het echt een mini-plaatje. Bij zulke posters zou je aan beide kanten een kwart af moeten snijden. Als je daarna nog wil praten over filmhistorische waarde kun je dat niet meer doen zonder het schaamrood achter je oren.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Stills van oude films zijn veelal promotiefoto's. Zou toch als algemeen bekend dienen te zijn.

Tevens geef ik een oplossing voor zo'n gedraaide quad-poster, maar daar wordt weer overheen gelezen as usual.

Waarom een halfbakken still of slecht screenshot (de laatste tijd worden zelfs screenshots van de titel van de film goedgekeurd, come on) wel door de beugel kan (zodat er 3 jaar later wel een poster gevonden kan worden) en een quad-poster niet, blijft me een raadsel.

Verticaal in poster-vak. Horizontaal in een bericht bij desbetreffende film. Is dit echt ver gezocht en complete out of the question?

Hannibal

• 9360 berichten
  • 3284 stemmen

Mug schreef:

Tevens geef ik een oplossing voor zo'n gedraaide quad-poster, maar daar wordt weer overheen gelezen as usual.

Oh nee hoor, maar daar had kappeuter al antwoord op gegeven dus leek het mij niet nodig dit ook nog eens te herhalen.

Bovendien staat met jouw ¨oplossing¨ de quad nog steeds verticaal op de filmpagina. Jouw oplossing om kapp als eerste bericht de quad horizontaal te laten vertonen heeft mij tenminste nog niet overtuigd.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14459 stemmen

Mug schreef:

Waarom een halfbakken still of slecht screenshot (de laatste tijd worden zelfs screenshots van de titel van de film goedgekeurd, come on) wel door de beugel kan (zodat er 3 jaar later wel een poster gevonden kan worden) en een quad-poster niet, blijft me een raadsel.

Zo'n screenshot wordt alleen geplaatst als er echt geen alternatief voor is (zelfs geen quad).. Trouwens de helft van die screenshots behoren toe tot TV-films die ouder zijn dan 30 jaar.

Zo'n gedraaide quad is voor mij totaal out-of-the-question!

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Tja, en quad-art als deze moeten we dan maar ontberen....

(afbeelding)

stephan73

• 6269 berichten
  • 14459 stemmen

Die zou sowieso niet mogen, want dat is de Italiaanse (?) poster van een Amerikaanse film!

http://www.imdb.com/title/tt0033606/

desteven007

• 734 berichten
  • 0 stemmen

Hoe zetten jullie die afbeelding erop?

Mac Hammer Fan

• 6038 berichten
  • 7454 stemmen

Door een account aan te maken hier:

http://profile.imageshack.us/

en dan een link naar de afbeelding te zetten die je daar hebt toegevoegd in je persoonlijke gallerij.

Bij het bewerken van je post klik je op de tweede knop bovanaan links en dan verschijnt een dialoogvenster "voer de afbeelding in die je wilt plaatsen http:// " waarin je die link simpelweg kopieert.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Account aanmaken hoeft toch niet?

Mac Hammer Fan

• 6038 berichten
  • 7454 stemmen

Neen, inderdaad, als er iemand anders op die site de afbeelding al heeft geplaatst lukt het uiteraard ook.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Helemaal niet, heb al vaak afbeeldingen geupload die ik zelf op de pc had opgeslagen. Dan kopieer je de link in een bericht en dan heb je je afbeelding toch?

stephan73

• 6269 berichten
  • 14459 stemmen

Je moet toch een site hebben die foto's host? Lijkt me stug dat je een plaatje op je PC hebt staan en een link plaatst waar die zich bevindt (C:pictures/film/poster.jpg).

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

stephan73 schreef:

Je moet toch een site hebben die foto's host? Lijkt me stug dat je een plaatje op je PC hebt staan en een link plaatst waar die zich bevindt (C:pictures/film/poster.jpg).

Ik gebruik doorgaans de Amerikaanse imageschack.us (hoewel ze overdag vaak onderhoud plegen ) met inmiddels 2 accounts en zet de posters ook HIER, dan hebben ze er wereldwijd ook nog plezier van...

(ff refresh bij leeg scherm).

stephan73

• 6269 berichten
  • 14459 stemmen

Weet ik, maar ik begrijp Metalfist niet echt.. Zoals hij het beschrijft plaatst hij ze direct vanaf zijn PC op moviemeter, wat dus volgens mij gewoon niet kan!

Of lees ik het gewoon verkeerd?

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Je gaat toch gewoon naar http://imageshack.us/

Daar klik je op bladeren en klik je op de afbeelding die je wilt uploaden.

Je vinkt 'remove size/resolution bar from thumbnail?' aan.

Je klikt op Host It.

En dan kopieer je de tweede link 'thumbnail for forums (1)'

Plak die link in je nieuwe bericht en dan staat de afbeelding toch in je bericht.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Wat Metalfist zegt klopt. Je kan op Imageshack plaatjes plaatsen zonder dat je een account nodig hebt. Zelf ook vaak genoeg gedaan.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14459 stemmen

Aha.. Tja, het duurt af en toe even voordat ik doorheb wat iemand precies bedoelt!

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3312 stemmen

Voor wie zin heeft een film toe te voegen:Top of the Food Chain 1999

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2290 stemmen

Mag Stephen Fry: The Secret Lif... ook toegevoegd worden?

desteven007

• 734 berichten
  • 0 stemmen

Is een TV-serie.

TonyMontana

• 394 berichten
  • 4803 stemmen

desteven007 schreef:

(quote)

Is een TV-serie.

het is geen tv-serie, maar een documentaire.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.