• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.248 gebruikers
  • 9.388.666 stemmen

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

zoeken in:

Mac Hammer Fan

• 6038 berichten
  • 7454 stemmen

Knisper schreef:

Righteous Kill staat al op de site toch?

Bedankt op het mij te melden.

Ondertussen is Papa (2004) uploadklaar.

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Kan iemand misschien een plaatje/poster vinden voor deze film, heb hem ooit een op video gezien en was er erg van onder de indruk...

http://www.imdb.com/title/tt0072945/

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Knisper schreef:

Righteous Kill staat al op de site toch?

Svp goed lezen. Zit al tussen deze deels geaccepteerde correcties:

(afbeelding)

Gezocht: hogere pixel van...

(afbeelding)

Deze poster staat ook op deze DVD (-nog- niet in mijn bezit).

stinissen (crew films & series)

• 23492 berichten
  • 77007 stemmen

Kan iemand me helpen om een plaatje of poster mag ook een still zijn tevinden van de film

Lady with the Lamp, The (1951)

http://www.imdb.com/title/tt0043724/

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

stinissen schreef:

Kan iemand me helpen om een plaatje of poster mag ook een still zijn tevinden van de film Lady with the Lamp, The (1951)

http://www.imdb.com/title/tt0043724/

Da's een zeer lastige; weet je al wel (film)genre(s)?

Tot nu toe alleen 't script gevonden... en deze Britse VHS-cover:

(afbeelding)

• 23492 berichten
  • 77007 stemmen

Deze had ik zelf ook maar is niet goed genoeg , ik heb de film gezien en deze film valt gewoon onder het genre drama

toch bedankt nog en misschien vind je nog een betere.

• 23492 berichten
  • 77007 stemmen

Hier zou ik ook een plaatje van willen

Code Name: Heraclitus

http://www.imdb.com/title/tt0061491/

Lui (crew films)

• 3493 berichten
  • 11975 stemmen

hmm gewoon op google zoeken misschien, en als je hem dan hebt gevonden gewoon met een speciaal programma de grootte veranderen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

stinissen schreef:

Hier zou ik ook een plaatje van willen Code Name: Heraclitus

http://www.imdb.com/title/tt0061491/

Hmmmm... tv-film, is altijd moeilijker.

Heb de film al wel op deze zoeklijst gezet, wie weet.

stinissen schreef:

Deze had ik zelf ook maar is niet goed genoeg , ik heb de film gezien en deze film valt gewoon onder het genre drama

toch bedankt nog en misschien vind je nog een betere.

OK. Kwam nog wel deze tegen...

(afbeelding)

(Correctie inmiddels ingediend)

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Iemand die 't lukt een acceptabel plaatje te reproduceren van: http://www.vpro.nl/winkel/product?id=36352954

Hannibal

• 9360 berichten
  • 3284 stemmen

STV doc.?

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Wat bedoel je daarmee? Documentaire is te zien geweest op de nationale Nederlandse tv, dus voldoet aan criteria.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Mug schreef:

Iemand die 't lukt een acceptabel plaatje te reproduceren van: http://www.vpro.nl/winkel/product?id=36352954

Still:

(afbeelding)

Of deze misschien...

Gezocht plot bij Che Guevara (2005):

(afbeelding)

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Dat zijn geen stills. Gewoon foto's van Van Roosmalen...

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Wie?

- Doorman (2008)

(afbeelding)

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Deze is zeker niet toegestaan?

http://www.imdb.com/title/tt0278475/

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Nee, de minimale lengte voor plaatsing op de site is 45 minuten (helaas).

pascal83

• 2736 berichten
  • 2482 stemmen

Ik heb een nogal algemene vraag voor de crew.

Waarom zijn zogenaamde quads (horizontale posters) niet toegestaan? Het komt nogal eens voor dat er voor bepaalde (vooral oudere) films geen fatsoenlijke postersof afbeeldingen zijn te vinden en je alleen bij quads (vaak zelfs hele goede) uitkomt. Vandaar de vraag: waarom geen quads?

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

pascal83 schreef:

Ik heb een nogal algemene vraag voor de crew.

Waarom zijn zogenaamde quads (horizontale posters) niet toegestaan? Het komt nogal eens voor dat er voor bepaalde (vooral oudere) films geen fatsoenlijke postersof afbeeldingen zijn te vinden en je alleen bij quads (vaak zelfs hele goede) uitkomt. Vandaar de vraag: waarom geen quads?

...en dan vertikaal plaatsen, net zoals gebruikelijk is bij de MPDB?! (ff 'refresh' bij blank scherm).. Maar dan wel standaard of links- of rechtsom.

ff test met 3 (vintage) films, die het nu met stills moeten doen...

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Loop met toevoegen van de Western Reprisal! ook weer tegen 3 verschillende (mooie) quads aan...

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Ik vind het geen gezicht.

Bij normale weergave op 200 pixels breed blijft er van quads weinig over.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Tenzij je ze dus verticaal plaatst. Het enige wat je hoeft te doen is je kop / beeldscherm van richting te veranderen. Ik ben toch ook een voorstander van quad-posters op deze manier te plaatsen in plaats van halfbakken stills die veelal promotie-foto's zijn. Een originele poster dient toch voorrang te hebben. Dit is blijkbaar weer smaak georienteerd, ipv film-historisch. Jammer.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Mug schreef:

Tenzij je ze dus verticaal plaatst. Het enige wat je hoeft te doen is je kop / beeldscherm van richting te veranderen. Ik ben toch ook een voorstander van quad-posters op deze manier te plaatsen in plaats van halfbakken stills die veelal promotie-foto's zijn. Een originele poster dient toch voorrang te hebben. Dit is blijkbaar weer smaak georienteerd, ipv film-historisch. Jammer.

; 'Historie vs Esthethiek'.

Met stills zit je vaak rond 200x150; quads op uitzonderingen na rond 200x265 pixels.

DVDcovers zijn vaak gebaseerd op promo's en zetten je film-historisch soms ook op een verkeerd spoor. Voorbeeld The Glass Key: in de film staan de personages tegenover elkaar; de DVD cover-art doet je andersom geloven.

Ga er vanuit, dat de postermakers toendertijd voor inspiratie de film gezien hebben en de DVD/VHS-hoes ontwerpers doorgaans niet, maar beschikken over promo's en stills (ook de bron voor lc's), zeker wanneer de film oorspronkelijk niet uit de eigen DVD regio komt.

Historisch gezien blijft poster (one-sheet, day-bill, quad) toch 'visitekaart' van de film.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Ik weet niet of er nog een officieel crew-standpunt komt? Mijns inziens een verrijking voor een openbare filmsite.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Gezocht ter correctie, poster van Agguato a Tangeri' (aka Guet-Apens à Tanger, Trapped in Tangiers)

(afbeelding)

(afbeelding)

Mac Hammer Fan

• 6038 berichten
  • 7454 stemmen

ik heb die voor jou zelf gecorrigeerd met een internationale poster.

Ik heb deze gebruikt: http://www.moviemeter.nl/film/36251

Hannibal

• 9360 berichten
  • 3284 stemmen

Mug schreef:

Ik weet niet of er nog een officieel crew-standpunt komt? Mijns inziens een verrijking voor een openbare filmsite.

Ik kan niet voor de overige crew spreken, maar ik heb hier dezelfde mening als kappeuter: Ik vind het geen gezicht. Ik dacht eerst zelfs dat het als geintje bedoeld was. Als de minimale breedte van 200 pixels hoger zou liggen zou je kunnen nadenken over quads, maar om hem ¨dan maar verticaal¨ te plaatsen...

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

....is een mogelijke oplossing om een quadposter te plaatsen. Komt weer het persoonlijke 'lelijkheid-aspect' de hoek om kijken. Ik vind het ook lelijk, daar niet om. MovieMeter is een filmsite, geen persoonlijke blog.

Kappeuter heeft de mogelijkheid plaatjes te plaatsen bij de filmpagina's. Een oplossing kan dus zijn om een quad-poster verticaal te plaatsen in het poster-vak, en die quad-poster (horizontaal) weer te geven op de filmpagina.

Oplossingen zijn voor handen mijns inziens. Correctheid qua filmhistorie etc. dient voorrang te verkrijgen voor persoonlijke smaakkwesties.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14458 stemmen

Ik snap deze discussie niet. Van bijna elke quad-poster is wel een gewone versie te vinden (er moet alleen soms lang gezocht worden voor zo'n poster wordt gevonden). Er zijn trouwens meerdere toevoegers die een alternatief weten te leveren nadat een foto of DVD-hoes is geplaatst. Daar is per slot van rekening de correctie functie voor.

Nee, quad posters schuin plaatsen is gewoon lelijk en naar mijn mening geen optie.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ik kan me in het standpunt van de crew vinden, zolang het gaat om het "op zijn kant" plaatsen van quad posters. Dat vind ik ook geen gezicht. MM is dan wel een filmsite, maar ook geen alwetend en "overcomplete" filmdatabase. Films zonder plaatje (en ja die zijn er, zelfs van na 1990) mogen ook niet, want dat is huisregel. Daaruit blijkt al dat MM niet streeft naar compleet, maar een zekere professionaliteit. Deze site blinkt inmiddels al meer uit in plaatjes en posters dan de imdb bijvoorbeeld. Waarvoor hulde!

Wat ik niet zo goed snap is dat de interface (heet dat zo?) in de pagina blijkbaar niet zo veranderd kan worden dat quad posters van 200 pixels hoog niet kunnen worden geplaatst. Zal wel iets technisch zijn (iets dat ik duidelijk niet ben), maar liggende foto's kunnen wel en liggende posters niet.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Technisch kan het wel, maar er blijft erg weinig van een quadposter over als je 'm op 200 pixels breed vastzet.

Dan blijft er een miezerig plaatje over, vandaar dat er voor is gekozen ze niet toe te staan.

Zou je breder dan 200 toestaan voor quads, komt de synopsis in de knel en dat is lay-out technisch niet erg verantwoord.

Quads zijn overigens een typisch Brits verschijnsel. Van moderne Britse films zijn meestal ook gewoon staande versies voorhanden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.