• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.244 acteurs
  • 199.057 gebruikers
  • 9.374.477 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Dick2008

Ah ja, vreemd.

Het is geen bug maar een icoontje: ?. Ik heb de meningmarkering weggehaald.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2862 stemmen

Bij de Netflix lijst staat de film Fallen (I) er drie keer in.

http://www.mupload.nl/img/bvcbra7tz3u.png

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

bedankt, zal er naar kijken

komt omdat de film in 3 delen op Netflix staat

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Kan er hier ook geen rotatielijst komen zoals op musicmeter?

Kan gebaseerd worden op verschillende dingen:

- Iedereen kan een rotatielijst ingeven. Welke zijn de laatste 5 films die je gezien hebt?

- Of een systeem kan automatisch berekenen (elke nacht een update) welke films er de laatste week het meest stemmen kregen.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Bij MusicMeter is dat er inderdaad al lang (sinds 2005) en GamesMeter ook (sinds 2008)

Het eerste punt. Iedereen kan. Doet iedereen dat dan ook.

Het tweede punt lijkt me handig.

Misschien kan je beter vragen waarom is dat er niet op MovieMeter ?

Bij BoekMeter is het er ook nooit van gekomen BoekMeter.nl . Dus ik denk dat het hier ook niet meer komt.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Op BoekMeter is het er niet omdat er te weinig (vaste) bezoekers zijn om tot een goede lijst te komen.

Hier is het er niet, omdat het over het algemeen niet zo is dat er een aantal films zijn "die je momenteel vaak kijkt". Zoals wel bij muziek, boeken en games het geval is.

Ik ben het er wel mee eens dat het wellicht interessant kan zijn om te zien op welke films de afgelopen dagen veel gestemd is, maar dat geldt voor alle sites. Dat is dan ook niet een rotatielijst zoals op MusicMeter.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Jordy schreef:

Ik ben het er wel mee eens dat het wellicht interessant kan zijn om te zien op welke films de afgelopen dagen veel gestemd is, maar dat geldt voor alle sites. Dat is dan ook niet een rotatielijst zoals op MusicMeter.

Ik zie hier persoonlijk niet echt de nut van in... Zie liever bij 'toplijsten', dan 'overige' niet de top 50 maar alle films die op MM staan zodat je een complete lijst hebt (aflopend op cijfer). Het wordt een gigantische lijst, maar dan weet je welke films er bestaan en het cijfer daarbij. Dit zou voor mij in ieder geval een grote aanwinst zijn.

Zo kun je de hele film lijst selecteren naar je eigen wensen, zoals genre, jaar etc. want films die niet in de top 50 staan hoeven niet per se matig of slecht te zijn. Desnoods een top 1.000 ofzo, al zie ik liever echt alle films die op MM staan zodat je precies weet welke films er bestaan. Films die 'matig' scoren kunnen nog best pareltjes zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Zoekmogelijkheden

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Jordy schreef:

Op BoekMeter is het er niet omdat er te weinig (vaste) bezoekers zijn om tot een goede lijst te komen.

Hier is het er niet, omdat het over het algemeen niet zo is dat er een aantal films zijn "die je momenteel vaak kijkt". Zoals wel bij muziek, boeken en games het geval is.

Blockbusters halen soms tot 100 stemmen per dag in hun piekperiode.

Hoe meer mensen gaan kijken in de bioscoop, hoe meer stemmen een film dus haalt op een dag.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Ja maar wat Jordy bedoelt is, dat je een cd wel een paar keer per week kunt draaien. Met films doe je dat niet zo snel. Ik kijk wel eens een film dezelfde dag nog eens of een paar keer per jaar. Maar dezelfde muziek kun je veel vaker draaien dan dezelfde films. En met een boek kun je de hele week weer wat uit lezen.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

kappeuter In de top recent staat op 11 een film uit 1945. (Die hoort daar niet).

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Dick2008

Dankjewel voor de tip!

Inderdaad een fout. Ik heb een aanpassing gemaakt en komende nacht zal deze toplijst opnieuw worden gegenereerd en zal deze film er uit gaan.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Ah vandaar dat jullie geen voorstander zijn van een top 1.000... lijst. Alles wordt handmatig gedaan. Dit kan toch makkelijk automatisch worden gegenereerd?

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Alexander1900 schreef:

Alles wordt handmatig gedaan. Dit kan toch makkelijk automatisch worden gegenereerd?

Dat gebeurt ook 's nachts. Zie onderaan Stemmen - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl. Alleen dat er een oude film in die recente lijst komt, gebeurt wel eens. Hoe dat kan weet ik niet (meer).

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Alexander1900 schreef:

Ah vandaar dat jullie geen voorstander zijn van een top 1.000... lijst. Alles wordt handmatig gedaan.

haha!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Hoe komt het opeens dat ik nog maar sporadisch berichten / stemmen ontvang van de gebruikers die ik volg via de 'gebruikersupdates?

http://i57.tinypic.com/2mfnock.png

Alleen al van gebruiker Mochizuki Rokuro mis ik vandaag al behoorlijk wat berichten. Zie bijvoorbeeld hier.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

zal even kijken

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Het is misschien al bekend, maar op mijn Lumia (met dus Windows Phone en IE) werken de gele blokjes niet. I.p.v. bij het eerste nieuwe bericht kom ik bij het eerste bericht op de laatste pagina.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Apollinisch schreef:

Het is misschien al bekend, maar op mijn Lumia (met dus Windows Phone en IE) werken de gele blokjes niet. I.p.v. bij het eerste nieuwe bericht kom ik bij het eerste bericht op de laatste pagina.

Probleem kan ik niet nabootsen op mijn windows toestel, zou ook even niet weten wat ik hier aan zou kunnen doen. Misschien ben je te ongeduldig? pas als de hele pagina is ingeladen, springt de browser naar de juiste positie. Anders weet ik het helaas niet.

mikey

• 28988 berichten
  • 5140 stemmen

Hallo,

Er gaat iets mis bij Death Scream (1975)

Wanneer je naar die pagina gaat, komt er een melding onder aan: toon 1 nieuw bericht. Telkens weer. (na bv een refresh van de pagina)

Die krijg ik niet weg omdat ik niet geautoriseerd ben om dat te doen, ook al is ie van mij. Het is een herhalend bericht die eerder is geplaatst.

mikey

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

vreemd! heb het even hersteld

mikey

• 28988 berichten
  • 5140 stemmen

Super.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

In de mobiele versie knalt Safari er uit als ik via het icoontje een user wil 'taggen' in de reactie. Meer mensen die hier last van hebben?

IOS 8.4.1 overigens.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ja

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

(quote)
Probleem kan ik niet nabootsen op mijn windows toestel, zou ook even niet weten wat ik hier aan zou kunnen doen. Misschien ben je te ongeduldig?
Ha nee, dat is het niet. Ik heb trouwens hetzelfde als ik op 'laatste bericht' klik; kom ik ook bij het eerste bericht op de laatste pagina. Maar niks onoverkomelijks verder.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12845 stemmen

Even een opmerking over de "recent verschenen op Netflix" pagina.

Persoonlijk eentje die ik veel bezoek aangezien het nogal dicht aansluit op mijn filmbuffet gedrag op minder legale sites. 7 dagen is alleen wat kort, na een niet-al-te-lange vakantie van 9 dagen mis ik dus een dag of twee. Kan zijn dat er die dag niet eens wat gereleased is, anderzijds kan het ook zijn dat ik een film of 10 ben misgelopen.

Nu is dat geen wereldschokkende ramp uiteraard, anderzijds lijkt het mij ook geen onoverkomelijkheid om de periode iets ruimer te nemen? Ik denk dat het eerder al eens uitgebreid is, geen idee of anderen er soms ook tegenaan lopen. Nuttig?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Meestal is de getoonde periode op die pagina wel langer, er zijn recent veel films toegevoegd waardoor er inderdaad niet meer dan 1 week wordt getoond.

Ik wil op die pagina (en soortgelijke) eigenlijk geen grote lijsten tonen. Dat een geïnteresseerde gebruiker 1x per week op de site komt lijkt me reëel. Dat je in een vakantie (zonder internet) even iets mist, lijkt me ook niet zo gek.

Misschien dat er nog eens een pagina komt waarbij je historisch de afgelopen weken/maanden/jaren kunt zien wat er wanneer is toegevoegd aan Netflix.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 berichten
  • 2791 stemmen

Site is sinds een minuut of 10 heel erg traag.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

nou even kijken of het nu beter gaat

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.