• 15.787 nieuwsartikelen
  • 178.145 films
  • 12.219 series
  • 33.990 seizoenen
  • 647.196 acteurs
  • 199.046 gebruikers
  • 9.373.666 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Alexander1900 schreef:

Ik zou liever hebben dat we ook op halve eenheden kunnen stemmen.

Dat soort dingen ga ik na 15 jaar echt niet meer veranderen

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Dk2008 schreef:

Laat maar zo, zou ik zeggen. Dat een aantal mensen maar met 2 stemmen werken, zal wel komen omdat ze er niet te veel over willen nadenken.

en daardoor een groter invloed hebben op de stemmen dan wij bvb. Mensen die maar met twee stemmen werken zijn mensen die een zo groot mogelijk impact op de top 250 willen hebben. Ik moet daar geen tekeningske bij maken hé.

+ een systeem met halve eenheden vind ik zelf ook beter.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Jordy schreef:

Het enige waar vind ik iets voor te zeggen valt, is om de alternatieve top 250 alleen op de top 10 lijsten van actieve gebruikers te baseren, omdat anders recente films worden benadeeld. Daarom worden op MusicMeter sinds enige tijd ook inactieve top-10 lijsten geweerd voor het samenstellen van de toplijst.

Dit zou ik ook al mooi vinden. Het is niet veel, maar het is wel iets waar ik me mee zou kunnen verzoenen Dat geeft die alternatieve lijst ook een extra dimensie.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

TornadoEF5 schreef:

(quote)

en daardoor een groter invloed hebben op de stemmen dan wij bvb. Mensen die maar met twee stemmen werken zijn mensen die een zo groot mogelijk impact op de top 250 willen hebben. Ik moet daar geen tekeningske bij maken hé.

+ een systeem met halve eenheden vind ik zelf ook beter.

Zo zie ik het niet. Je stemt, dat is iets individueels net als je recensies en je top 10. Dat daarvan gemiddelden en toplijsten van worden gemaakt, kan ik verder niks aan doen.

Het is zoals jarno1975 al opmerkt een paar stemmen moet niet uitmaken.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

http://oi59.tinypic.com/qs86lj.jpg

Een paar stemmen? Kijk maar naar deze IMDb-pagina van Shichinin No Samurai. 4 procent stemt op 1 terwijl een halve procent op 2, 3, 4 en 5 stemt. Dat zijn geen tien stemmers meer hé? Ik durf te wedden dat al die stemmen komen van personen die die film zelfs nog niet gezien hebben, en gewoon willen dat hun Star Wars een plekje stijgt.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Ja voor mij zijn het (nu) toch twee heel verschillende dingen. Een stem op een film, dus dat is je eigen waardering. En de toplijst waarvan je slechts een klein deel uitmaakt. Bovendien wordt die zo eerlijk mogelijk samengesteld. Daar kan ik wel mee leven.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 berichten
  • 2790 stemmen

Geen idee waarom je nu imdb aanhaalt. We hadden het toch over de stemmen op MM?

Als ik kijk naar het aantal stemmen van 0,5 hier voor deze film zijn het er 6. Stel dat je die zou verwijderen zou dat geen enkel gevolg hebben voor het gemiddelde. Misschien 0,01. Shichinin no Samurai (1954)

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Ok, dan laat ik het daar maar zo bij.

Dan hoop ik dat we nog de oude top 10's kunnen resetten, of niet laten meetellen, dat is het enige voorstel dat ik dan graag gerealiseerd wil zien .

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Ik had eigenlijk liever gehad dat dit weer werkte Pagina niet gevonden - MovieMeter.nl. Via het zoeksysteem kan je het ook wel wat terugvinden, maar dat is overzichtelijker.

Die alternatieve toplijst kan je ook manipuleren, door alleen titels in je top 10 neer te zetten die in die lijst voorkomen.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Ja maar ik heb opgemerkt dat hier toch beduidend minder stemfraude is dan op IMDb waar ik een voorbeeld van gaf.

Maar goed,

1) die top votes van stemmen mag inderdaad terug gefixt worden

2) en het zou leuk zijn om enkel recente top 10's te laten meetellen of top 10's van recent actieve gebruikers. Het is niet als dat verloren gaat dat dit erg is, terwijl dat bij stemmen misschien wel zo kan zijn, bvb. door die Italiaanse filmfanaat.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

John Milton schreef:

(quote)

even opnieuw chrome installeren? Ik heb hem net geïnstalleerd nadat ik geupgrade heb naar Windows 10 en werkt prima hoor

Ik heb hem maar opnieuw geïnstalleerd en nu werkt ie weer. Ik had er ook zo'n vervelende pup malware ding opzitten maar heb register sleutels eruit geflikkerd

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik zal de genoemde punten op de wensenlijst zetten

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Als je een bericht (per ongeluk) verwijdert, kun je dat nu ongedaan maken. (Was eerst niet, kon je gewoon opnieuw beginnen met typen). Wel erg handig dus.

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

Als de site in het algemeen traag laadt en soms ook vast loopt ivm een langlopend script, ligt dit dan aan mijn browser of het gebruik van Google Adsense door de website. Heb er de laatste tijd weer érg last van (via Internet Explorer). En is er iets aan te doen? (aan mijn kant, of wellicht door die Adsense wat te tweaken)

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Waarom denk je dat het (mogelijk) door Adsense komt?

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

trage laadtijd komt meestal door de ads, maar dit is het probleem:

de ad-vakjes blijven grijs en ik kan geen enkele link aanklikken (als ik dat doe, dan zegt mijn browser dat de website niet reageert en bied aan deze te herstellen) totdat de ads zichtbaar worden. Dan werkt de site weer zoals het hoort... dit gebeurt voor zover ik me kan herinneren nu al minstens vier dagen continu, misschien ook al langer, alleen nu begin ik het echt irritant te gaan vinden, want elke keer seconden moeten wachtten maakt browsen niet echt prettig... maar heb het niet alleen op MovieMeter...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik zou het niet weten helaas, je zou een andere browser kunnen proberen.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

Upgraden naar Windows 10 en Edge gebruiken

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

zag een beetje op tegen upgrade naar een compleet nieuw operating system... maar misschien toch goed om met de tijd mee te gaan... en volgens de pop-up die ik een tijdje geleden van windows ontving is het gratis voor me... maar eens doen dan

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

Ik zou het toch doen, zeker als je nog op 7 zit. Ondanks dat Windows upgraden altijd een risicotje is, draaien 8 en 10 toch véél vlotter dan 7. Heb toen met de upgrade de levensduur van m'n toenmalige PC toch nog een jaar of 2 verlengd.

kos

• 46693 berichten
  • 8850 stemmen

Al dat gelog van windows 10 heeft me een beetje afgeschrokken. Naief wellicht.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

Als dat een probleem wordt stel ik voor dat je een Turing phone koopt en overschakelt naar Linux En vooral van alle social websites wegblijven, want een Facebook, Google en Twitter zijn daarin echt 100x agressiever.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

Ik ken het artikel en de website. Ondanks dat sommige kritiek wel terecht is, is het toch ook vooral een storm in een glas water. Ze vallen vaak over zaken die ofwel al courant zijn, of die sterk buiten proportie geblazen worden.

Het is een beetje zoals elke update van de Facebook rules. Plots beginnen er allemaal posts te circuleren dat onze privacy weer langs alle kanten aangetast wordt, maar uiteindelijk zijn het vaak punten en kommas die weinig tot niks veranderen.

Je kan daar tegen zijn, maar dan heb je een véél groter probleem dan enkel Windows 10

jarno1975 (moderator series)

• 10971 berichten
  • 2790 stemmen

beavis Jordy Ik heb sinds net precies hetzelfde. Site laat heel traag en ads worden niet geladen (blijft een grijs vlak). Zowel in Chrome als in IE.

John Milton

• 24225 berichten
  • 13388 stemmen

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Het gaat erg traag inderdaad en is voor mij nu voor het eerst (in Firefox).

John Milton

• 24225 berichten
  • 13388 stemmen

Hij laadt uiteindelijk wel maar het duurt soms minuten per pagina. duurde echt wel minuut of drie voor ik dit kon tikken en mijn vorige bericht wat ik net wel zag (drie keer onder elkaar zelfs) lijkt nu leeg.Hier IE en Chrome naast elkaar, hoe het er net minutenlang ladend uitzag. http://i60.tinypic.com/qyu2bn.jpg

edit:lijkt nu net weer iets beter te gaan heb ik het idee

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4895 stemmen

We zijn weer in de lucht!

Zo, weet ik ook weer ff hoe vreselijk het is om niet op MM te kunnen komen.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Het doet het nu weer goed en hopelijk blijft dat ook zo.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.