• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.041 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.694 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Mods gaan hun boekje te buiten en zijn partijdig!!!

Mijn kritiek omtrent een personage bij Yagyû Ichizoku no Inbô is verwijderd door knisper omdat het zogezegd zou zijn om een bepaalde user te provoceren!! Conflicterende kritiek is heel normaal.

Niet alleen is dit dus pure onzin en een achterlijk signaal, het is ook nog eens onzin omdat diezelfde user met massa's idem dito berichten zit!! Willen jullie echt dat ik dan nu allemaal ga reporten?? Bij cobra zit je bijvoorbeeld krek dezelfde situatie, tot bij herzieningen toe en nooit heb ik dat persoonlijk opgepakt (ONDANKS we nooit de beste vriendjes geweest zijn), omdat dat gewoon dikke bullshit is.

Dit is echt de omgekeerde wereld: filmkritiek wordt verwijderd omdat een user zo paranoia is om het op zich te nemen. Eventuele paranoia reacties dienen verwijderd te worden, geen pure filmkritiek!!

Conflicterend kritiek is heel normaal en daarom moet je je niet inhouden en moet dat al zeker niet gecensureerd worden!! Het blijft kritiek op de film. Ik eis een rechtzetting!

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben echt woedend. Dit is ongehoord.

maxroelofs

• 2838 berichten
  • 1659 stemmen

Beste djelle,

Als je met concrete voorbeelden kunt komen en in normaal Nederlands je probleem verwoord dan denk ik dat de mods je klacht best aan willen horen.

mvg

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Ok concreet dan:

Toppunt is misschien nog wel de bijdrage van Sonny Chiba, die zijn geinig ooglapje weet te vergezellen van een belachelijke oude wijvenknots. Hoe snel kan je cool in een frats omtoveren? Het moment waarop we hem zien 'schuilen' achter een rots, terwijl Stevie Wonder hem nog zou spotten met die mislukte cactus die overal uitsteekt, is dan ook helemaal om in de broek te doen.

Dit schreef ik bij Yagyû Ichizoku no Inbô. En omdat Ramon daar (zoals wel vaker) weer iets heel persoonlijks/verdachts achter zocht werd dit stuk uit mijn filmkritiek verwijderd. Omdat hij het nu eemaal wél een cool personage vindt. Dat kan gewoon niet.

Alleen al voor de reden wat doen we dan met stallone's personage uit Cobra? Ramon's kritiek op Michael Bay, andere users met kritiek op Bay, de neerbuigende omschrijvingen bij Judge Dredd die ook regelrecht indruisen tegen mij en andere liefhebbers hun commentaar???? Gewoon maar iedereen zijn kritiek die maar ergens botst met elkander hele dagen??? Dan dient dit allemaal aangepast worden want dan provoceren wij allemaal elkaar?

En zelfs al zou je mij in bijzonder verdacht maken daarvan (op basis van een OUDE vete dat wij VROEGER hadden maar ik allang vergeten ben), idem dito kan je dan dingen gaan zoeken achter al hetgeen hij schrijft over zaken bij films die ik nu net juist goed vond. Nogmaals, als we die weg gaan inslaan is het einde zoek. De mod(s) zijn (is) echt heel erg verkeerd hier.

Bij Cobra:

djelle schreef:

Ik ook! Qua inhoud is alles nogal zwak en cliché, maar visueel heel vermakelijk en actiebevredigend. Eén flik tegen al de rest... Een man van weinig woorden maar overschot aan munitie. Een spierbundel met een zonnebril die zo stoer mogelijk met de slechterikken afrekent, terwijl hij met een opvallend gek accent wat oneliners en stomme opmerkingen eruitkraamt.... Zalig gewoon.

Ramon K schreef:

Pas weer een stukje herzien. Heb 't opgegeven na de scene in de winkel. Een idiote Stallone die in zijn slechtste performance ooit de woorden You're the disease, I'm the cure uitkraamt om vervolgens een totaal clichematige badguy neer te knallen behoort tot de grote dieptepunten van de filmgeschiedenis.

Ramon K schreef:

Mijn 0,5* blijft makkelijk overeind. Dit is on-ge-loof-lijk slecht! Nou heb ik al weinig met Sylvester Stallone, maar dit moet toch zijn slechtste acteerprestatie ever zijn. Met zijn scheve bek en Droopy ogen mompelt hij op ongeloofwaardige wijze de ene onleuke onliner na de andere uit. En dat met luciferhoutje. Ik heb nog nooit zo'n oncool hoofdpersonage gezien. Die kleren! Die zonnebril!

En zo kan ik wel 10 000 voorbeelden posten. Begin maar aan te passen!

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3085 stemmen

Ik weet niet of dit ooit ter sprake is gekomen, maar ik zou het handig vinden als ik in mijn lijsten, bijvoorbeeld 'In Bezit' een zoekopdracht kan doen. Bijvoorbeeld zoeken naar welke animatiefilms ik in bezit heb

jarno1975 (moderator series)

• 10970 berichten
  • 2790 stemmen

@djelle: misschien dat ik wel een hele voorgeschiedenis mis, maar ik kan uit dat stukje niets halen wat ook maar lijkt op een persoonlijke aanval op iemand. Dus wat dat betreft vind ik het inderdaad erg vreemd dat het verwijderd is.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Genoeg voorgeschiedenis ( ), maar lijkt me toch ook sterk dat dat soort stukjes nu gemijd gaan worden op MM.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

jarno1975 schreef:

maar ik kan uit dat stukje niets halen wat ook maar lijkt op een persoonlijke aanval op iemand.

Precies! Het is dan ook niet voor niks pure filmkritiek. Als je voorgeschiedenis erbij gaat sleuren kan je er altijd iets achter zoeken ja, maar nogmaals: dan ik zo 10 000 voorbeelden geven hoe ik het omgekeerd bij hem ook zo zou kunnen opvatten als we die redenering volgen. Dat is echt totaal absurd en ik wil dan ook graag mijn recensie daar in ere hersteld zien.

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5825 stemmen

Toppunt is misschien nog wel de bijdrage van Sonny Chiba, die zijn geinig ooglapje weet te vergezellen van een belachelijke oude wijvenknots. Hoe snel kan je cool in een frats omtoveren? Het moment waarop we hem zien 'schuilen' achter een rots, terwijl Stevie Wonder hem nog zou spotten met die mislukte cactus die overal uitsteekt, is dan ook helemaal om in de broek te doen.

Is dat stuk niet gewoon per ongeluk mee gewist met iets anders dat je schreef? Of was dat echt het enige? Verder lijkt dit niet echt de plek hiervoor.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Nee het is wel degelijk gewist door de mod. Met nog een beschuldiging erbij ook in de edit! Zie maar op de betreffende filmpagina.

Verder is dit hier de plek voor vragen en opmerkingen. Dit is een probleem die ik wil aankaarten want het kan echt niet door de beugel.

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5825 stemmen

djelle schreef:

Nee het is wel degelijk gewist door de mod. Met nog een beschuldiging erbij ook in de edit! Zie maar op de betreffende filmpagina.

Mijn vraag is of dat het enige is dat gewist is, of dat het een onderdeel was van hetgeen je plaatste.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Het is een onderdeel inderdaad. Maakt niet uit verder, de recensie is (met totaal ongegronde redenen) verminkt/gecensureerd terwijl het louter over filmelementen ging.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

"User x vond het wel goed dus het is erom gedaan" Echt een totaal kromme redenering, OUDE vete tussen de personen of niet. Maar goed, als het verwijderde verwijdert blijft begin ik zoals ik al zei wel met misbruikmeldingen aan te vinken met dezelfde redenering in mijn achterhoofd, weet er zo wel 1000den staan (zowel oude als recentelijke). Ze zullen hun werk hebben.

mister blonde

• 12694 berichten
  • 5825 stemmen

Mja, het maakt wel uit wat je verder schreef natuurlijk. Ik zeg dat nu echt niet om nu partij te kiezen voor Ramon of zo, maar zo kan niemand beoordelen (wat verder sowieso niet aan individuele gebruikers is) of je bericht verder provocerend was of niet. Dat je er nu een passage uithaalt, zegt mij dan vooral dat de rest in elk geval provocerender was dan dat en vraag ik me af waarom je niet alles plaatst. Ik heb ook wel eens een bericht geplaatst dat terecht verwijderd is, maar waar een paar zinnen verder wel door de beugel konden. Niemand kent verder de context nu, dus weet niet wat je hier dan mee wil bereiken. Als je een discussie wilt moet je je publiek goed en voledig informeren. Dit is een beetje stemmingsmakerij. Bovendien is dit echt de plek niet om het beoordelingsgedrag van mods te bespreken, hoe onterecht je het ook wel niet vindt.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Volgens mij bedoelt djelle gewoon dat enkel dat stuk uit zijn recensie (die er nog steeds staat) verwijderd is.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Iedereen mag kijken op de betreffende film: Yagyû Ichizoku no Inbô.

Nogmaals, volgens dezelfde redeneringen kan je zo veel berichten aanvinken, al dan niet op eenzelfde negatieve manier geschreven als ik (gaf de film een 0,5* nota bene, erg lief kan je het dan ook niet reviewen en niet meer dan logisch dat er stukken instaan dat de liefhebbers net wél goed vonden ).

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Volgens mij bedoelt djelle gewoon dat enkel dat stuk uit zijn recensie (die er nog steeds staat) verwijderd is.

Inderdaad.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

mister blonde schreef:

Bovendien is dit echt de plek niet om het beoordelingsgedrag van mods te bespreken, hoe onterecht je het ook wel niet vindt.

Een onzuivere kwestie moet je bespreken met de corruptors zelf inderdaad. Zal veel uithalen zo.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

mister blonde schreef:

Ik heb ook wel eens een bericht geplaatst dat terecht verwijderd is

Punt is nu net dat het stuk totaal NIET terrecht verwijderd is. De aangehaalde redenering slaat nergens op en is ook nog nooit op die manier toegepast. Daarvoor zijn er hier al vééééél teveel soortgelijke berichten geplaatst (en niet alleen door Ramon). Het is gewoon ongezien, absurd en ongehoord om op zo'n basis gaan beginnen knippen in reviews.

• 10970 berichten
  • 2790 stemmen

Ik zou even een PM doen naar een (andere) moderator en om de reden van verwijdering vragen.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

jarno1975 schreef:

Ik zou even een PM doen naar een (andere) moderator en om de reden van verwijdering vragen.

De reden is simpel: "hij vond het wel positief dus je lokt uit". Slaat dus nergens op.

mister blonde schreef:

Dit is een beetje stemmingsmakerij.

Daar gaat het mij niet echt om. De bedoeling is vooral om de mods te doen inzien hoe verkeerd ze hier zijn. 'Corruptors' was dan ook misschien een beetje een ongelukkige term zonet, maar het kan echt niet wat vandaag gebeurd is. Waar gaan we naartoe als we een actiefiguurtje nog niet totaal belachelijk mogen vinden omdat iem anders het nu net tof vindt??

Ik vind het heel erg dat de mods nu zo ver meegaan zijn in Ramon zijn paranoia dat het nu al zover komt dat ze naast meegaan in zijn beschuldigingen (net zoals Ramon in het verleden blijven leven), nu ook al valide filmkritiek begint te verwijderen (ipv gewoon de eventuele paranoia reacties erop te verwijderen zoals het hoort).

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Belachelijk dit, de nogal opzichtige partijdigheid is haast pijnlijk. Dat zulke compleet vooringenomen opvattingen, voortkomend uit paranoia, nu nog serieus worden genomen is nog het ergste..

Dus als een doodnormale opvatting in strijd is met een user uit het 'clubje' (ik heb het niet verzonnen.. ), dan kan dat op verzoek worden verwijderd? Waar kan ik me aansluiten bij die elite ?

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Om even tussendoor écht serieuze problemen van de site aan de orde te stellen in het topic waarvoor het bedoeld is:

De bioscoop pagina werkt nog steeds niet goed/vlekkeloos. Zo blijkt hier dat Berlin, die Sinphonie der Grossstadt in 84 bioscopen draait. Dat aantal duidt meer op Kuifje, dan een film uit de 20-er jaren. En op de filmpagina van Drive staat de DVD-release in maart al wel vermeld maar wordt niet verwezen dat de film nu te zien is in x bioscopen.

Geen idee waar dat aan ligt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Niet de plek ervoor maar blijft wel een erg vreemde actie. Dat soort scherpe onzinnigheidjes kom je bij veel recensies tegen. In ieder geval wel een erg merkwaardige verwijdering. Dat labelen als provocatie is natuurlijk speculatie pur sang. Maar misschien idd niet het topic ervoor.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Om even tussendoor écht serieuze problemen van de site aan de orde te stellen in het topic waarvoor het bedoeld is:

bedankt voor het melden, wordt nu gecorrigeerd

Deze gegevens komen binnen via Belbios, en de Belbios films worden (eenmaal per film) door crewleden aan MovieMeter films gekoppeld. Dat gaat soms fout.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3223 stemmen

Het lijkt zoals jij het beschrijft inderdaad nog al vreemd djelle, maar omdat ik enkel jou kant hoor ga ik geen grote oordelen geven.

Misschien niet het juiste topic, is hier wel een topic van?

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Dan zal er toch wel ruimte zijn voor een specifieke topic? Ik vind het ook maar een rare situatie...

GuyB

• 1299 berichten
  • 0 stemmen

Lijkt me compleet overbodig om dat stukje tekst te gaan verwijderen, toch zeker als het om de redenen gaat die hij aangeeft. Gewoon djelle zijn manier van schrijven.

• 10970 berichten
  • 2790 stemmen

Misschien dat de betreffende moderator het hier even kan uitleggen

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Waarom? De voorgeschiedenis heeft een aardig spanningsveld opgebouwd, vervolgens bij de film, nu weer hier, waar is het eind?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.