menu

De Site / Algemeen / Ads / reclame op de site

zoeken in:
dion.ollie (hoofdredacteur)
geplaatst:
Onderhond schreef:
dion.ollie: sinds kort is er weer een reclame die doorsijpelt, zelfs al heb je een donatie gedaan:

(afbeelding)

Hiervan ben ik inderdaad op de hoogte gesteld. Werken we aan.

geplaatst:
Ik word hoe dan ook nog dood gespamd. Vooral de pop-ups die onderin beeld verschijnen en soms teksten overlappen waardoor je niet een bericht goed kan lezen zijn bloed irritant. En ik zit toch nog steeds dagelijks op MovieMeter. Die pop-ups zijn ook compleet nutteloos want ik ga er toch niet op klikken. Ik erger me ervoor al dood aan dus de adverteerder heeft er ook niets aan. Ook bij de desktop versie van MovieMeter zijn er rechts in beeld nog steeds advertenties die veroorzaken dat ik bepaalde berichten niet kan lezen omdat ze uitbeeldt springen. Ik heb gemaild met MovieMeter hierover maar helaas geen reactie...

geplaatst:
dion.ollie schreef:
Het probleem omtrent de Euro jackpot-advertentie is bekend en er wordt inderdaad aan gewerkt om dit spoedig te verhelpen. Ik deel de mening dat dit onacceptabel is. Ik ervaar hier zelf ook behoorlijk wat hinder van.

Tip: je kunt er middels een donatie voor zorgen dat je tenminste een jaar geen advertenties ziet op de site.

geplaatst:
Op de mobiel kreeg ik gister een paginavullende banner van bol.com (iets met klusartikelen kopen ofzo) die ik niet weg kon krijgen. Erg irritant, want ik moest daardoor naar een andere site gaan en weer terug naar MM. En toen stond de banner er weer en ben ik maar gestopt. Ik stond overigens toen even als gast ingelogd, niet op mijn profiel. Maar dan nog.

dion.ollie

geplaatst:
Ik moet zeggen die pop-up reclame is zeer effectief. Het is zo effectief dat ik meteen een traplift heb aangeschaft, terwijl ik geen verdieping in me woning heb.

Kijk, de bigdatasystemen kennen beter dan wij onszelf. Marketeers kunnen al onze gedragingen voorspellen en manipuleren. Facebook kent je ziel en Google hackt je brein. Nu worden we als trouwe MM lid ook nog eens gestraft uit ons loyaliteit.

Ik kom hier op MM bijna dagelijks en heb de advertenties al tig keer gezien. Met wat instellingen kan je de pop-ups voorlopig 'niet verschijnt' bij mensen die hem al eens gezien hebben.

geplaatst:
Bloedirritant die reclames op je telefoon.. kon niet eens op zoeken klikken

geplaatst:
Klacht. De reclame pop-up op de voorpagina verhindert dat ik kan navigeren (telefoon). Klik ik bijvoorbeeld helemaal linksboven op de hamburger, dan knalt de reclame paginavullend erin en kan ik nergens meer heen. Of ik doe een poging om snel te klikken in het uitgeklapte navigatieveld, maar is de reclame mij net voor. Met natuurlijk als resultaat dat je op de advertentie klikt en wordt doorverwezen.

Als dit bij ontwerp is: zo verlies je in rap tempo bezoekers. Als dit een ontwerpfout is: dat u het weet .

geplaatst:
Tommy The Cat schreef:
Klacht. De reclame pop-up op de voorpagina verhindert dat ik kan navigeren (telefoon). Klik ik bijvoorbeeld helemaal linksboven op de hamburger, dan knalt de reclame paginavullend erin en kan ik nergens meer heen. Of ik doe een poging om snel te klikken in het uitgeklapte navigatieveld, maar is de reclame mij net voor. Met natuurlijk als resultaat dat je op de advertentie klikt en wordt doorverwezen.

Als dit bij ontwerp is: zo verlies je in rap tempo bezoekers. Als dit een ontwerpfout is: dat u het weet .

Same here.

geplaatst:
Hier ook.

De website is op mobiel vrijwel onbruikbaar door de paginavullende advertentie die verschijnt zodra je op het menu klikt. De enige manier van navigatie is nog sneller te klikken dan dat de advertentie verschijnt, maar dat lukt zelden. Intussen heb je de website wel een paar keer ververst.

geplaatst:
Eens, mobiel is de site echt afschuwelijk. Zo jaag je mensen echt weg. Er zijn toch wel gebruikersvriendelijkere oplossingen dan dit soort add-terreur?

geplaatst:
Toch goed om te zien dat de ook wat mindere site-actieve gebruikers hun zegje gaan doen hier.

geplaatst:
Op de mobiel versie krijg ik tegenwoordig niet één pop-up onder in beeld maar direct een tweede. Die is niet weg te klikken en komt steeds terug. De lol om hier te komen wordt steeds kleiner en ik merk dat ik snel nog op een film stem en weg ben ik. Lekker rondstruinen op MM is er niet meer bij want ELKE KEER WEER die gvdmde pop-up reclames.
Totaal nutteloos ook want ik ga daar echt nooit op klikken. Ook bij de desktop versie kan ik sommige reacties niet lezen omdat een reclame er voor zorgt dat de berichten steeds verspringen. Amateurisme al om. NU.nl heeft ook veel advertenties maar die zorgen er niet voor dat je berichten niet kunt lezen en verschijnen ook niet vóór de berichten. Op mijn mails met vragen heeft MM nooit gereageerd. Slecht hoor...

geplaatst:
Ik reageer niet zo vaak en en bezoek het forum bijna nooit maar ik houd wel erg van films en gebruik mm altijd om films op te zoeken en comments te lezen. Sinds de overkill aan reclames is de lol om lekker door te klikken naar andere films er wel af. Zeker op je mobiel is het af en toe onmogelijk om verder te gaan omdat er 1 grote reclame in beeld staat. Echt super irritant. Als dat zo door blijft gaan ga ik op zoek naar een alternatief. Jammer van mijn stemhistorie maar dit is echt waardeloos.

geplaatst:
Ja het gaat erg fijn met al die reclames hier op de site, vooral lekker zo doorgaan!

Ajax&Litmanen1 schreef:
Zo jaag je mensen echt weg.
Dat maakt ze toch niks uit...voor jou en mij tien nieuwe gebruikers die zich aanmelden.

Dat is inmiddels wel duidelijk toch?

@$&@?$#!#@* wat een bak ellende met al die ..t reclame, voordat je een film kunt vinden of uberhaupt een stem geven ben je eerst @$&@&@$ een hele toestand verder. Een beetje reclame inkomsten oke maar dit gaat nergens meer over.

Ik begin langzamerhand echt schijtziek te worden van al die klote advertenties hier. Vond MovieMeter eerst een prettige site, maar door alle advertenties die schaamteloos mijn smartphone en iPad vullen halen de lol er vanaf. Hopelijk kan hier iets aan gedaan worden. Zoals al gezegd, een beetje adverteren is geen ramp, maar het moet niet de spuigaten uitlopen.

Inderdaad. Cut de reclames want MM is zwaar kut op deze manier.

Huhhh, welke reclames? Ik zie niks. Aan de adblockers!

Het grote nadeel van advertenties is dat jouw privacy vaak in het geding komt. Op deze website kijken maar liefst 10 extra domeinen met jou mee (screenshot). Waarschijnlijk nog een aantal meer.

Als site kun je nooit weten wat deze derden allemaal met onze data doen, laat staan hier controle over houden. Persoonlijk ben ik van mening dat je dan niet voldoet aan de AVG (niet dat die zo goed is voor jouw privacy). Veel websites zouden hier veel kritischer naar moeten kijken, inclusief die van mijn (zorg)verzekeraar, provider, huisarts etc..

Zoals je ziet heb ik AB+ op deze site netjes uitstaan. Dan is mijn inziens aan de website eigenaar om advertenties te plaatsen die mijn privacy respecteert. Want die zijn dan zichtbaar.

kos
ajax.googleapis? dat gaat te ver.

kos schreef:
ajax.googleapis? dat gaat te ver.

Volgens mij krijg je aan adds te zien waar je zelf vaak online op zoekt, ouwe incognito Ajacied

Het aantal advertenties op de (mobiele) site is gewoon lachwekkend geworden. Ik heb nog niet eerder een site meegemaakt die zo hard z'n best doet om mij weg te jagen. Dit gaat gewoon nergens meer over.

Als Moviemeter erop gokt dat veel bezoekers gaan doneren, dan denk ik echt dat ze er naast zitten. Ikzelf doneer tenminste alleen aan sites waarvoor ik sympathie kan opbrengen, niet aan sites die het zo irritant mogelijk maken tot het ondraaglijk wordt. Voor zeer actieve gebruikers (waar ik niet onder val) kan ik me voorstellen dat het bijna als een soort chantage voelt. Nadat je hier jaren je filmlog hebt opgebouwd switch je niet zomaar even naar een andere filmsite.

Ik snap best dat de site inkomsten nodig heeft en heb dan ook niks tegen advertenties, maar dit is zo over-the-top dat het wel lijkt alsof men nog een paar jaar maximale advertentie inkomsten wil cashen om de boel daarna op te doeken. Ik snap in ieder geval niet welke 'visie' er anders achter zou moeten zitten.

Aurum schreef:
Het aantal advertenties op de (mobiele) site is gewoon lachwekkend geworden. Ik heb nog niet eerder een site meegemaakt die zo hard z'n best doet om mij weg te jagen. Dit gaat gewoon nergens meer over.

Als Moviemeter erop gokt dat veel bezoekers gaan doneren, dan denk ik echt dat ze er naast zitten. Ikzelf doneer tenminste alleen aan sites waarvoor ik sympathie kan opbrengen, niet aan sites die het zo irritant mogelijk maken tot het ondraaglijk wordt. Voor zeer actieve gebruikers (waar ik niet onder val) kan ik me voorstellen dat het bijna als een soort chantage voelt. Nadat je hier jaren je filmlog hebt opgebouwd switch je niet zomaar even naar een andere filmsite.

Ik snap best dat de site inkomsten nodig heeft en heb dan ook niks tegen advertenties, maar dit is zo over-the-top dat het wel lijkt alsof men nog een paar jaar maximale advertentie inkomsten wil cashen om de boel daarna op te doeken. Ik snap in ieder geval niet welke 'visie' er anders achter zou moeten zitten.

Tevens merk ik ook dat de performance van de site mobiel echt niet te doen is, de site doorscrollen bij bv filmupdates loopt zo stroef en traag door alle advertenties en andere troep die erop staan dat het me ook de fun ontneemt. Ik gebruik zelf nog vaak mijn laptop, gaat een stuk beter, maar ik vermoed dat 3 kwart van de mensen vooral mobiel op MM zit.

Voor de lange termijn kan je deze site wel afschrijven als je zo door blijft gaan, ben ik bang. Zoals hierboven beschreven worden mensen echt weggejaagd.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:49 uur

geplaatst: vandaag om 14:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.