- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Onnodig citeren
Onnodig citeren
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Even een praktische opmerking: het valt me op dat heel veel mensen hier onnodig citeren. Daarmee bedoel ik dat berichten die als laatste geplaatst waren nog een keer in een nieuw bericht daaronder geciteerd worden. Hierdoor worden berichtteksten (soms zelfs hele lange) vaak meerdere keren herhaald terwijl dat in de eerste instantie niet eens nodig was! Naar mijn mening leest dat behoorlijk irritant.
Citeren is, lijkt mij althans, juist bedoeld om te reageren op iemand die al (veel) eerder een bericht geplaatst heeft; daardoor wordt duidelijk waar je op reageert.
Dit bericht is trouwens niet bedoeld om te zeuren, ik vraag me eigenlijk vooral af om mensen wel doorhebben wat een onzin al dat geciteer is... het zou behoorlijk wat ruimte op de site schelen als iedereen hier wat meer op zou letten. Je kan trouwens ook op mensen reageren door ze bij de naam te noemen: hee pietje, ik vind dat....etc. of bijvoorbeeld @ pietje: ik vind dat....etc.
Reacties en/of andere meningen hierover?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3200 stemmen
Mee eens. Een zin of een alinea kan je nog wel citeren maar sommige mensen willen graag hun berichten zo lang mogelijk maken. Nergens voor nodig. (Had ik toch bijna de laatste zin van je bericht geciteerd )
U-96
-
- 11869 berichten
- 1905 stemmen
Om eerlijk te zijn heb ik geen last van citeren. Zolang het maar een opmerking van het citaat blijft is het goed.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Ik deed dit vrij vaak. Bij de oude updates vond ik dit namelijk wel van toepassing. Daar vond ik het namelijk nogal irritant als iemand niet geciteerd had en dat je dan de hele draad weer moest openen.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
inderdaad, met de nieuwe updates is 't een stuk minder nodig.
Waar ik me wel aan irriteer is het compleet quoten van een hele tekst en dan ingaan op 1 zin er uit.
Of (nog erger) het quoten van een heel bericht met de geweldige toevoeging 'helemaal mee eens'
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
inderdaad, met de nieuwe updates is 't een stuk minder nodig.
Waar ik me wel aan irriteer is het compleet quoten van een hele tekst en dan ingaan op 1 zin er uit.
Of (nog erger) het quoten van een heel bericht met de geweldige toevoeging 'helemaal mee eens'
Maar, serieus, dat is echt ongelooflijk irritant. Het gebeurt best vaak en als je er op gaat letten kun je je zelfbeheersing verliezen en je muis kapot slaan.
Wie heeft een nieuwe muis voor mij?
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Maar, serieus, dat is echt ongelooflijk irritant. Het gebeurt best vaak en als je er op gaat letten kun je je zelfbeheersing verliezen en je muis kapot slaan.
Wie heeft een nieuwe muis voor mij?
LOL
(Heb nog een stuk of drie muizen in voorraad! )
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Of, inderdaad, citaat in citaat in citaat. Argh..
neo
-
- 15411 berichten
- 9715 stemmen
Even een praktische opmerking: het valt me op dat heel veel mensen hier onnodig citeren. Daarmee bedoel ik dat berichten die als laatste geplaatst waren nog een keer in een nieuw bericht daaronder geciteerd worden. Hierdoor worden berichtteksten (soms zelfs hele lange) vaak meerdere keren herhaald terwijl dat in de eerste instantie niet eens nodig was! Naar mijn mening leest dat behoorlijk irritant.
Citeren is, lijkt mij althans, juist bedoeld om te reageren op iemand die al (veel) eerder een bericht geplaatst heeft; daardoor wordt duidelijk waar je op reageert.
Dit bericht is trouwens niet bedoeld om te zeuren, ik vraag me eigenlijk vooral af om mensen wel doorhebben wat een onzin al dat geciteer is... het zou behoorlijk wat ruimte op de site schelen als iedereen hier wat meer op zou letten. Je kan trouwens ook op mensen reageren door ze bij de naam te noemen: hee pietje, ik vind dat....etc. of bijvoorbeeld @ pietje: ik vind dat....etc.
Reacties en/of andere meningen hierover?
je bedoelt dit
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
je bedoelt dit
En Yak bedoelt dit!
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Zal het niet meer doen , flauwe grapjes bedoel ik dan.
Quoten hoort er gewoon bij vind ik en ik stoor me er nooit aan.
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Ja, natuurlijk hoort het erbij, maar mijn punt was juist dat je het ook te vaak kan gebruiken, terwijl het lang niet altijd nodig is... en dan wordt het wel storend vind ik.