- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Zoeken op de site
Zoeken op de site
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 berichten
- 76917 stemmen
Je zoekt op Clifford The Big Red Dog MovieMeter.nl - Zoeken
dan kan de 2de titel uit het bestand die is dubbel.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Dankjewel voor je melding. Ik zet het op de bugslist. Het gaat hier om een verwijderde pagina zie ik, de film heeft dan dubbel op de site gestaan. Deze pagina zou dan niet meer gevonden moeten worden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:
Die is er gelukkig nog steeds hoor! 
Als je de zoekbalk aanklikt verschijnt er een link Uitgebreid zoeken.
jaxteller
-
- 111 berichten
- 43 stemmen
Die is er gelukkig nog steeds hoor! 
Als je de zoekbalk aanklikt verschijnt er een link Uitgebreid zoeken.
ah ok thanks! het was vroeger ergens anders, blij dat het er nog is!
jaxteller
-
- 111 berichten
- 43 stemmen
kappeuter helaas was het oude zoeksysteem beter, met filmposters ernaast etc. Dit is gewoon een resultaat met titels wat heel saai oogt bovendien werkt het niet echt smooth. Vraag me af waarom het oude systeem helemaal is veranderd.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter helaas was het oude zoeksysteem beter, met filmposters ernaast etc. Dit is gewoon een resultaat met titels wat heel saai oogt bovendien werkt het niet echt smooth. Vraag me af waarom het oude systeem helemaal is veranderd.
Het staat nog wel op de wensenlijst om de grafische weergave terug te brengen.
jaxteller
-
- 111 berichten
- 43 stemmen
Het staat nog wel op de wensenlijst om de grafische weergave terug te brengen.
Mac Hammer Fan
-
- 6014 berichten
- 7444 stemmen
Behalve het feit dat ik Firefox hier soms moet herstarten omdat ik de gewenste pagina maar niet bekom is er ook iets dat niet werkt in de zoekfunctie.
Typ je C'mon C'mon dan vind je niets, nochtans staat die film wel op de site.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
ik vond hem direct hoor in Brave (chrome based). type je ook die apostrof of hoe het kommaatje ook heet?
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Ik begin een beetje moe te worden van de zoekmachine van de nieuwe site. Alles luistert zo nauwkeurig en vaak als ik de exacte titel invul komt ie alsnog niet als bovenste zoekresultaat naar voren. Moet vaak op uitgebreid zoeken klikken en dan staat de film ergens op de 30e plek.
Het is nu ook een hel om de Netflix film Mother/Android te vinden. Heb het ook al met spaties geprobeerd (Mother / Android). Niks werkt en hij vindt de film gewoon niet. Zal het maar via Google moeten proberen. Het is nog niet via de zoekknop gelukt iig. Dit is toch wel de druppel die de emmer heeft doen overlopen na tientallen eerdere van dit soort ervaringen de afgelopen anderhalf jaar.
Een soepelere zoekmachine waarbij zelfs spelfouten geaccepteerd zouden worden is voor mij iig een grote irritatiefactor minder.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Het is nu ook een hel om de Netflix film Mother/Android te vinden.
Ik had precies hetzelfde.
Decec
-
- 6741 berichten
- 8581 stemmen
Had ik ook probleem, maar ik heb regie opgezocht....
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4082 stemmen
Dit lijkt me niet een bug dat even ergens op de lange baan geschoven moet worden. De zoekfunctie werkt gewoon niet naar behoren. Films zijn onvindbaar. Een redelijk essentieel onderdeel van de site.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
De gevoeligheid van de zoekfunctie bij spelfouten en bij bijzondere tekens is door joachimt op de bugslijst gezet.
Is het mogelijk dat wij als users inzicht krijgen in die lijst en welke bugs er zijn opgelost, dat we kunnen zien dat er iets wordt afgestreept? Ik lees nu ondertussen zo vaak 'het is op de bugslijst gezet' dat ik eigenlijk wel benieuwd ben naar die lijst.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Deze pass ik weer even door naar joachimt.
kappeuter plaatste 15 december een overzicht van dingen die zijn opgelost:
Een selectie:
De 'dit topic bevat geen berichten' bug is opgelost.
De paginasortering is nu weer actief zowel boven als onderaan de pagina's.
De stemtabel is teruggekomen en uitgebreid naar VOD en acteurspagina's.
VOD gegevens export is weer werkend.
Het is weer mogelijk om te zoeken op stemmen van users bij films en series.
De Mijn Films / filmografie gebroken plaatjes bug is opgelost.
Ontbrekende kijkwijzers zijn gefixed, nieuwe zijn toegevoegd (14 / 18+)
Een van de grootste projecten is geweest om de MM-data weer leidend te maken op de site. Er was eerst soms een mismatch met de TMDb database. Hier is ontzettend veel tijd in gestoken en het meeste is nu weer zoals we zouden willen. Daar zijn we nu zeer content over, bepaalde filmografie bugs staan er nog maar we zijn nu bij de laatste punten aanbeland.
Het bioscoopreleases overzicht is weer terug.
De VOD updates zijn terug. Er is een mooie vernieuwde Cast & crew updates pagina.
De Netflix scrapers staan op verzoek van de crew op andere tijden ingesteld waardoor Netflix Originals eerder worden vermeld.
Maar de voortgang van de bugoplossing, daarop hebben wij eigenlijk ook geen zicht. Het wordt gemeld, geprioriteerd, soms opnieuw gemeld en dan is het afwachten.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9719 stemmen
Terecht punt van BlueJudaskiss.
We gaan echter geen inzicht geven in de lijst. Dat is niet praktisch. Ik denk dat Tim94, kappeuter en ik moeten proberen consequent in het grote opmerkingentopic te melden als er een bug is opgelost of en feature is veranderd of toegevoegd die voor users van belang is. Dat schiet er inderdaad te veel bij in.
Dat gezegd hebbende, de laatste tijd is Tim vooral bezig met zaken op de achtergrond die voor de crew ook niet zichtbaar zijn. Er zijn de laatste weken geen bugs aangepakt die voor de users zichtbaar zijn.
atropine
-
- 347 berichten
- 225 stemmen
In De Site > Algemeen > reactiehistorie?:
Achter mijn forumnaam, rechtsboven gesitueerd, bevindt zich een klein driehoekje met de punt naar beneden. Ik verwachtte dat dit aanklikbaar was waarna een rolmenu zou verschijnen waarmee ik toegang kan krijgen tot al mijn filmrecensies. Dit blijkt dus niet zo te zijn.
Als ik op updates klik dan kom ik bij enkele van mijn filmrecenties maar lang niet allemaal . Waar kan ik de historie van al mijn reacties terugvinden op deze site?
Flavio
-
- 4893 berichten
- 5223 stemmen
Je kunt, als je je recensies hebt aangevinkt als "mening", deze allemaal terugvinden onder de "meningen" bij je profiel.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Of via het logboek, ook in je profiel, tot een jaar terug op maand.
Arnie
-
- 1082 berichten
- 1881 stemmen
...En als je slim speelt met de URL in de adresbalk, tot in eeuwigheid der eeuwigheden. 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
De zoekfunctie/zoekbalk... het valt me al een tijdje op dat die (sinds de vernieuwing van de site?) niet naar behoren werkt. Ter vergelijking: als je bij musicmeter een halve titel ingeeft, vult de zoekbalk de suggestie automatisch aan. Dat gebeurt bij moviemeter niet. Tenminste, de voor de hand liggende titel staat niet tussen de suggesties, wel een hoop andere totaal irrelevante titels. Is dit probleem bekend? Of doe ik iets fout?
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9719 stemmen
De zoekfunctie/zoekbalk... het valt me al een tijdje op dat die (sinds de vernieuwing van de site?) niet naar behoren werkt. Ter vergelijking: als je bij musicmeter een halve titel ingeeft, vult de zoekbalk de suggestie automatisch aan. Dat gebeurt bij moviemeter niet. Tenminste, de voor de hand liggende titel staat niet tussen de suggesties, wel een hoop andere totaal irrelevante titels. Is dit probleem bekend? Of doe ik iets fout?
Ik vind het erg wisselend. Bij de ene titel krijg je snel de meest logische suggestie bovenaan en bij de andere moet je bijna de hele titel typen. Het is ook zeker niet consequentie. Soms worden de resultaten juist slechter als je meer typt. Ik probeerde net bijvoorbeeld "Green Lantern" te zoeken. Als ik "Green L" typ, dan is hij de vierde film in de rij. Typ ik vervolgens de "a" erbij, dan is Green Lantern nergens te vinden. Pas bij "Green Lan" zie je hem weer verschijnen. Daarnaast is het vreemd dat bij "Green L" de films "Green Book", "Green Zone" en "The Green Hornet" als betere suggestie worden beschouwd dan een film waarvan het tweede woord daadwerkelijk met een L begint.
Dus nee, het ligt niet aan jou. De zoekmachine kan zeker beter. Maar over het algemeen heb ik meestal geen moeite om een film te vinden, soms met een paar letters meer dan ik zou willen. Problemen zijn er trouwens nog wel met enkele vreemde tekens.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9719 stemmen
Er viel me zojuist iets op met bovenstaand voorbeeld. Als crew hebben we tool om pagina's van VOD's te koppelen aan film op MM. Daar zit dus ook een zoekveld, waarmee je een titel kunt zoeken. Als ik daar "Green L" typ, dan staat "Green Lantern" keurig bovenaan. Ik zal eens aan de programmeur vragen waarom de ene zoekfunctie anders werkt dan de andere. Misschien is daar wat te finetunen.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Om nog een voorbeeld te noemen - en sorry dat ik hierop doorga, maar jullie hebben ook alle belang bij een goed werkende website: de film 'Once upon a time in the West' verschijnt pas in de zoekbalk bij 'Once upon a time in the Wes'. En zo zijn er tal van voorbeelden, maar deze is vrij extreem gezien de status van de film en de lengte van de titel. Alles behalve gebruiksvriendelijk.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Goed punt. 
Als je overigens West intypt vindt 'ie 'm wel meteen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik krijg de film meteen in beeld als ik Once in tik...
(oude layout)
Wat wel apart is, is dat Once upon a time in Hollywood resultaat 2 is, vermoedelijk omdat die film recenter is, commercieel even iets interessanter en dus clicks op zal leveren. Dat is mijn visie, misschien zit ik er naast.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Heeft er niks mee te maken. Er wordt gebruik gemaakt van een externe zoekmodule.
Bij deze module is het bekend dat bij exacte resultaten het soms niet het gewenste resultaat geeft.
Ik vind wel dat het het afgelopen jaar al flink verbeterd is.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Heeft er niks mee te maken. Er wordt gebruik gemaakt van een externe zoekmodule.
Bij deze module is het bekend dat bij exacte resultaten het soms niet het gewenste resultaat geeft.
Ik vind wel dat het het afgelopen jaar al flink verbeterd is.
Ik zou zweren dat ik eens heb gelezen op MM dat de zoektermen aangepast zijn op populariteit van films. Dit klopt dus niet?
Ik vind de zoekfunctie overigens wel prima werken moet ik zeggen.