Solyaris (1968)

Sovjet-Unie
Drama / Sciencefiction

geregisseerd door Lidiya Ishimbayeva en Boris Nirenburg
met Vasiliy Lanovoy, Antonina Pilyus en Vladimir Etush

Kris Kelvin voegt zich bij het ruimtestation dat rond de planeet Solaris cirkelt. De twee bemanningsleden van het station worden geplaagd door geestverschijningen, veroorzaakt door de planeet. Al snel ziet ook Kris een geestverschijning. Het blijkt zijn overleden vrouw te zijn.

avatar van horizons
Geen idee of ik de link mag plaatsen maar de film staat vrijelijk te bekijken op youtube. Met Engelse subs.

avatar van Vinokourov
horizons schreef:

Dat mag, dus plaats hem maar ! Alles wat uit de USSR komt is met de insteek gemaakt dat het voor iedereen toegangelijk mag zijn. In de communistische ideaalwereld was er geen sprake van bezit, dus copyright bestond toen niet . Wist trouwens niet dat er nog een Russische versie bestond van Solyaris.

avatar van horizons
Vinokourov schreef: