Exposure (2000)

Verenigde Staten / Duitsland / Nieuw-Zeeland
Thriller

geregisseerd door David Blyth
met Ron Silver, Alexandra Paul en Susan Pari

Fotograaf Gary Whitford (Ron Silver) wordt achtervolgd door herinneringen aan zijn overleden vrouw, die jaren geleden onder mysterieuze omstandigheden is verdronken. Deze bizarre geschiedenis lijkt zich te herhalen wanneer Gary op een dag de aantrekkelijke Elaine halfdood in het water bij zijn boothuis aantreft. Elaine zegt van boord te zijn gesprongen nadat ze tijdens een zeiltocht ruzie kreeg met haar echtgenoot Brad, die extreem jaloers en opvliegend is. Terwijl Elaine herstelt van haar verwondingen groeit ze dichter naar Gary toe, maar langzaam wordt duidelijk dat iemand haar wil vermoorden. Is het haar agressieve echtgenoot Brad? Of toch iemand anders?

avatar van Dragon
Zwakke, ongeïnspireerde thriller die vrij goed start maar nadien een samenraapsel van allerlei clichés in het genre wordt. Vooral het einde waarin de identiteit van de dader onthuld wordt is vergezocht en ongeloofwaardig. Ook de saaie doordeweekse vertolkingen zorgen niet bepaald voor een memorabele kijkervaring. *1/2

avatar van beaster1256
dit is een zwakke film, slechte geacteerd door ron silver die veel beter kan , en de plot wordt zwakker naar het einde toe, maar ja wat kan je meer verwachten van een film die je voor 4 euro aantreft in de bakken van compact 50 winkel in belgie ,

In carrefour verkochten ze deze slechte film zelfs voor 1 euro. Iedereen wil er zo gauw mogelijk vanaf.

avatar van Redrabbit
Ook aangeschaft in de c@rrefour... maar eigenlijk had ik hem beter links laten liggen. Als ik naar de andere film recenteis van David Blyth kijk merk ik ook dat het niet zijn eerste flop is jammer genoeg.

BlueSword
erg matige film die zelfs uit 2000 komt, ziet er allemaal oud uit slecht acteerwerk, word nergens spannend, en dan het verhaal... erg voorspelbaar, ook al had ik natuurlijk nooit verwacht dat de moordenares een tweeling was, wat namelijk erg simpel en belachelijk is.
hier en daar wat geinige scenes met grappige gevechten, hoger dan een 1.5* kom ik toch echt niet.
and what's with the ninja outfit..

avatar van 606
echt slecht acteerwerk verhaal was wel oke
alleen slecht uitgewerkt

1,5 ster

avatar van aburex
Ook gekocht in Carrefur voor 1 € en is zijn prijs wel waard alhoewel het verhaal en de acteerprestaties niet veel soeps zijn. Ook het plot had veel beter gekund.
Toch 2,5* voor enkele spannende scènes

avatar van Friday the 13 th
Deze film lijkt wel overal voor een zacht meeneemprijsje verkrijgbaar te zijn. Ik heb hem ooit gekocht voor 1 € in de Bart Smit.

De film is een tv-thriller in de vorm van een who-dunnit. De acteerprestaties zijn matig, maar niet storend. Irritanter waren de teksten die vaak geforceerd overkwamen en nogal vrij kinderachtig van aard waren. De gesprekken tussen de personages gingen ook net iets te gemakkelijk (bijvoorbeeld de intro van Elaine).

Het is een brave tv-thriller, zo goed als geen bloed, maar hij werd wel soms spannend. De film probeert de kijkers zoals het hoort meermaals op een fout spoor te zetten. Er worden zoveel personages geïntroduceerd dat het vrij moeilijk is om de moordenaar eruit te halen. En dat het moeilijk is, bewijst het einde wel. Ik zag het niet aankomen, maar het is zeker niet origineel. Op zich vind ik het mooi in dit verhaal passen, maar dit is al 100 keer gedaan. Ik kan met de losse vinger in de lucht zo al 5 titels bedenken met een soortgelijk einde.

Voor de rest heb ik best genoten van dit tv-thrillertje, al is hij inderdaad nergens origineel of intrigerend.

Deze film is wel oke. Niet dat je er een superprent moet van verwachten, maar het verhaal zit wel goed in elkaar.
En Ron Silver, de acteur die steeds in B-films optrad, is ook hier goed.

avatar van madmax1
Best wel genietbaar ,begin was interessant, daarna word het een warboel zelfs een priester komt er in de vele personen lijst voor , dwaalsporen en het komt dan anders eruit is ook voorspelbaar hou het simpel was hij beter geslaagd, acteren was ook wat houterig

avatar van madmax2011
oude hap uit 2000

avatar van K. V.
De film begon redelijk goed, maar de film bleek niet veel beter dan een tv-thriller. De dader kon je onmogelijk raden, want het was toch wel ver gezocht.
Geen film die 'k nog eens hoef terug te zien, dus deze kan je maar beter links laten liggen.

Clapboy
Beetje standaard thriller maar vond het wel goed in elkaar zitten en het had genoeg spannende momenten en was redelijk sfeervol. Leuke wegkijker.

avatar van misterdhdh
Toch nog beter meegevallen dan gedacht. Het is inderdaad een standaard, redelijk onopvallend filmpje. Een echte topper is dit natuurlijk ook niet, maar echt bijzonder slecht is Exposure ook niet. Het verhaal stelt niet zo veel voor, de uitwerking is matig. De film vond ik toch nog leuk om te blijven volgen, mede omdat hij op sommige momenten toch best wel nog onverwacht spannend was. Het acteerwerk stelt echt weinig voor en kan zeker niet overtuigen. Er komen steeds meer personages bij wat de zoektocht naar de moordenaar toch wel leuk maakt. Het einde en wie uiteindelijk de moordenaar is, zag ik uiteraard niet aankomen, was ook moeilijk om te voorspellen (een tweelingzus). Of de moordenaar origineel is weet ik niet, zo veel films van dit genre kijk ik niet, ik vond het niet goed, niet slecht. Al bij al zeker geen slechte film, maar echt blijven hangen zal hij niet. Leuk voor één keer te bekijken, maar of dit nu een aanrader is, dat denk ik niet. Met wat beter acteerwerk zat er best nog wat meer in.
2.5/5

Deze kun je wel skippen. Aan deze film is alles zwak. Verhaal,acteerwerk allemaal prulleboel.