• 8.255.608 stemmen

Geregisseerd door: Wayne Wang

Met onder meer: Jeremy Irons, Gong Li en Maggie Cheung

Releasedatum: 18 juni 1998

Plot Chinese Box

Vlak voor de overdracht van Hong Kong rommelt het er flink. Een Britse journalist wordt gevraagd om de eigenaresse van een karaokebar te beschermen. Ze worden hevig verliefd op elkaar en dat is nog maar een begin...

image

avatar van Nomak

Nomak

Wie kan er iets vertellen over deze film. Er zijn al mensen die gestemd hebben, maar helaas geen berichten. Ik weet niet wat ik ervan moet denken, wil hem wel zien maar zou eerst wat kritieken willen lezen.

BBarbie

Na haar breuk met Yimou Zhang wilde Li Gong haar inmiddels internationale bekendheid te gelde maken in het buitenland. Het ware beter geweest wanneer zij daarbij een film had gekozen, die recht doet aan haar talent. Samen met haar tegenspeler Jeremy Irons wordt zij in deze film helemaal ondergesneeuwd door Maggie Cheung, het enige opmerkelijke personage in een voor de rest kleurloze en haperende film over een moeizame (en vooral vermoeiende) liefdesrelatie.