ad

Met onder meer: Nicholas Hoult, Craig Roberts en Georgia King

Releasedatum: 6 november 2015

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Kill Your Friends

"Lies. Betrayal. Murder. Just another day in the music industry."

De jaren negentig. Steven Stelfox (Nicholas Hoult), een nietsontziende a&r-manager die in de jaren tachtig succesvol was, ziet dat hij wordt ingehaald door de jongere garde. De tijd van ongebreideld coke snuiven en jezelf klem zuipen is voorbij. Alles draait tegenwoordig om hard werken en gezond leven. Maar Stelfox laat het er niet bij zitten en gaat letterlijk over lijken om zijn plek veilig te stellen.

imageimage

Social Media

avatar van Biosguru

Biosguru

Net niet. Jammer. American Psycho clone, komt niet in de buurt van het origineel.

avatar van Noodless

Noodless

Vlotte hip gemaakte misdaadfilm die vooral op gebied van stijl en muziek weet op te vallen. De hoofdrolspeler doet het naar behoren en weet de aandacht van de kijker te behouden. Toch is het verhaaltje niet echt interessant te noemen. Matig. 5/10

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Back to the nineties

De gehaaide platenindustrie verdient grof geld aan non- talenten en de weg naar de top is meedogenloos. Zoiets.

Deze Britse zwarte comedy heeft wellicht wat raakvlakken met American Psycho, en is vrij voorspelbaar qua verloop maar juist met de combi met de 90's vibe in kleding, haarstijl en muziek was het al met al best vermakelijk.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Leuk filmpje...

Londen 1997... Ja, waar ik dan aan moet denken gebeurd. De booming van de muziekbusiness en grote namen als Primal Scream, The Prodigy, The Chemical Brothers, Radiohead... maar ook de stijgende kapitalisme.

We volgen producer Stelfox die nog de tamme jaren 80 in zijn achterhoofd heeft maar zichzelf op een pijnlijke wijze laat confronteren met de toename van de mainstream, de geldmachine boven gevoel en inhoud en oliedomme artiesten... waarbij in deze kwestie niks of niemand in zijn bedrijf meer te vertrouwen is en zijn ondergang zogenaamd nadert. Dat laat hij er niet bij zitten en wanneer hij moet haalt hij de psychopaat in zich naar boven.

En ja, je zou dit haast wel kunnen vergelijken met American Psycho, maar dan met de muziekindustrie in plaats van Wall Street. Nicholas Hoult vind ik heerlijk gladjes spelen als de desbetreffende Stelfox en de moorden (helaas zijn het er niet bepaald veel) zien er lekker geflipt uit. De humor is lekker cynisch en zwartgallig. En wat we verder hadden kunnen verwachten... een fijne soundtrack met de zonet genoemde nummers en gepiel met kleurenfilters waarbij de film overduidelijk als een videoclip moet ogen.

Ja, mij kon het wel bekoren.

scorsese

Aardige film over een manager die bij een platenmaatschappij werkt en artiesten tekent. De film speelt zich af in de muziekindustrie van net voor het internet en heeft een prima bijpassende soundtrack. Het verloop is wel onderhoudend en het onsympathieke hoofdpersonage wordt op een vermakelijke manier neergezet door Nicholas Hoult. Echter mist het geheel, afgezien van het begin, wel wat scherpte.

avatar van perceived

perceived

Wat een flauwe hap. Veel te makkelijk en plat gescript, waardoor de film als Comedy en ook als Misdaad/Drama nauwelijks weet te overtuigen.

avatar van K. V.

K. V.

Zonder grote verwachtingen eens meegepikt en het was niet mis. Leuke sfeer en de cast deed het ook prima. De film zag er wel tof en hip uit.

Verder was de speelduur goed, niet te lang en niet te kort. De moeite om gezien te hebben.

"Net niet" is ook mijn mening. Het is allemaal amusant, vlotjes en cool maar toch ontbreekt er ietwat. De film wil wat te hard zijn best doen en dat werkt niet altijd even goed.

Mij deed het allemaal meer aan Trainspotting denken dan aan American Psycho. De soundtrack, de personnages,.... het hele 90's sfeertje.