Mortdecai (2015)

Alternatieve titel: Charlie Mortdecai

Actie / Komedie

geregisseerd door David Koepp
met Johnny Depp, Ewan McGregor en Gwyneth Paltrow

Terwijl hij het opneemt tegen boze Russen, de Britse MI5, zijn onmogelijke vrouw en een internationale terrorist, moet Charlie Mortdecai de wereld rondreizen in een race om een gestolen schilderij te vinden, dat volgens geruchten de toegangscode bevat van een verloren bankrekening met nazi-goud.

avatar van Noodless
Matige film met hier en daar een leuke scène, maar op gebied van humor redelijk tegen valt. Depp speelt zijn typisch rolletje, weer, maar het werkt niet echt. Vaak flauw en te geforceerd. 5/10

Dit moet zowat de flauwste rol zijn die ik ooit van Johnny Depp heb gezien.
Af en toe een geslaagde grap, maar verder is er niet veel leuks aan deze film.
Wel leuk om zien is Gwyneth Paltrow natuurlijk....

Kansloos.Na 3 kwartier uitgezet. Verveelde me. 2 sterren voor Gwyneth

Ga er in alsof het een pink panther film is en je hebt een leuke avond. Het is droge humor, met een paar goeie actie scènes en acteurs die duidelijk genieten van hun rol.

avatar van Kahlo
Och... ik vond 'm wel geslaagd. Alleen die snor...

Vond de film stukken beter dan de meesten blijkbaar. Ik ben helemaal niet zo'n enorme fan van Johnny Depp, maar het valt niet te ontkennen dat het een steengoede acteur is. Hij speelt hier niet fenomenaal, maar ook zeker niet zo slecht of repetitief als door sommigen gesuggereerd wordt.
Vond het verhaal ook prima te pruimen. Het hangt van onzin en flauwekul aan elkaar, maar als je in de juiste stemming bent, is dat best leuk om naar te kijken.

De film haalt zijn kracht wel uit het samenspel tussen Depp en Bettanny. Wat zijn die twee heerlijk op elkaar ingespeeld zeg.

avatar van aburex
Best wel een leuke film. Gisteren toevallig gezien op VTM.

avatar van Toontje G
Zaten een paar aardige scenes tussen maar de wouw factor ontbreekt.

Oef wat flauw.

Beetje lachen met de Britse stok in de kont, maar dat is meteen ook het gehele humoristische palette van deze film. Gooi er een wat vervelende Depp and Paltrow tegenaan en dan heb je de gehele film zo'n beetje samengevat. Koepp doet verder ook echt geen moeite.

Depp is vooral vervelend in deze film. Dom accentje, wat maniertjes en zijn personage is alweer af. Veel range heeft hij als acteur niet meer jammer genoeg. Maar de rest van de cast is niet veel beter. 1-dimensionaal en zelden leuk.

Het heist verhaaltje voegt ook niet veel toe. Het zou eigenlijk maar een kapstok moeten zijn, maar omdat de rest van de film faalt zit je daar mee opgescheept als voornaamste focus. De humor is gewoon te makkelijk, de actie is derderangs en dan duurt het ook nog eens veel te lang. Maar dat zal dan wel aan het boek liggen.

Mnee, erg flauw allemaal. 't Is dat de luchtigheid nog een beetje goedmaakt, maar da's dan ook echt alles.

avatar van missl
Ik heb me redelijk vermaakt met dit crime filmpje van Depp, niet te serieus allemaal en bij vlagen een goede grap. Prima voor tussendoor maar morgen weer vergeten.

Was een prima filmpje. Ook hier geldt weer: vooral niet serieus nemen. En dat werd ook al duidelijk nadat ik de trailer had gezien, dus ik wist waar ik aan begon. Beetje mister Bean achtig, klunzig, met flauwe humor. Depp en Paltrow acteren weer prima, niks op aan te merken, zijn allebei goede acteurs dus. Ja voldoende.