• 8.668.088 stemmen

• iTunes Bekijk via iTunes
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Keeping Room

"Some things are worth fighting for."

Drie vrouwen uit het zuiden van Amerika -twee zussen en een Afro-Amerikaanse slavin- leven zonder mannen in de nadagen van de burgeroorlog. Ze worden gedwongen om hun huis te beschermen tegen een aanval van een groep soldaten die vooruit loopt op het snel naderende leger van de Union Army.

gauke

Een visueel goed geschoten, horrorachtige western, met de nodige potentie, rond seksueel geweld, met drie, qua karakter, van elkaar verschillende vrouwelijke hoofdpersonen, waarbij de focus lag op hun onderlinge verhoudingen. Helaas vond ik het thrillerdeel tegenvallen.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Girl Power in 1865

De vrouwen die achterbleven moesten toen wel hun mannetje staan en in dit drama doen ze dat zeer aardig. Ondanks dat de film wat loom en traag is komt dat de sfeer wel ten goede.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

gauke schreef:

horrorachtige western

Ik vond er niks horroachtigs aan.

avatar van schumacher

schumacher

Middelmatig filmpje, hier en daar zit er wel iets in maar voor mij niet goed genoeg.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Flat Eric schreef:

Ik vond er niks horroachtigs aan.

Ik denk dat gauke doelt op het bloedvergieten? Maar ik vind ook dat er van een horror geen sprake is. Het is een zeer traag drama/western met af en toe wat schietwerk en een zeer mager verhaal. Er zitten dan ook heel wat saaie stukken in. Pas richting het einde wordt het nog enigszins spannend. Verder wordt er wel goed gespeeld en ziet het er allemaal prima uit qua decors, kleding en special fx maar dat maakt het magere en vaak saaie verhaal nog niet goed.

avatar van filmkul

filmkul

Gemiddeld Western drama. Het verhaal stelt niet zoveel voor en lijkt meer onderdeel te zijn van een onbekend geheel. Je hebt het idee midden in de film te beginnen. De opbouw is traag, zeker het eerste gedeelte is even doorbijten. Wanneer de soldaten eenmaal gearriveerd zijn, begint het thriller gedeelte. Het wordt behoorlijk spannend. Dat is ook gelijk het beste deel van de film. Het einde is, net als het begin, zwakjes. De setting en aankleding zijn prima. Het acteren is ook niet slecht. 2.5

avatar van bjerik76

bjerik76

Wel een grof western filmpje, die al gelijk bruut begint.
Dat het zo groen was in het wilde westen was nieuw, de meeste woestijn films die ik zag waren meer woestijnachtig.

Het verhaal is wat simpel.
Een groep soldaten wat bij de uitleg staat is wat overdreven het zijn er 2.
Een stukje jurk wat door een klein boomtakje word afgescheurd ?
Verder begrijp ik niet echt het doel ( en potentie) niet echt van de mannen.
Ze zijn wel heel erg potent en hebben een drang naar sex, ook al zijn ze zwaar gewond, ze willen er nog steeds bovenop.?

Een hoop gegil, maar de setting is mooi en toch blijf je kijken hoe het verhaal verder verloop.

avatar van lezertje

lezertje

Na een werkelijk magistrale en verbijsterende openingsscène valt de rest behoorlijk tegen. Te traag, te weinig ontwikkelingen en te weinig verhaal.

avatar van Collins

Collins

Film met een opzienbare en spannende start die vervolgens geleidelijk terugvalt naar niet veel meer dan niets.

De opening is fantastisch. Mysterieus en opwindend. Met spannende cameravoering. Puntje van de stoel. Haren recht overeind. Zo mooi.

En dat was het dan ook. Hierna volgt een lang middenstuk dat gekenschetst kan worden als saai en traag met af en toe een korte opleving. Er gebeurt bijna niets. Wel met goed camerawerk en met een prima somber en dreigend sfeertje. Ja, dat wel.

Al die traagheid, al die scenes waarin niet veel gebeurt maar die wel een dreigende en sombere sfeer neerzetten, moeten dan welhaast de opmaat vormen voor een fantastisch spektakelstuk aan het eind. Ja, dat kan toch zeker niet anders.

Die blijde verwachting maakt het middenstuk draaglijk. Als aan het eind het spektakelstuk uitblijft is de teleurstelling groot. Het einde is niet spectaculair en sluit naadloos aan bij het saaie en sombere middenstuk. Eigenlijk gebeurt er nog steeds niets opzienbarends.

Sfeer en camera goed. Rest niet bijzonder. Kater.

avatar van keimpeS

keimpeS

Ik begrijp niet dat deze film zo'n lage waardering krijgt, het ziet er allemaal goed uit, prima camerawerk, mooie beelden en een goed verhaal. Ik heb me er prima mee vermaakt!

avatar van blurp194

blurp194

Sfeerbeeldfilm.

Het verhaal is vrij dun en wordt ook nog eens behoorlijk dobberend verteld, maar daar gaat het dan ook nauwelijks om. Belangrijker dan dat de sfeer, met als doel om je daar volledig in in te leven, en in plaats van de vertelling de nadruk volledig op cinematografie en geluid. Erg knap gedaan en erg mooi. Waarbij ik het einde dan alsnog wel wat vond tegenvallen.

Britt Marling speelt weer eens een mooie rol, ze heeft er een erg goeie neus voor om de goede projecten uit te zoeken. Zitten toch erg veel mooie films bij. Da's ook een talent.

avatar van arno74

arno74

Een fijne en sfeervolle western. Snap de lage score niet zo, misschien omdat er geen spannende autoachtervolgingen in zitten, maar ja... het is een western... en dat type film kent nu eenmaal een ander tempo. De dames acteren goed een zetten hun ongemakkelijke situatie goed neer, ze dragen de film en houden het sfeervol en interessant. Het is een film die van begin tot eind boeit, mits je niet om de tien minuten op een schietpartij zit te hopen. Wie dit traag vindt heeft Meek's Cutoff (2010) beslist niet gezien. Enig minpuntje is de laatste minuut, die onzin hadden ze beter weg kunnen laten, spoiler: de vrouwen blijven in het huis om het te beschermen, steken het vervolgens in brand, zetten een hoedje op en worden daardoor voor mannen aangezien, wie kan dat nog geloven, en wie heeft zo'n einde bedacht??? Zonde.
Voor de rest 3,5* en een aanrader voor wie het verhaal van deze film aanspreekt.

avatar van Daan258

Daan258

Collins schreef:

Sfeer en camera goed. Rest niet bijzonder. Kater.

Niks aan toe te voegen.

scorsese

Redelijke film waarin twee zusjes en een slavin hun huis moeten verdedigen ten tijden van de Amerikaanse burgeroorlog. Het verhaal heeft weinig om het lijf en het tempo is laag. De film ziet er verder wel goed uit, is redelijk sfeervol en wordt ook nergens echt vervelend. Hierdoor nog net 3.0 sterren.

avatar van Bud Spencer

Bud Spencer

Net boven de middelmaat. De film heeft me tot het einde geboeid maar was me uiteindelijk toch te traag en saai. Wel erg mooi gefilmd!

avatar van nadrin

nadrin

Traag maar sfeervol. Wel geloofwaardig en intens. De moeite waard om in de film te gaan

avatar van Brabants

Brabants

Zeer aparte kijk op het menselijk bestaan, maar niet minder waar. Diverse thema's passeren rijkelijk de revue en vormen samen een duidelijk geheel. Het geheel is zeer overtuigend geëtaleerd en daarom ook enigszins boeiend van begin tot eind. Het acteerwerk is menselijk echt en staat als fundering voor een verhaal als een huis zo goed. Knap gedaan, zeker!

avatar van mr rumson

mr rumson

De film kent een sterke opening waardoor je al gelijk met vragen zit met waarom er mensen vermoordt worden.

Daarna zakt het wat in maar toch weet deze film mij te blijven boeien .

Dit is vooral te danken aan de actrices die het goed doen en hun rollen overtuigend neer zetten .

Maar ook ziet de film er sfeervol uit met een soundtrack die er prima bijpast.

Wat ik minder vond waren het groepje verkenners van de union .

Dit groepje wat hooguit uit twee ontspoorde soldaten bestaat is wel heel minimaal .

Ook het acteerwerk van deze twee mannen vond ik niet zo sterk als van de drie dames.

Al met al vond ik deze western goed te doen .

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Toch wel traag......verder niets mis mee met deze western.........3,5

BBarbie

Ik heb achteraf de indruk dat de rauwe openingsscène behalve misschien om de algehele sfeer te bepalen verder niet zoveel te maken heeft met de rest van de film. Matig filmpje over drie jonge vrouwen die op zichzelf en elkaar zijn aangewezen om zich te verdedigen tegen ronddolend tuig in de nadagen van de Amerikaanse Burgeroorlog. Een mager verhaal met weinig nieuws onder de zon. Zelfs de voor dat tijdsgewricht “verplichte” kleurlinge ontbreekt niet in de cast.