• 8.296.724 stemmen

• Google Play Bekijk via Google Play
  • CineMember Bekijk via CineMember

Plot En Chance Til

"How far would you go?"

Rechercheurs en beste vrienden Andreas en Simon leiden totaal verschillende levens; Andreas leidt een rustig leventje met zijn mooie vrouw en zoon terwijl Simon, die onlangs gescheiden is, het grootste deel van zijn vrije tijd dronken doorbrengt in een lokale stripclub. Alles verandert echter wanneer ze allebei worden opgeroepen bij een zaak van huiselijk geweld tussen een drugsverslaafd koppel. Op het eerste gezicht lijkt dit een routineklusje, tot Andreas het huilende zoontje van het koppel opgesloten in de kast vindt. De anders zo kalme politieagent wordt geconfronteerd met zijn eigen machteloosheid en verliest langzaamaan de greep op rechtvaardigheid. Plotseling is het aan de opstandige Simon om de balans tussen goed en kwaad te herstellen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

kappeuter (crew films)

Het scenario is geschreven door Anders Thomas Jensen.

Trailer geplaatst!

avatar van schram101

schram101

Bijzonder mooie trailer! Dit is er een om in de gaten te houden!

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Hard en rauw maar "net niet"realistisch genoeg, alhoewel... In iedergeval niet weggelegd voor de gevoelige kijkers en/of kijkers met een klein kind/baby. Lie Kaas zet een zeer sterkte rol neer als heroinejunkie. De rest van de cast acteert ook erg overtuigend en geloofwaardig. Alleen die baby vond ik too-much. Ging mij bijna aan het hart..(vandaar ook net niet realistisch genoeg)

Maar goed. Film is film zullen we maar zeggen hé

*3.75

avatar van blurp194

blurp194

Een hardhandig drama.

Ik vond het met het realisme nog wel meevallen, eigenlijk - ik denk altijd maar, er gebeuren gekkere dingen. Als je tenminste gelooft wat er in de krant staat, in mijn kennissenkring maak ik het ook niet mee.

Overtuigend gespeeld, Kaas daarbij vanzelf meest opvallend maar dat mogen we ook wel van hem verwachten, maar ook de bijrollen doen het goed. Bier zorgt voor een donkere en nogal grimmige sfeer, goed gekozen bij dit verhaal.

stinissen (crew films & series)

Uitstekend drama met een werkelijk uitmuntende cast, een film over verdriet, liefde en ontgoocheling .

avatar van Toontje35

Toontje35

Goed verhaal, prima gespeeld. Film boeide en ontroerde.

Hulde

avatar van vessel

vessel

Zeer boeiende en ontroerende film .

Er komen steeds weer erg sterke films uit Denemarken, ga zo door

gauke

Topkwaliteit van de bovenste plank, dat in je kop rond blijft spoken, is Susanne Bier wel toevertrouwd. De beelden zijn fascinerend, meedogenloos en gedetailleerd: ze zit dicht op de huid van de gewone mensen in moeilijke, extreme omstandigheden. Haar morele psychologische drama was deprimerend, grauw, onbarmhartig, pakkend, intens en realistisch en werd verteld zonder een sprankje versiering; voor een lach was nauwelijks tot geen ruimte. In het verhaal stonden het noodlot en de reacties op rouw centraal. De regisseuse had de beschikking over een oersterke cast.

scorsese

Uitstekende film waarin een rechercheur die net vader is geworden een verwaarloosd kind aantreft tijdens zijn dienst. Een loodzwaar en aangrijpend drama als dit is Susanne Bier wel toevertrouwd. Rauw in beeld gebracht en goed geacteerd. Alhoewel het verloop wat voorspelbaar is, is de sterkte twist tegen het einde dat allerminst.

avatar van popcorn en cola

popcorn en cola

Prima drama, jammer dat het einde wat afgeraffeld werd. Misschien doelbewust, maar in mijn beleving jammer.

avatar van weberanja

weberanja

Prachige film hoe je tot de edge word gedreven uit liefde, geweldig geacteerd petje af.

avatar van Collins

Collins

Intriest en rauw op de huid. Uitstekend drama waarin de thema's rouwverwerking en moraliteit centraal staan.

Het indringende verhaal wordt zonder opsmuk verteld. Geen zijpaden of omwegen. Gewoon recht voor de raap. De kijker wordt niet gespaard met filmische truukjes ter verzachting van het binnenkomende leed. De ellende wordt keihard geserveerd.

De camera zit ongemakkelijk dicht op de personages. De kijker wordt tot in detail geconfronteerd met hun radeloze acties, hun verdriet, hun schuldgevoel en hun reddeloosheid. Er is geen ontsnapping mogelijk.

De invulling van dit sombere verhaal wordt verzorgd door een fantastisch collectief aan acteurs.

Ik vond het allemaal nogal vergezocht eerlijk gezegd..

kappeuter (crew films)

Vanaf 3 maart 2016 in de bioscoop (Cinéart)

EDIT: verplaatst naar 2 juni 2016

BBarbie

Een intense psychologische thriller, die mij vreemd genoeg toch een beetje onverschillig liet. Dat zit ‘m vooral in de tamelijk naargeestige personages. De enige voor wie ik op d’n duur enige empathie voelde was de toch wel zielige Sanne. Zoals kos terecht opmerkt is het verhaal nogal vergezocht en bovendien zie je de ontknoping al ruim van tevoren aankomen. Hoewel het acteerwerk dik in orde is —met Nikolaj Lie Kaas en Maria Bonnevie als de te verwachten uitblinkers— vind ik dit een van de mindere films van Susanne Bier. Nog altijd goed genoeg overigens voor een dikke voldoende.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Wat een geweldige goede film is dit. Ik had er nog nooit van gehoord, wist dus niet van zijn bestaan af en dat maakt het dubbel zo geweldig. Ik ben een enorme filmfanaat en kijk alles wat los en vast zit en dan is het altijd weer een verrassing als een film je zo weet in te pakken. Van het begin tot het einde heb ik gekluisterd aan de buis zitten kijken naar deze uitmuntende film. Acteerprestaties zijn van de gehele cast op een heel erg hoog niveau en dat geldt ook voor het buitengewoon prachtige camerawerk en dan hou je de subtiele soundtrack nog over. Het heeft me zeer aangenaam verrast en ik ben een beetje hotel-de-botel ervan. 4,5 * Gekeken vanaf Blu Ray.

avatar van Noodless

Noodless

Vreemde, maar wel een goede intense thriller die de gekende wegen uitstekend weet te vermijden. Daardoor wordt het hele verhaal nog intenser en zeker door de rauwe sfeer die de film weet op te wekken. Het slot kon misschien wat beter uitgewerkt worden. Prima drama uit Scandinavië. 7/10

avatar van Movsin

Movsin

Susanne Bier schotelt ons een erg onverkwikkelijk verhaal voor, maar terzelfdertijd een knap en stevig opgebouwde film.

Blijft ge een hele tijd met een onbehaaglijk gevoel zitten wat het onderwerp betreft, gaandeweg stijgt de appreciatie voor het filmische en uiteindelijk ruimt het nare plaats voor wat opbeuring. Er is toch iets goeds gebeurd...

avatar van GordonShumway

GordonShumway

Waardeloze film!

Als ik in m'n uppie een film kijk, dan vertel ik vaak de volgende morgen aan m'n partner waar de film over ging. Deze film wist ik in welgeteld 5 zinnetjes samen te vatten. Een verhaaltje van niks dus.

Op 2-speed afgekeken en daardoor nog net dragelijk...

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Een film in het verlengde van de andere films van Bier. Degelijk en met een zekere drama of sentimentaliteit. Het plot is hier wat met de haren getrokken en lijkt me vrij onrealistisch te zijn. Ik dacht al toen het plan werd uitgevoerd dat dit nooit kon werken. Een moeder - hoe onverantwoord die ook lijkt voor de buitenwereld - zal toch wel haar eigen kind herkennen zeker?

De plottwist van het babyshakensyndroom zag ik niet aankomen en leverde een extra dilemma op voor Andreas. Vond ik wel sterk. Voor de rest toch vooral vrij middelmatig qua inhoud en feel good momenten zoals de metamorfoses van zowel Simon als Sanne op het einde. Maar in Scandinavische lijn wel prima vertolkt en in regie gebracht.

Vooral de morele dilemma's sloegen aan bij me. Maar er waren weinig personages waarvoor ik sympathie kon opbrengen. Al op een eind kom je nog uit bij Sanne... Wel leuke rol van Nikolaj Lie Kaas!

avatar van klara

klara

Er zijn wel wat toevalligheden nodig om de film een indringende draai te kunnen geven, maar

komt 't allemaal natuurlijk en aangrijpend binnen. De film overigens gelijk al toe wanneer de twee rechercheurs stuiten op een ernstig verwaarloosde baby: Ongemakkelijk, heftig en hard.

Al de acteurs doen het uitstekend en heeft de regisseusse, ondanks een afwisselend niet rechtlijnig

verloop, alles onderhoudend en zonder omhaal onder controle, mede dankzij het camerawerk dat,

als gewoonlijk bij Bier, vooral tijdens de dialogen eveneens sterk is. Hoog oplopend sentiment is onvermijdelijk, maar i.p.v. larmoyant of opgeblazen hier oprecht en geloofwaardig. Het bescheiden

slot heeft tot op zekere hoogte iets weg van een happy end en vond ik misschien niet een originele

maar wel bevredigende keuze.