En Chance Til (2014)

Denemarken / Zweden
Drama / Thriller

geregisseerd door Susanne Bier
met Nikolaj Coster-Waldau, Ulrich Thomsen en Nikolaj Lie Kaas

Rechercheurs en beste vrienden Andreas en Simon leiden totaal verschillende levens; Andreas leidt een rustig leventje met zijn mooie vrouw en zoon terwijl Simon, die onlangs gescheiden is, het grootste deel van zijn vrije tijd dronken doorbrengt in een lokale stripclub. Alles verandert echter wanneer ze allebei worden opgeroepen bij een zaak van huiselijk geweld tussen een drugsverslaafd koppel. Op het eerste gezicht lijkt dit een routineklusje, tot Andreas het huilende zoontje van het koppel opgesloten in de kast vindt. De anders zo kalme politieagent wordt geconfronteerd met zijn eigen machteloosheid en verliest langzaamaan de greep op rechtvaardigheid. Plotseling is het aan de opstandige Simon om de balans tussen goed en kwaad te herstellen.

Het scenario is geschreven door Anders Thomas Jensen.

Trailer geplaatst!

avatar van schram101
Bijzonder mooie trailer! Dit is er een om in de gaten te houden!

avatar van Movie-Addicted
Hard en rauw maar "net niet"realistisch genoeg, alhoewel... In iedergeval niet weggelegd voor de gevoelige kijkers en/of kijkers met een klein kind/baby. Lie Kaas zet een zeer sterkte rol neer als heroinejunkie. De rest van de cast acteert ook erg overtuigend en geloofwaardig. Alleen die baby vond ik too-much. Ging mij bijna aan het hart..(vandaar ook net niet realistisch genoeg)

Maar goed. Film is film zullen we maar zeggen hé

*3.75

avatar van blurp194
Een hardhandig drama.

Ik vond het met het realisme nog wel meevallen, eigenlijk - ik denk altijd maar, er gebeuren gekkere dingen. Als je tenminste gelooft wat er in de krant staat, in mijn kennissenkring maak ik het ook niet mee.

Overtuigend gespeeld, Kaas daarbij vanzelf meest opvallend maar dat mogen we ook wel van hem verwachten, maar ook de bijrollen doen het goed. Bier zorgt voor een donkere en nogal grimmige sfeer, goed gekozen bij dit verhaal.

Uitstekend drama met een werkelijk uitmuntende cast, een film over verdriet, liefde en ontgoocheling .

avatar van Toontje35
Goed verhaal, prima gespeeld. Film boeide en ontroerde.
Hulde

Zeer boeiende en ontroerende film .
Er komen steeds weer erg sterke films uit Denemarken, ga zo door

Topkwaliteit van de bovenste plank, dat in je kop rond blijft spoken, is Susanne Bier wel toevertrouwd. De beelden zijn fascinerend, meedogenloos en gedetailleerd: ze zit dicht op de huid van de gewone mensen in moeilijke, extreme omstandigheden. Haar morele psychologische drama was deprimerend, grauw, onbarmhartig, pakkend, intens en realistisch en werd verteld zonder een sprankje versiering; voor een lach was nauwelijks tot geen ruimte. In het verhaal stonden het noodlot en de reacties op rouw centraal. De regisseuse had de beschikking over een oersterke cast.

Uitstekende film waarin een rechercheur die net vader is geworden een verwaarloosd kind aantreft tijdens zijn dienst. Een loodzwaar en aangrijpend drama als dit is Susanne Bier wel toevertrouwd. Rauw in beeld gebracht en goed geacteerd. Alhoewel het verloop wat voorspelbaar is, is de sterkte twist tegen het einde dat allerminst.

avatar van popcorn en cola
Prima drama, jammer dat het einde wat afgeraffeld werd. Misschien doelbewust, maar in mijn beleving jammer.

avatar van weberanja
Prachige film hoe je tot de edge word gedreven uit liefde, geweldig geacteerd petje af.

avatar van Collins
Intriest en rauw op de huid. Uitstekend drama waarin de thema's rouwverwerking en moraliteit centraal staan.
Het indringende verhaal wordt zonder opsmuk verteld. Geen zijpaden of omwegen. Gewoon recht voor de raap. De kijker wordt niet gespaard met filmische truukjes ter verzachting van het binnenkomende leed. De ellende wordt keihard geserveerd.
De camera zit ongemakkelijk dicht op de personages. De kijker wordt tot in detail geconfronteerd met hun radeloze acties, hun verdriet, hun schuldgevoel en hun reddeloosheid. Er is geen ontsnapping mogelijk.
De invulling van dit sombere verhaal wordt verzorgd door een fantastisch collectief aan acteurs.

Ik vond het allemaal nogal vergezocht eerlijk gezegd..

Vanaf 3 maart 2016 in de bioscoop (Cinéart)
EDIT: verplaatst naar 2 juni 2016

Een intense psychologische thriller, die mij vreemd genoeg toch een beetje onverschillig liet. Dat zit ‘m vooral in de tamelijk naargeestige personages. De enige voor wie ik op d’n duur enige empathie voelde was de toch wel zielige Sanne. Zoals kos terecht opmerkt is het verhaal nogal vergezocht en bovendien zie je de ontknoping al ruim van tevoren aankomen. Hoewel het acteerwerk dik in orde is —met Nikolaj Lie Kaas en Maria Bonnevie als de te verwachten uitblinkers— vind ik dit een van de mindere films van Susanne Bier. Nog altijd goed genoeg overigens voor een dikke voldoende.

avatar van AmazingPP
Wat een geweldige goede film is dit. Ik had er nog nooit van gehoord, wist dus niet van zijn bestaan af en dat maakt het dubbel zo geweldig. Ik ben een enorme filmfanaat en kijk alles wat los en vast zit en dan is het altijd weer een verrassing als een film je zo weet in te pakken. Van het begin tot het einde heb ik gekluisterd aan de buis zitten kijken naar deze uitmuntende film. Acteerprestaties zijn van de gehele cast op een heel erg hoog niveau en dat geldt ook voor het buitengewoon prachtige camerawerk en dan hou je de subtiele soundtrack nog over. Het heeft me zeer aangenaam verrast en ik ben een beetje hotel-de-botel ervan. 4,5 * Gekeken vanaf Blu Ray.

avatar van Noodless
Vreemde, maar wel een goede intense thriller die de gekende wegen uitstekend weet te vermijden. Daardoor wordt het hele verhaal nog intenser en zeker door de rauwe sfeer die de film weet op te wekken. Het slot kon misschien wat beter uitgewerkt worden. Prima drama uit Scandinavië. 7/10

Susanne Bier schotelt ons een erg onverkwikkelijk verhaal voor, maar terzelfdertijd een knap en stevig opgebouwde film.
Blijft ge een hele tijd met een onbehaaglijk gevoel zitten wat het onderwerp betreft, gaandeweg stijgt de appreciatie voor het filmische en uiteindelijk ruimt het nare plaats voor wat opbeuring. Er is toch iets goeds gebeurd...