Il A Déjà Tes Yeux (2016)

Alternatieve titel: He Even Has Your Eyes

Frankrijk

geregisseerd door Lucien Jean-Baptiste
met Lucien Jean-Baptiste, Aïssa Maïga en Zabou Breitman

Paul is getrouwd met Sali. Alles zou beter zijn in hun leven als ze een kind zouden hebben. Op een dag ontvangt Sali de oproep waarop ze al zo lang zaten te wachten: hun dossier voor een adoptie wordt goedgekeurd. Hij is schattig, hij is 6 maanden en heet Benjamin, hij is blond en heeft blauwe ogen... Het kindje is echter blank en zij zijn zwart. Voor de familie van Sali is dit een schok.

avatar van Mischa
Lollige klucht.

avatar van missl
Komedie die toch even probeert om ook een moraal te hebben en daardoor iets dramatisch word. Niet nodig want op de luchtige manier van het begin kun je ook goed een verhaal vertellen.

Gisteren zag ik ze nog als arme, maar trotse moeder in "The Boy who harnessed the Wind", vandaag is Aïssa Maïga de even trotse moeder van haar adoptiebaby, alhoewel deze de huidskleur van haar en haar man niet deelt. Het verwekt nogal wat opschudding in haar omgeving en oma Mamita is bepaald kwaad als ze verklaart dat ze die avond beter "blanquette" had klaargemaakt, wanneer ze het kindje voor het eerst te zien krijgt.
Zo dendert deze komedie verder met grappige gezegden, replieken en woordspelingen in de dialoog en is papa Paul wat gek, zijn vriend Manu (opvallende vertolking door Vincent Elbaz) is het zeker niet minder.
Naar het einde toe wordt het wat avontuurlijker en holderdebolder, maar ge zag zo het "einde goed, al goed" aankomen.
Film kent ook een moment van bezinning als een personage het heeft over migratie en hoe de "orde van gebruiken en gewoontes" kan veranderen.
Vlotte, kleurrijke en genietbare Franse komedie.