Walk of Shame (2014)

geregisseerd door Steven Brill
met Elizabeth Banks, James Marsden en Gillian Jacobs

Meghan Miles is een verslaggeefster die ervan droomt om nieuwslezeres te worden. Deze droom komt echter in gevaar wanneer ze na een onenightstand in het centrum van Los Angeles terechtkomt, zonder telefoon, auto, identiteitskaart of geld. Bovendien heeft ze slechts 8 uur de tijd om het belangrijkste sollicitatiegesprek van haar leven te halen.

avatar van predator 2
Deze heb ik helaas mogen aanschouwen in de sneak preview. Het was een totale verassing voor mij en kende deze film ook niet echt op naam dus ik heb me er ook niet van te voren al aan kunnen irriteren. Dit deed ik helaas wel tijdens de film. De humor sloeg helemaal nergens op en alles was maar over de top om het publiek maar proberen te laten lachen. Het enige wat er bij mij van af kwam was het lachen als een boer met kiespijn. Een pluspuntje was dat die vrouw er nog wel mooi uitzag, maar dit is niet waarvoor ik naar een film ga.

Dit was absoluut geen film voor mij en heb eigenlijk medelijden met de mensen die weg liepen en zelfs een kaartje ervoor betaald hebben. Helaas zijn dit soort films wel vaak het soort dat in de sneak's draaien want echt een grote hit wordt dit gewoon niet dus hebben ze om toch wat publiek te trekken de juiste oplossing gevonden.

Kut film: 1*

avatar van Layla!
'Meghan, if a crackhead gives you his crack, you know you have his heart.''

Ik vond het een leuke film, als in een leuk tussendoortje. Het balletje met pech begon al snel te rollen voor Meghan Miles (Elizabeth Banks) en ze viel van het ene probleem in het andere. Niet geweldig geacteerd en de humor is gerecycled, maar ik vond het een geinige film.

Meghan Miles is een nieuwslezeres die kans maakt op promotie. Op een avond dumpt haar verloofde haar, en loopt ze de promotie mis. Dit is een goede reden om het op een zuipen te zetten. Daar beginnen de problemen. Van het belanden in een crackhuis, tot het zingen van ''Call me Maybe'' voor een orthodoxe Jood, geluk heeft ze in ieder geval niet.

Het is zo'n ''Hangover'' categorie film, waar eerst alles mis moet gaan voordat het goed komt. Je moet er maar van houden, dan kan je dit nog een beetje waarderen. Verstand op nul en leuk voor een zaterdagavond op de bank.

3*.

Geinig.

Doet sterk denken aan The Sitter van Green, los van misschien de eerste 10 minuten die eerder een wat brave versie van Anchorman lijken te ambiëren. Wanneer Banks aan haar fatale trip begint is daar nog maar weinig van over.

Jammer dat Banks zelf niet al te grappig is, de humor komt vooral van de mensen rond haar en de situaties waarin ze terecht komt. Uiteraard gaat het van kwaad naar erger en komt het op het eind toch nog goed - als in de "wees jezelf en trots op jezelf" moraal) maar dat hoort uiteraard bij dit soort filmpjes.

Brill doet het best oké, nooit echt fan van hem geweest, vond hem ook de minste regisseur van de Sandler stal, maar hier weet hij zich beter te redden. Een echte hoogvlieger is het uiteindelijk niet, maar wel vlot vermaak dat niet te lang duurt en vlotjes door alle clichés heendanst.

avatar van Maximee92
Erg jammer. Ik keek ontzettend uit naar deze film (vrouwelijke hangover?), maar wat een tegenvaller. Alle cliché's zitten er in en de bekende personages: de knappe barman, de domme vriendin die uiteindelijk met het goede idee komt, de agenten. Op een gegeven moment werd de pech too much en niet meer geloofwaardig en voor mij niet meer grappig. Ik was er al klaar mee toen ze voor de zoveelste keer als hoer werd aangezien. Ik heb een paar keer kunnen lachen, maar dit waren de stukjes die ook al in de trailer te zien waren.

Oh, en die kat was echt niet grappig (al moest de rest van de zaal wel lachen).

Oké om voor één keer gezien te hebben maar ik zou hem niet aanraden. Dankzij het einde, uiteraard een happy end, maar toch minder voorspelbaar dan de 80 minuten er voor krijgt de film toch nog 2*.

Leuk filmpje voor de zondag met een kater. Niet bepaald orgineel en zeker niet hoogstaand, maar kijkt aardig weg. Acteerwerk is niet geweldig, maar kan er mee door. Mevrouw Banks, die echt wel kan acteren, laat hier zien dat ze het beter bij andere genre's kan houden. Ze mist komische timing.

Hij was leuker dan ik dacht

avatar van Naomi Watts
Verrassend genoeg erg leuk. Niet eens zo sterk geschreven maar de setups van de situaties waarin Meghan terechtkomt zijn gewoon zo bespottelijk dat het geinig is. Ook Banks is geweldig in haar rol, een vlekkeloze timing en delivery heeft ze niet maar haar facial expressions passen zo goed bij de awkward humor die hiermee gepaard gaat.

Ook dat een groot deel in de nacht afspeelt zorgt ook wel voor een hele aangename sfeer die zelfs i nde mindere gedeeltes van de film de film niet laten slepen. Qua comedy niet het meest inventieve, en is het verre van bovengemiddeld maar Walk of Shame bijft toch wel één van de leuekre comedies die te omschrijven zijn als 'mediocre'.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Geringe gebbetjes.

Een nogal slappe komedie met de beeldschone Elizabeth Banks, die een sympathieke James Marsden aan de haak slaat voor een wilde nacht. De katerige, te vroege ochtend erop - in 't donker lopend naar huis - is enkel pech haar deel. En dus kan er gelachen worden. Of niet? Voldoende voedingsbodem immers. Helaas beperkt de humor zich, ondanks de hoge grapdichtheid, tot een minimum. Iedereen denkt ten onrechte dat ze een prostituee is, en die grap duurt tot ongeveer halverwege de film.

Eigenlijk is deze grap na de (voorspelbare) eerste keer al uitgewerkt. Flauw is het toverwoord en op een enkel gebbetje na valt er verder ook weinig te grinniken. Een verdwaald lachje hier en daar, maar dit zoetsappige formulewerkje weet nergens echt van de grond te komen of anderzijds te imponeren. Heel soms weet er iets te werken, nog vaker zit je met plaatsvervangende schaamte te lang durende, niet grappige scènes weg te slikken. Het totaal aan lol is simpelweg te gering.

Onvoldoende.

Lekker ding wel die Elizabeth Banks.
Maar dan heb je het ook wel gelijk alle hoogte punten genoemd van zowel haar alter ego Meghan Miles en de komedie zelf "Walk of Shame".
Het zou zo ongeveer de vrouwelijke tegenhanger van "The Hangover" moeten zijn.
Maar de film is te slap, te cliche en vooral simpelweg niet leuk genoeg om zelfs in de buurt te komen van deze reeks. De lange weg naar een auto inbeslagname depot van de op hoge hakken huppelende blonde nieuwlezeres is prettig om naar te kijken dankzij het gele jurkje maar levert nauwelijks een glimlach op gedurende anderhalf uur. En dat geldt ook voor de personages die zij onderweg tegenkomt.

avatar van Filmhoek.nl
Een groot misverstand, dat is waar Walk of Shame om draait. ‘Niets is wat het lijkt in de verkeerde situatie’. Die grap voelt al heel snel oud aan, en daar bovenop is de climax van de film volkomen voorspelbaar. Meghan probeert het verhaal nog van een moraal te voorzien: ‘Mensen die een niet al te conservatief geklede vrouw meteen al veroordelen vanwege haar uiterlijk zouden zich moeten schamen!’. Deze boodschap komt minder sterk over in een comedy die deels afhankelijk is van walgelijke grappen met een soms licht racistisch tintje. Een klein pluspunt is dan ook dat van alle mensen die Meghan ontmoet de gangsters de enigen zijn die haar niet discrimineren. Je zou je voor kunnen stellen dat ze daar zelf ook last van hebben als donkere Amerikanen van de straat. Op deze slim geschreven scene na ontbreekt het de film totaal aan originaliteit en creativiteit. Het is mij een raadsel waarom die Hollywood scenarioschrijver het idee achter deze film zou willen claimen.

Recensie Walk of Shame (Sandro Algra Barradas) - Filmhoek.nl

Banks is altijd leuk maar rest van de film is vreselijk ongrappig.

avatar van mrklm
Jennifer Banks schittert als ambitieuze lokale nieuwslezers Meghan, die voor één keer in haar leven de beest besluit uit te hangen wanneer ze te horen krijgt dat haar droombaan op het laatste moment aan haar voorbij is gegaan. Na een wilde nacht wordt ze wakker in het bed van barkeeper en megahunk Gordon [James Marden] en hoort ze tot haar verbijstering dat ze toch nog een grote kans heeft op haar droombaan, als ze maar op tijd in de studio is voor de uitzending. Maar door allerlei onvoorziene - maar grappige en voortreffelijk uitgewerkte - omstandigheden, wordt het haar haast onmogelijk gemaakt om haar doel te bereiken.
Walk Of Shame heeft veel weg van Superbad [ook hier is een bijrol voor 2 dommige politie-agenten] en is feitelijke een roadmovie, waarin de hoofdpersoon onderweg een scala aan kleurrijke, grappige, originele karakters tegen het lijf loopt. Het tempo ligt hoog, de grappen zijn uitstekend en Banks vervalt nooit in goedkope slapstick en daardoor behoudt haar karakter de waardigheid en sympathie die cruciaal is voor het succes van deze film. Banks pogingen om haar auto terug te krijgen zijn onvergetelijk, maar dit is een film waarom je volop kunt lachen. En wat heerlijk om eens een komedie te zien met een scenario dat niet vervalt in goedkope, platvloerse humor. De beste komedie van het jaar... tot nu toe!?

avatar van john mcclane 2
best een geinige comedy,heb een paar keer geglimlacht,maar geen comedy topper,
wil je een onbezorgde comedy zien,met een paar goeie grappen,en een (logische) chaotische nacht/dag zijn van een nieuws lezeres,dan zul je je hier geen buil aan vallen.

avatar van richette
wat een in en inslechte film met stuitend slechte acteerprestaties van de hele cast.onbegrijpelijk hoe dit heeft kunnen gebeuren.deze week in de bios gezien.IK WIL MIJN GELD TERUG!!

avatar van jeroentjuhhhhh
Redelijk grappig, maar Banks heeft weinig ammunitie om af te vuren, het moet vooral uit haar omgeving komen. Dat flauwe begin en (zeeeeer) flauwe einde maken de rol van Banks er niet leuker op, je ziet gewoon dat het er niet fijn uitkomt. Irritant Hollywood-mankement! Verder wel geinig, al zijn er opvallend weinig scenes die er écht uitschieten.

avatar van tattoobob
Alleraardigst filmpje dit...ik heb me er prima mee vermaakt.
Geen poep en pies comedy maar gewoon een leuke feel good movie.
Banks is ook een heerlijke verschijning voor het oog.

Ja leuke wegkijker

avatar van Corcicus
Van tijd wel hartelijk om kunnen lachen. Een stel geëmancipeerde sletten maakt de dienst uit in deze milde komedie, wat toch een enigszins verfrissende draai is aan het genre. Licht verteerbaar en vermakelijk.

avatar van Shinobi
"I'm a good girl."

Bij gebrek aan iets beters toch maar meegepakt in de bios en ik moet zeggen dat ik me er prima mee heb vermaakt.

Voor het goed en wel begint, krijg je als kijker een geinige compilatie van reporter fails te zien om vervolgens van wal te steken. Qua opzet is het eigenlijk simplistisch gehouden, maar doordat er steeds wat te beleven valt, blijft het leuk. Hierbij helpt het dat Elizabeth Banks een aardige hoofdrol neerzet, ondanks dat ze niet al te grappig overkomt; ze moet het meer van haar - overdreven - gezichtsuitdrukkingen hebben.

'Walk of Shame' leunt dan ook meer op de gestoorde situaties en random omstanders waarmee Meghan in aanraking komt gedurende haar trip. Het resulteert zich in een aantal uitstekend getimede grappen die elkaar redelijk vlot opvolgen. Alleen is het jammer te noemen dat de moralistische boodschap tegen het einde weer om de hoek komt kijken.

Al met al een vermakelijke comedy die aangenaam wegkijkt. Overigens is Banks in die gele jurk best een appetijtelijke verschijning.

Kleine 3,0 sterren.

O mijn GOD wat was dit verschrikkelijk slecht, heeft een kind dit geschreven of is het voor 12 jarigen gemaakt. Geen woorden zo slecht.

Dominootje
Leuk filmpie! (:

De term "walk of shame" kende ik niet. Ik zag een onschuldige, behoorlijk kinderachtige en voorspelbare komedie rondom de factor alcohol, voorzien van de nodige clichés. Het rommelige verhaal, waarin de opgetutte hoofdpersoon de kans kreeg om voor haar sexappeal op te komen, miste verder vooral samenhang en bracht weinig nieuws. Elizabeth Banks mocht met een scherpe tong acteren en laten zien dat ze over een komische timing beschikt. Wellicht leuk voor een amusante meidenavond (The Hangover voor vrouwen?).

avatar van edwinoudenes
Banks +1
Verder is het script niks, acteerwerk van de overige leden niks, grappen zijn niks en de film wordt na een uur behoorlijk langdradig.

avatar van LPereboom
Shame is het zekers...grappig vind ik deze zeker niet... Heb al beter gezien op dit niveau.

Man Man, wat heb ik elke keer lopen denken van nee hé, Ik wist vantevoren niet waar het overging en was aangenaam verrast door de situaties waarin deze beeldschone blonde belande. Je moet wel je verstand even op nul zetten, dikke 3

avatar van m1701
Heerlijke film!!! Heb me echt geweldig vermaakt...
Verhaal is erg grappig... al weet je uiteraard hoe het af zal lopen, maar dat mag de pret niet drukken.
Acteerwerk van Banks was echt heel grappig. Het gedeelte met die Gang members was echt leuk

avatar van schumacher
Beter dan ik had verwacht. Mooie dame die de hoofdrol speelt, aangenaam om naar te kijken.
De film zelf moet je niet serieus nemen .
Geen topfilm maar wel leuk om gezien te hebben, kijkt lekker weg.

avatar van Spetie
Leuker dan ik van tevoren gedacht had.

Elizabeth is een leuke verschijning, maar mist hier en daar nog wel de komische timing. Haar trip is wel leuk en de humor komt vooral van de mensen,, die zij tijdens haar trip ontmoet en dat levert soms best wel grappige situaties op.

Het verhaaltje zelf heeft wel het standaardverloop, wat je mag verwachten, inclusief het licht moralistische einde. Het kon me gelukkig niet al te erg storen. Ik vond het ook wel leuk dat het geheel zich grotendeels in de nachtelijke uren afspeelt. Dat geeft het allemaal toch net wat extra.

Walk of Shame is al met al een luchtig tussendoortje geworden. Niet heel bijzonder, maar leuk genoeg om je er anderhalf uur mee te vermaken en met weinig tot geen storende elementen en dan doe je als komedie toch al heel veel goed.

avatar van Ro_mien
Wat een draak van een film.
Totaal niet grappig, belachelijk verhaal en b acteurs die enkel voor hun mooi gezicht zijn gekozen.
Spijt van die verloren 1u en 34 minuten...

avatar van blurp194
De vrouw in de gele jurk.

Dat is dan ook ongeveer wel de hele lading van de film, want het draait bijna alleen maar om Elizabeth Banks met haar jurkje. Dan zou je verwachten dat het een flauw en melig verhaal wordt, maar het is onverwacht toch best een leuke film. Komt vooral door de mimiek en timing van Banks, denk ik zo.

Jammer van het einde en de flauwe moraal, zonder die uitsmijter was het een leukere film geweest.