• 8.251.816 stemmen

Oorsprong: Canada / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Greg Francis

Met onder meer: Beau Mirchoff, Ron Perlman en Titus Welliver

Plot Poker Night

"How do you catch a killer when he's holding all the cards?..."

Een jonge rechercheur neemt ongewild deel aan een sadistisch kat-en-muisspel wanneer hij wordt ontvoerd door een seriemoordenaar. Om te overleven moet de rechercheur de wijsheid die hem is bijgebracht door zijn oudere collega's tijdens het pokeren zien te benutten.

imageimageimage

avatar van Rodger

Rodger

Het duurde ff voordat ik echt in de film zat.

In het begin was het niet echt super, maar toch werd het steeds spannender.(ondanks dat er vaak de spanning eruit gehaald werd)

Je wilt weten hoe het af loopt, en daarom blijf je kijken.

2.5**

avatar van nadrin

nadrin

Saw en Usual Suspect zijn hier steeds op de achtergrond, maar dat doet geen afbraak aan deze film die echt wel boeiend. Is. Verhalen binnenin verhalen daar hou ik wel van. De film is niet alleen heel goed geacteerd. Maar houd je als kijker de gehele tijd in de ban.

Noodless beschrijft het hierboven nog beter. Een aanrader

avatar van schram101

schram101

Poker Night schiet van links naar rechts maar is ondanks dat best aardig. Helaas is het allemaal net te weinig. Te weinig boeiend vooral. De setting is best origineel, met het pokerende politieclubje en dat redt de film dan ook van een nog grotere onvoldoende. Op de overige vlakken schiet de film gewoon te kort. De badguy komt te kort, de afloop wat flauw en de komische noten slaan de plank wat mis, al zal een ander deze (zwarte?) humor misschien wel waarderen.

avatar van mcgraig

mcgraig

Een klein beetje ondergewaardeerd. Bij deze een krappe 3 want er zitten nogal in het plot en stilistisch is het ook niet heel sterk waardoor de potentie niet helemaal waar gemaakt wordt.

avatar van Mood Indigo

Mood Indigo

schram101 schreef:

Best een aardige trailer. Prima B-meuk als je het mij vraagt.

kan ik me bij aansluiten, en dat met een cast waarvan je iets zou kunnen verwachten.

stelletje politiemannen met een hoop grootspraak over hun verleden die op heterdaad

(onbedoeld) niet zo goed voor de dag komen. als je moeite hebt met amerikaanse

te simpele logica zou ik deze film overslaan.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

In het begin is het even wennen maar als je éénmaal in het verhaal zit dan is het zeer vermakelijk.

De regisseur doet leuke dingen en zo nu en dan is er ook nog goede droge humor te ontdekken wat alles lekker opvrolijkt.

Een beetje Dexter tot aan Saw om het maar bruut kort samen te vatten. Het is even wachten maar er zit nog een beetje gore in. Maar het psychologisch spel dat gespeeld wordt is heel leuk uitgevoerd en boeit prima. Het is allemaal niet hoogstaand maar des te meer een vermakelijk stuk ontspanning. Je blijft kijken om te weten hoe het nou gaat aflopen en waarom alles nu plaats moest vinden.

Voor mij is dit toch een verrassing, had mijn twijfels in het begin maar die trokken snel weg.

Prima prent, een bescheiden pareltje tussen de grote meuk.

avatar van filmkul

filmkul

Redelijke thriller. Het duurt even voordat je echt in de film zit. Het begin is namelijk wat rommelig en onsamenhangend. De tweede helft is een stuk beter. Er is spanning en tevens wat droge humor. De combi daarvan is best oke. Het einde is best goed gevonden. De acteers zetten prima rollen neer. De eerste helft 1.5, de tweede helft 4.0.

avatar van Waku

Waku

Verschrikkelijk rommelige en irritante film.

Heel veel flashbacks en politie verhalen anekdotes geneuzel.

Strontvervelend.

1.5

avatar van keimpeS

keimpeS

Leuke film die goed in mekaar steekt en samen komt aan het einde, mooi hoe ze dat zo verwerkt hebben in een poker night.

avatar van Clapboy

Clapboy

Goede film met een goed verhaal en een goede sfeer. Ook erg spannend en een creepy killer.

Vond hem meer dan erg goed.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

Een einde met ballen. Gewoon de suprioriteit van de killer intact laten was een goede keuze, waarvoor een halve ster extra. Verder een prima filmpje dat af en toe best creatief uit de hoek komt. Niet plotsgewijs, maar visueel gezien best wat originele dingen gezien. Niet allemaal even gosd uitgevoerd en soms storend, maar de bedoeling is goed.

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

Het genre spreekt me wel aan, vond de plotwendingen aller aardigst en heb best wel genoten van deze mix van humor, suspence, horror en mystiek

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1994 berichten

Een verrassende thriller met een goed verhaal, die een aantal wendingen wendingen heeft. Je moet je aandacht er wel bij houden want ander raak je de grip kwijt. Er wordt goed en spannend gespeeld. Deze fijne film moet je zeker een keer gezien hebben. Een aanrader.