Thr3e (2006)

Verenigde Staten / Polen
Drama / Thriller

geregisseerd door Robby Henson
met Marc Blucas, Justine Waddell en Bill Moseley

Drie mensen moeten proberen de vreemde raadsels van een ongrijpbare psychopatische moordenaar op te lossen. Als zij zijn zieke spelletje namelijk niet met succes uitvoeren, zullen ze één voor één op een afschuwelijke wijze om het leven komen.

avatar van dulcinea
Spannende onderhoudende thriller met een twist op het einde, niet meer en niet minder maar voor mij zeker geslaagd.
De vergelijking met Saw zit dan echt in een heel klein hoekje want deze film moet het vooral van sfeer en spanning hebben en niet van bloederige taferelen.
Acteerprestaties waren voor mij meer dan ok, opvallend slecht waren wel de effecten (dingen die in brand staan leken soms echt heel fake)
Al bij al heb ik me toch echt niet verveeld bij deze, héél onverwacht einde en ik vraag me ook af of het allemaal wel klopt, maar daar zou ik pas kunnen over oordelen als ik em nog ns bekijk.
Voorlopig hou ik het bij 3,5 *

avatar van Spartaan1986
Spannende film met een belachelijke climax. Dat haalt gelijk een groot deel van de film naar beneden

Wat een heerlijke film dit! Absoluut spannend en ik vond de plot erg onverwacht.

Ook ik vond het een hele goede film,
toch enorm ondergewaardeerd en zo enorm veel lijkt hij nou ook weer niet op Saw...

Goeie film. Bij Saw draait het o.a. om de bloederige effecten, bij deze film ligt de nadruk op spanning. Ik het me prima vermaakt.

avatar van Cheo
Hij was wel leuk maar ik vond het plot zooo flauw..vond het tot de twist op het einde een leuke film. Saw gaat idd meer om de bloederige effecten hier totaal niet..geen vergelijking.

ik zag m vandaag en ik vond hem goed.
voor de mensen die hem vergelijken met saw:
het is geen gejat idee, want het komt idd van een boek en dat wordt goed gevolgd.
bijzonder einde.
echt een film om over na te denken.

jolanda9284 schreef:
echt een film om over na te denken.

Nadenken over wat? Voor mij een film om heel snel te vergeten. De killer is een mietje. Het verhaal is simpel, ongeïnspireerd en totaal niet spannend. 1*

leuke film, jammer van het einde, ongeloofwaardig en doet afbreuk
aan de hele film

avatar van Goldenskull
Zoals hierboven al meerdere keren word genoemd, doet de film een beetje aan Saw denken, dat komt puur door die stem aan de telefoon natuurlijk. Het einde was toch redelijk verassend.. ik kan het einde van een film vaak al raden, maar dit einde had ik niet verwacht. Er zitten echter wel wat gaten in de film.. en dan bedoel ik natuurlijk vooral dat Samantha Jennifer belt tegen het einde Ook de christelijke boodschap aan het einde had wel weg gelaten mogen worden. 2.5* voor het eind en de spanning (bij vlagen)

avatar van mckiller
Een aardig spannend, maar ook leuk film. En gave explosies.
En een einde wat ik niet verwacht. Echt triest.

avatar van nightbreed
Tjakkaaaa, de 100ste stem is mooi voor mij.
De film heeft duidelijk dingen gepikt van onverwacht succesvolle B-films met een zeer beperkt budget.
Ik vond de eerste 65 minuten vermakelijk en die vliegen dan ook voorbij. Het laatste half uur van de film vond ik wat minder mede door gaten in het script en van die onlogische domme cliche dingen die altijd alleen maar in een film kunnen gebeuren.
De explosies komen overduidelijk uit de PC maar daar heb ik me niet aan gestoord.
Het acteerwerk is redelijk.
Ik had er weinig van verwacht dus al met al vond ik het een geslaagd filmpje.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Het concept van deze thrilller, die nogal leentjebuur speelt, is goed maar de uitwerking is zeer matig.

avatar van BlueJudaskiss
Waar het boek een adembenemend tempo heeft, kabbelt deze verfilming rustig voort. Aardige thriller met natuurlijk, net zoals in het boek, een idiote ontknoping, maar alleszins goed te doen. Goeie verfilming. 3,0*

avatar van voomzap
Wat een flauwe film dit. Een en al jatwerk, verhaal rammelt overal en de dialogen zijn van zeer slecht niveau. 1,0

begin van film deed inderdaad aan saw denken vooral door de stem, ik vond het een matige film maar iets in me zei dat ik hem moest afkijken, ben blij dat ik het gedaan heb want het einde was zeer verrassend en erg spannend.het einde zorgt dan toch voor 3 sterren

avatar van runner28
Prima film, Filmtechnisch niet allemaal even geweldig (explosies zagen er wel heel nep uit), maar ik vond het verhaal dan wel weer goed en zet me wel aan het denken. Christelijke boodschap zat m.i. niet alleen aan het eind, maar door de hele film heen. Vergelijking met SAW is niet te maken aangezien hier de nadruk helemaal niet ligt op het martelen.

avatar van 606
Hele spannende psycholigische film.
En ja plot is niet goed of fout te vinden toch.
Die man heeft meerdere persoonlijkheden en dat is het plot eigenlijk.

3,5 ster

avatar van Friday the 13 th
De titel van de film spreekt nu voor mij boekdelen. Vlotte film, met hier en daar wat leuke vondsten, vooral naar het einde toe dan.

De film deed aan Saw denken met al die opdrachten en dat gepraat in raadsels, maar de film voelt soms wat saai en leeg aan. Constant die bommeldingen en dat ontploffingsgevaar. Vrij veel van hetzelfde dus in deze film.

Het einde maakt dan wel weer veel goed. Een soortgelijk einde heb ik al veel keer in andere films gezien, maar hier werkt het verrassend goed. Ik kreeg er zelfs een kippevelmoment van.

Verder vraag ik mij af hoe een man zo een mooie vrouwenstem kan hebben (telefoongesprek met die politievrouw)? Er zitten hier en daar toch wat gaten in, maar het concept is goed!

avatar van m1701
Ik vond de film wel aardig
Alleen af en toe wat langdradig.
Verhaal was goed, had alleen makkelijker wat beknopter gekund.
Acteerwerk was ook goed. Had alleen tegen het einde aan niet verwacht. De laatste 3/4 min. hadden ze mogen schrappen, dat vind ik dan weer jammer

Maar film keek lekker weg en er zat genoeg spanning in

HALVE TAMME.
Zinema schreef:

Helemaal niks aan toe te voegen.

avatar van Angelo2
Tja, wat moet ik hier van zeggen. Slaapverwekkende film met slecht acteerwerk. Verhaal kon er mee door maar de manier waarop het uitgewerkt was is niet om over naar huis te schrijven. Vond de film ook erg lelijk geschoten, Geen mooie shots of strakke cameraposities maar gewoon camera mee en filmen die handel, moet de regisseur gedacht hebben. Snap de vergelijking met SAW wel een beetje maar dat kwam meer door bijna de zelfde stem dan door die vallen. Zonder dat zou het al een stuk minder op elkaar lijken. De film werd nergens spannend en bleek een lange zit. Een krappe 3

avatar van K. V.
Deze passeerde op tv en me er eens aan gewaagd. Toen de film begon leek het een Saw kloon (zware stem, gelijkaardige muziek en sfeer), maar de film slaat toch een andere richting in. Hier geen martelscènes, maar eerder een thriller.
De film verveeld niet en wist me de volledige speelduur te boeien. De cast was niet zo bijzonder, maar was zeker ook niet slecht.
Het einde vond 'k wel verrassend en toch wel goed gevonden.
Geen slechte thriller, die me toch deed gissen hoe de vork in de steel zat.

Het lijkt allemaal een beetje op de Saw-films, alleen is het allemaal veel minder.
Veel minder spannend, veel minder goed en vooral veel minder bloederig.
Bovendien zijn de vertolkingen ook ondermaats.
Niet echt wat ik in een film zoek dus.

avatar van Gang_Star
Het verhaal over een seriemoordenaar genaamd de 'Riddlekiller' die spelletjes speelt met zijn slachtoffers doet allereerst denken aan een combinatie van Saw en een vleugje 12 rounds. De uitwerking daarentegen is juist heel verschillend. Geen bloederige taferelen, maar een film die het verhaal mysterieus en duister brengt. Het verhaal klinkt eigenlijk leuker dan het is, want Thr3e bevat te weinig spanning om indruk te kunnen maken. Een gemiddelde film in het genre, maar aan het einde haalt de wat vreemde twist de film toch nog wat onderuit.