Someone Marry Barry (2014)

geregisseerd door Rob Pearlstein
met Tyler Labine, Damon Wayans Jr. en Lucy Punch

Drie vrienden bedenken een plan om van hun sociaal onaangepaste vriend Barry (Tyler Labine) af te komen door een vrouw voor hem te gaan zoeken. Maar wanneer Barry eindelijk een vrouw ontmoet blijkt ze net als hem te zijn. Nu moeten de vrienden niet met één maar met twee Barry's om zien te gaan.

HALVE TAMME.
Trailer ziet er wel grappig uit,ik ben benieuwd.

Niet goed genoeg.

Pearlstein heeft nog een aardige weg voor de boeg. Ondanks dat de film best z'n momentjes kent en er af en toe wel wat grappige dingen over en weer gegooid worden, wil deze film als geheel nooit echt werken.

Sowieso is het allemaal iets te plat. Sommige grappen werken, andere missen doen en het wordt dan al erg snel héél erg goedkoop met dit soort humor. Verloop van de film is ook flauw kopieerwerk, het soort softe meuk die eigenlijk niet past bij het type humor in deze film.

Acteerwerk is oké, film ziet er af en toe aan de goedkope kant uit en de soundtrack is best kut, maar uiteindelijk draait het toch vooral om de humor. Gelukkig hier en daar wel wat geslaagde scenes dus, duurt allemaal ook niet overdreven lang en ondanks de meligheidsfactor werkt het einde ook nog wel.

Potentieel is er, de uitwerking schort nog wat.

avatar van Naomi Watts
Labine is in een bijrol al niet te behappen en dat is in Someone Marry Barry dus nog even ergernis in het kwadraat. Ook de enorme platte grappen werken niet mee en een komisch talent als Wayans Jr. met een ijzersterke delivery is helemaal niet grappig. Reden genoeg om te concluderen is dat Someone Marry Barry in verkeerde handen gevallen is.

De gebruikelijke valkuilen, de enorm lage grapdichtheid en een onuitstaanbare lead maken Someone Marry Barry een enorm gefaalde poging. Niet sympathiek, ook niet grappig en dan wordt het al snel een lastig verhaal.

avatar van UrbanDjampa
Matig Filmpje. Labine was deed het nog goed in Best Man Down, maar was hier niet te vesmaden. Zonde om Damon Wayans Jr. in zo'n rol te zien. Labine moet je niet als lead willen en de grappen kwamen niet uit de verf. Een barry moet toch enig sympathie om kunnen brengen, maar deze wil je snel een vuistslag verkopen.

Ach nu weet ik wat een barry is...

De poster op IMDb beviel me wel; wanneer ik de afbeelding hier op MovieMeter eerder gezien had, dan had ik deze beker aan mij voorbij laten gaan en was niet aan deze zogenaamde bromantic komedie, waarin zo plat mogelijke domme humor en smakeloze onderbroekenlol centraal stonden, begonnen. Daarnaast, het kon bijna niet missen: het verhaal had werkelijk niets om te hakken en was flinterdun.

avatar van wess16
Haha, ik vind platte humor niet altijd tof. Maar bij deze lieve bromance moest ik meerdere keren hard lachen. Heb me prima vermaakt!

avatar van Decec
Een matige komedie film...
Saai en raar verhaal...
Matige acteerwerk...
Goed achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld.../
Niet te moeite waard...

avatar van ambrosini
Matig..

Af en toe een leuke scene..