Gespensterjäger (2015)

Alternatieve titels: Spokenjagers | Ghosthunters: On Icy Trails | Gespensterjäger - Auf Eisiger Spur | Ghosthunters

Duitsland / Oostenrijk / Ierland
Familie / Fantasy

geregisseerd door Tobi Baumann
met Anke Engelke, Christian Tramitz en Bastian Pastewka

Hugo is een spook. Geen gewoon spook, maar een MEG: een middelmatig eng spook. De kleine Tom, in wiens kelder Hugo woont, merkt al snel dat in de spookvilla ook nog boosaardige geesten wonen. Tom en Hugo worden vrienden en samen met de professionele, maar werkloze, spokenjager Hedwig Kummelsaft, willen ze deze geesten bestrijden.

Vanaf 15 februari 2017 in de bioscoop (Just Film Distribution)

avatar van Donkerwoud
Voor wie Slimer uit Ghostbusters niet irritant genoeg vond!?

avatar van Banjo
Na de Gohstbusters 3 weer een topper erbij...
Ik meende dat chuky en de Gremlins ook weer een vervolg krijgen.
Dan zet ik daar m'n nostalgische hoop wel op.

avatar van ForrestHanks
Net Spokenjagers in de Bios gezien. De kinderen vonden er niet veel aan en als ouder raad ik alle lotgenoten vooral wat popcorn mee de zaal in te nemen. ....kan je daar tenminste nog van genieten. Hugo het slijmspookje is helemaal niet zo aandoenlijk als de makers het vast voor ogen hadden. Nagesynchroniseerd, en de stemmen irriteerde me enorm (vooral die van de hoofdrolspeler, het jongetje), saai en humorloos verhaal. Voor jonge kinderen misschien bij vlagen best een beetje spannend. Onze kinderen waren er niet erg van onder de indruk.