• 8.613.607 stemmen

Gespensterjäger (2015)

Familie / Fantasy | 99 minuten

Genre: Familie / Fantasy

Alternatieve titels: Spokenjagers / Ghosthunters: On Icy Trails / Gespensterjäger - Auf Eisiger Spur / Ghosthunters

Oorsprong: Duitsland / Oostenrijk / Ierland

Geregisseerd door: Tobi Baumann

Met onder meer: Anke Engelke, Christian Tramitz en Bastian Pastewka

IMDb beoordeling: 5,2 (953)

Oorspronkelijke taal: Duits

Releasedatum: 15 februari 2017

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Gespensterjäger

Hugo is een spook. Geen gewoon spook, maar een MEG: een middelmatig eng spook. De kleine Tom, in wiens kelder Hugo woont, merkt al snel dat in de spookvilla ook nog boosaardige geesten wonen. Tom en Hugo worden vrienden en samen met de professionele, maar werkloze, spokenjager Hedwig Kummelsaft, willen ze deze geesten bestrijden.

imageimage

Patricia Thompson / Patrizia Tomsky

Lola Thompson / Lola Tomsky

Mrs. Kubicheck

kappeuter (crew films)

Vanaf 15 februari 2017 in de bioscoop (Just Film Distribution)

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Voor wie Slimer uit Ghostbusters niet irritant genoeg vond!?

avatar van Banjo

Banjo

Na de Gohstbusters 3 weer een topper erbij...

Ik meende dat chuky en de Gremlins ook weer een vervolg krijgen.

Dan zet ik daar m'n nostalgische hoop wel op.

avatar van ForrestHanks

ForrestHanks

Net Spokenjagers in de Bios gezien. De kinderen vonden er niet veel aan en als ouder raad ik alle lotgenoten vooral wat popcorn mee de zaal in te nemen. ....kan je daar tenminste nog van genieten. Hugo het slijmspookje is helemaal niet zo aandoenlijk als de makers het vast voor ogen hadden. Nagesynchroniseerd, en de stemmen irriteerde me enorm (vooral die van de hoofdrolspeler, het jongetje), saai en humorloos verhaal. Voor jonge kinderen misschien bij vlagen best een beetje spannend. Onze kinderen waren er niet erg van onder de indruk.

avatar van Karst

Karst

De kinderen (5 & 6) vonden het leuk. Vond het zelf wel aardig. Kleine voldoende.

avatar van Shadowed

Shadowed

Gemiste kans.

Dit soort films zijn natuurlijk voor kinderen, maar ik kijk deze films dan meestal voor de creativiteit. Vooraf had ik dus ook verwacht dat het een hele jacht zou zijn op diverse spoken, maar het is eigenlijk vooral tegen 1 groot gevaarlijk spook.

De film is op dat gebied een gemiste kans. Want waar dit soort films makkelijk op kunnen scoren zijn originaliteit in designs. Versier die spoken toch, laat ze een beetje spelen, en vang ze dan. Een beetje Ghostbusters, maar dan voor kinderen.

Je kan natuurlijk wel denken dat het dan plagiaat is, maar het is eigenlijk al plagiaat, aangezien Hugo het spook behoorlijk op de slijmbal lijkt van Ghostbusters, maar dan iets kinderlijker gemaakt. Niks mis mee, maar het ontbreekt de film echt aan een creatieve insteek.

Voor de rest vooral een voorspelbaar verhaal met personages die we in elke film terugzien. Dat jongetje doet het wel aardig, maar is wel duidelijk onervaren. Engelke kan wel acteren, maar speelt iets te geforceerd. Het is simpelweg gewoon niet echt een norse dame.

Waar het dan ook nog vooral punten laat liggen, is de finale. Ik had het eerder al over een creatief gebrek door de film heen, maar hoe de finale wordt afgerond, is echt een lachertje. Zo'n monster door vriendschap laten verslaan is echt een afknapper en een grote misser.

Maar het vermaakt uiteindelijk wel. Een beetje invloed gebruikt uit andere films, waaronder Men in Black en Ghostbusters . Maar dan met minder creativiteit en een meer doorsnee verhaal. Maar Hugo ziet er voor de rest wel leuk uit, en dat monster van ijs is eigenlijk ook wel leuk. Maar in het algemeen een zwakke bedoening.

avatar van K. V.

K. V.

Met de kinderen naar deze eens bekeken en ze vonden het een leuke film, voor volwassen zal hij wel wat mager uitvallen. De spook zag er wel nog tof uit, het sneeuwmonster viel dan weer tegen. De film had nog wat referenties naar andere films, maar de meeste kinderen zullen die niet gezien hebben.

Leuk om eens gezien te hebben, maar er zijn er betere.