ad
  • 8.144.995 stemmen

The Russians Are Coming, the Russians Are Coming (1966)

Komedie / Oorlog | 126 minuten

Genre: Komedie / Oorlog

Alternatieve titel: Daar Komen de Russen, Daar Komen Ze Aan...

Geregisseerd door: Norman Jewison

Met onder meer: Alan Arkin, Carl Reiner en Eva Marie Saint

Over The Russians Are Coming, the Russians Are Coming

"IT'S A PLOT! ...to make the world die laughing!!"

In 1966 loopt een Russische onderzeeër vast op een zandbank voor de kust van Massachusetts. Na vergeefse pogingen om op eigen kracht los te komen, gaat een officier met een handjevol Russische zeelui stiekem aan land op een klein eilandje. Het duurt niet lang voor het gerucht zich verspreidt dat er Russische parachutisten zouden zijn geland.

imageimageimage

Alexei Kolchin

Luther Grilk

avatar van hugohei

hugohei

De debuterende Alan Arkin (als ik 'm zie vind ik 'm altijd goed) was erg geestig in deze film. Een kluchtig niemendalletje eigenlijk, en waarschijnlijk erg tijdgebonden.

avatar van jordybeukeboom

jordybeukeboom

Arkin kreeg direct een Oscarnominatie

avatar van Betamax

Betamax

Was leuk maar ook voor zo'n oudje erg voorspelbaar.

avatar van Sarasani

Sarasani

Toevallig zapte ik net langs MGM en begon deze film. Bleef toch hangen en hij begon steeds meer te boeien.

Leuke film met een leuk einde.

avatar van Movsin

Movsin

Origineel idee om in volle Koude Oorlog daar een komedie rond te bouwen die dan nog plezierig uitvalt ook, met dolle toestanden maar ook gevatte insinuaties en wat satire, o.m. op de Amerikaanse flair.

Bovendien toont de film in zijn geheel wel aan hoe ver de burger en ook de gewone soldaat staat van het politiek touwgetrek dat zo vaak naar oorlogstoestanden leidt.

Alan Arkin als de Russische luitenant Rozanov verdiend in de prijzen om zijn uitstekende act. Ook Brian Keith, als een eilandwoordvoerder, zet meer dan een karikatuur neer.

scorsese

Aardige film waarin de inwoners van een Amerikaans eilandje in rep en roer raken als de bemanning van een Russische duikboot strandt. Flink overdreven allemaal, maar op een leuke manier. Echter heb je het op een gegeven moment wel gezien. Toch nog 3.0 sterren omdat de film er wel goed uit ziet en de cast het ook wel leuk brengt.

avatar van Tanita

Tanita

hugohei schreef:

waarschijnlijk erg tijdgebonden.

Wie weet weer actueel Bekwame regie van Jewison en een prettige Alan Arkin maken er een genietbare film van. 3*

avatar van the hustler

the hustler

Lichte tegenvaller. Het plot is te dun en de grappen zijn te flauw en te lang uitgemolken om er een film van 2 uur van te maken. Het middenstuk had met gemak een half uurtje korter gekund. Leuk om een keertje gezien te hebben, meer niet.