Space Station 76 (2014)

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Jack Plotnick
met Patrick Wilson, Liv Tyler en Marisa Coughlan

Een groep mensen (en verschillende robots) leven in een ruimtestation in een versie van de toekomst in de jaren 70. Wanneer een nieuwe Assistent-Kapitein aankomt zorgt ze onopzettelijk voor spanningen tussen de crew. Al snel steken lust, jaloezie en woede de kop op en wordt de situatie net zo gevaarlijk als de asteroïde die hun kant op komt.

avatar van eltorro
Trailer, ziet er wel leuk uit.

avatar van horizons
Inderdaad, ziet er als een leuke sci-fi parodie uit. Elementen uit Buck Rogers, Star Trek, Battlestar Galactica en Barbarella. En nog wat meer denk ik zo.

avatar van dope
Tja, het lijkt af en toe meer of the bold and the beautiful in space...

avatar van jex
jex
Trailer zag er grappig uit. Maar de film zelf... Saai. Uiteindelijk is het een drama film over een paar gasten die wat issues hebben in hun anders vrij saaie leven met als enige originaliteit: ze leven in een ruimtestation a la 70's.

Deze supersaaie, droge en lusteloze soap in de ruimte, met een te uitgeweide verhaallijn, schijnt gebaseerd te zijn op een theaterstuk. De humor was ongewoon, maar de personages nietszeggend. Om de zaak wat te verlevendigen werd een homoseksueel manspersoon opgevoerd die in de kast zat. En wat laat je die dan doen? Jawel, een potje aftrekken in bad (de edele delen bleven wel buiten beeld).

avatar van Roegge
De omschrijving Komedie klopt niet, het is gewoon een drama, kijk en dan is deze film best wel aardig.
Ik had in ieder geval aan het eind zoiets van eigenlijk zo slecht nog niet.
Ook leuke muziek van Tod Rundgen. BV I saw the light.

komedie is de verkeerde omschrijving
er gebeurt eigelijk niks en blijf vrij saai
maar als je de film niet gezien dan mis je ook niks

avatar van guuskolo
jex schreef:

80's*

Bantavoer
horizons schreef:

En Spaceballs. In het begin zag je een bus eh vliegen.

Verder een boring film zeg. Heb nog geen half uur volgehouden. En dat noemen ze komedie? Leek eerder op een drama.

avatar van Proeneke
Kunstwerkje vol dubbele bodems en goeie muziek!

avatar van FlorisV
Op zich nog wel door te komen maar nogal matig doordat de conflicten en de humor erg lauwtjes blijven.

Het jaren 70 sfeertje dient eigenlijk geen enkel doel want een parodie op jaren 70 sci fi (of de post-flower power onzin uit dezelfde tijd) is het uiteindelijk niet. En het lijkt op een gegeven moment op een licht komische en luchtigere Ice Storm in space maar is niet scherp genoeg om echt bijtend te kunnen zijn. Het blijft uiteindelijk bij ietwat banale jaloezie en een incompetente, drankzuchtige kapitein waarvan we pas tegen het einde weten waarom hij zelfdestructief geworden is. De vertolkingen kunnen er prima mee door maar uiteindelijk zit je naar een goedkoop aandoende klucht (oorspronkelijk was dit een toneelstuk) te kijken waarbij gedurende het hele stuk amper meer dan een flauwe glimlach kan worden opgewekt.