Educação Sentimental (2013)

Alternatieve titel: Sentimental Education

Brazilië

geregisseerd door Júlio Bressane
met Josi Antello, Bernardo Marinho en Débora Olivieri

Een toevallige ontmoeting brengt hen samen: Áurea, een lerares van middelbare leeftijd, en Áureo, een jonge man. Onmiddellijk vertelt Áurea het verhaal van Endymion, een knappe jonge herder, die volgens de Griekse mythologie begeerd werd door de Maangodin. Zij besluit naar de aarde te komen om hem te kussen, waarop Zeus hem als straf voor eeuwig laat slapen. Áureo luistert geïnteresseerd naar de verhalen die de vrouw hem vertelt. Bij haar thuis vertelt ze hem over haar verleden als schrijfster, over haar vader en moeder, en over de eenzaamheid van haar leven.