The Black Water Vampire (2014)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Evan Tramel
met Danielle Lozeau, Andrea Monier en Anthony Fanelli

Een filmcrew is bezig met het opnemen van een documentaire over een reeks brute moorden. Ze duiken dieper in de zaak en ontdekken vervolgens een vreselijk geheim dat diep in een bos begraven ligt. De crew zal nu moeten vechten voor hun leven...

Deze film is nog niet zo slecht als het op het eerste gezicht lijkt en doet bijna niet onder voor The Blair Witch Project (1999) en een aflevering uit de reeks Paranormal films. De film heeft een beklemmende spanning tot dat het moment daar is dat we 'het' zien... Al met al toch wel aardig daarom ook bijna een voldoende dus 2.5*

avatar van Daan258
Inderdaad, zoals hierboven al word gezegd deze film is zeker nog niet zo heel erg slecht.
Met name door de titel en de slechte poster had ik een veel slechtere film verwacht.
Maar het is nog best een aardig found footage filmpje, met best een lekker sfeertje en hier en daar toch een beetje spannend.
Ik heb me hier in ieder geval best goed mee vermaakt.

Een dikke 2,5*

avatar van Shinobi
"You think I wanna go hiking for three days in the woods with vampires..."

Dit is eigenlijk een wannabe The Blair Witch Project (1999), alleen is de heks vervangen door een vampier.

Het volgt in ieder geval hetzelfde stramien van: interviews afnemen met lokale buurtbewoners, een kampeertrip in de bossen, vage tekens enz. Het deed me eerlijk gezegd vrij weinig en de middelmatig acterende cast helpt hier niet bij.

Het is dan ook lang wachten voor er daadwerkelijk iets wezenlijk gebeurt, wat dat betreft is de spanning ver te zoeken. Enkel in de laatste 20 à 30 minuten gaat het nog enigszins aardig los, wat voor een paar leuke momenten zorgt. Gelukkig scheelt het dat er de moeite is genomen om de vampier redelijk toonbaar te maken.

Al met al matig, maar op zich kom je er de avond wel mee door als je niets anders voorhanden hebt.

2,0 Sterren.

avatar van Gang_Star
De zoveelste found footage film in het genre, en ook deze film heeft mij teleurgesteld. Er gebeurd de gehele speelduur te weinig en de film voelt langdradig aan, spannend is het nauwelijks. Naar het einde toe komt er dan wel wat vaart in en gelukkig bevat de film nog wat sfeer, waardoor de film nog best een keer te kijken is, alhoewel het verre van goed is.

avatar van joolstein
Cliché, cliché let me count the way: talloze nutteloze scenes, vijf scènes met een belachelijke creatuur, vier naïeve documentairemakers, drie persoonlijkheden die niet meer waren dan karton, twee ahum... angstaanjagende nachten in het bos en één moorddadige dreiging. Wacht, heb ik oneindige clichés al genoemd? Ik mistte alleen nog de snotterige neus. Het is hetzelfde plot wat we al honderden keren eerder zagen. Groepje maakt zich klaar om een documentaire te gaan maken, gaat op weg naar het bos en in het bos komen ze iets tegen. Het script is niets minder dan The Blair Witch Project. Voor degene die found footage een warm hart toedragen zijn er een paar bevredigende shots, de laatste vijftien minuten gebeurde er ook echt iets en het einde was zelfs nog ietwat verrassend. Het is allemaal te mager om ook maar van een goede film te spreken.