Piégé (2014)

Frankrijk
Drama / Oorlog

geregisseerd door Yannick Saillet
met Pascal Elbé, Laurent Lucas en Arnaud Henriet

Tijdens een oorlog ergens in een woestijn komt een Franse patrouille terecht in een hinderlaag. Wanneer ze willen vertrekken stapt Denis Quilliard op een mijn. Als hij nog een stap zet zal hij sterven. Hij blijft alleen achter in vijandig gebied. Nu, zonder zijn maten, zal Denis alles op alles moeten zetten om te ontsnappen aan de dodelijke val waarin hij vastzit. Maar ondertussen naderen mensen.

Een recht toe recht aan (enigszins spottende) oorlogsthriller volgens hetzelfde concept als Burried met Ryan Reynolds en No Man's Land, maar dan anders, met een niet bepaald realistisch plot en ook niet zo claustrofobisch. Pascal Elbé levert, in zijn gevecht om in leven te blijven, zonder veel te zeggen, een knap staaltje acteurswerk.

avatar van filmkul
Aardige oorlogsfilm. Het verhaal wordt boeiend neergezet. Het is wel wat ongeloofwaardig. Terwijl de hoofdpersoon op de mijn staat, komen er iedere keer toevalligheden langs die het hem extra lastig maken. Elbe houdt zich letterlijk en figuurlijk goed staande gedurende de speelduur. De muziekkeuze is wat misplaatst. Wanneer je niet teveel nadenkt is deze film goed voor een spannende, wel wat korte filmavond. 3.0

avatar van Gang_Star
Gelukkig zijn er ook films die zich vrijwel op één locatie afspelen en ook goed zijn. Naar mijn mening is deze oorlogsdrama van deze categorie. De film is redelijk spannend en de hoofdrolspeler vertolkt zijn rol goed. Zeker met de korte speelduur is het een film die goed genoeg is als tussendoortje.