Piégé (2014)

Frankrijk
Drama / Oorlog

geregisseerd door Yannick Saillet
met Pascal Elbé, Laurent Lucas en Arnaud Henriet

Tijdens een oorlog ergens in een woestijn komt een Franse patrouille terecht in een hinderlaag. Wanneer ze willen vertrekken stapt Denis Quilliard op een mijn. Als hij nog een stap zet zal hij sterven. Hij blijft alleen achter in vijandig gebied. Nu, zonder zijn maten, zal Denis alles op alles moeten zetten om te ontsnappen aan de dodelijke val waarin hij vastzit. Maar ondertussen naderen mensen.

avatar van madmax2011
niet veel bijzonders

avatar van Oliveri
Een oorlog? Ergens in een woestijn? Lekker vaag, lijkt meer op een sprookje. Deze sla ik over.

avatar van Cleanshot
tja...

Een recht toe recht aan (enigszins spottende) oorlogsthriller volgens hetzelfde concept als Burried met Ryan Reynolds en No Man's Land, maar dan anders, met een niet bepaald realistisch plot en ook niet zo claustrofobisch. Pascal Elbé levert, in zijn gevecht om in leven te blijven, zonder veel te zeggen, een knap staaltje acteurswerk.

avatar van filmkul
Aardige oorlogsfilm. Het verhaal wordt boeiend neergezet. Het is wel wat ongeloofwaardig. Terwijl de hoofdpersoon op de mijn staat, komen er iedere keer toevalligheden langs die het hem extra lastig maken. Elbe houdt zich letterlijk en figuurlijk goed staande gedurende de speelduur. De muziekkeuze is wat misplaatst. Wanneer je niet teveel nadenkt is deze film goed voor een spannende, wel wat korte filmavond. 3.0

avatar van eppy
Ik heb deze niet gezien, en zal 'm nooit zien. Ik ben 6 jaar medewerker geweest bij defensie, en weet dat als je op een mijn stapt hij gelijk boem doet. Alleen hollywoodmijnen hebben hier geen last van....

avatar van filmkul
eppy schreef:

Als dat een reden is om geen film te kijken, dan kun je vrijwel elke film links laten liggen, immers Godzilla en Spider-man bestaan bijvoorbeeld ook niet. Daarnaast bestaan dit soort mijnen wel. Voor zover ik nog kan herinneren is er ooit een Britse soldaat geweest die op zo'n mijn stapte en vervolgens een ketting of iets liet vallen en daardoor ontdekte dat hij op de mijn stond. Vervolgens hebben ze de mijn ontmanteld.

avatar van Mr Montie
Oude mijnen zoals o.a. gebruikt in WO II hadden veelal een soort van klik meganisme, waardoor hij eerst "geactiveerd" moest worden door erop te komen. Hierdoor werd de mijn op scherp gezet. Vervolgens, als je het gewicht weer van de mijn haalde, deze tot ontploffing kwam. Er zijn dan ook vele soldaten (en voertuigen) die dichtbij contact met mijnen hebben overleefd.

avatar van xaid
filmkul schreef:

BAM!

avatar van Oliveri
BAM!
Haha MIJN idee !

avatar van Gang_Star
Gelukkig zijn er ook films die zich vrijwel op één locatie afspelen en ook goed zijn. Naar mijn mening is deze oorlogsdrama van deze categorie. De film is redelijk spannend en de hoofdrolspeler vertolkt zijn rol goed. Zeker met de korte speelduur is het een film die goed genoeg is als tussendoortje.