Gekijouban Toaru Majutsu no Indekkusu: Endyumion no Kiseki (2013)

Alternatieve titels: A Certain Magical Index: The Movie - The Miracle of Endymion | Toaru Majutsu no Index Movie: Miracle of Endymion | A Certain Magical Index Movie: Miracle of Endymion | 劇場版 とある魔術の禁書目録 エンデュミオンの奇蹟

Japan
Animatie / Sciencefiction

geregisseerd door Hiroshi Nishikiori
met de stemmen van Atsushi Abe, Sachika Misawa en Hikasa Youko

De ruimtelift van Academy City heet Endymion. Wanneer deze bijna af is ontmoeten Kamijou en Index een Level 0 meisje genaamd Meigo Arisa. Wanneer de drie genieten van hun tijd na school, worden ze plots aangevallen door Stiyl en andere magiërs. Hun doelwit is Arisa. Als reactie op de aanval wordt een eenheid gestuurd door de academie om orde te bewaren. Zal Arisa een oorlog ontketenen tussen de magische groep en de wetenschappelijke groep?